zmiana obrotomierza z 8 tys na 7 tys

Tutaj piszemy o problemach dotyczących silników benzynowych

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

pendix
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: sob sie 09, 2014 02:01
Lokalizacja: Lublin
Auto: mk2
Silnik: KR

zmiana obrotomierza z 8 tys na 7 tys

Post autor: pendix » czw wrz 25, 2014 01:08

Witajcie, małe pytanko, mam obrotomierz do 8 tys na dwie kostki. Ale żeby naprawić obroty muszę zmienić jedną kostkę a trudno znaleźć taki do 8 tys, więc pytanie czy jak zmienię na taki do 7 tys to wszystko będzie hulać jak trzeba?



Awatar użytkownika
marcinek84
Forum Master
Forum Master
Posty: 1974
Rejestracja: wt gru 11, 2007 18:02
Lokalizacja: Józefów, Piaski, LSW
Kontakt:

zmiana obrotomierza z 8 tys na 7 tys

Post autor: marcinek84 » czw wrz 25, 2014 21:07

Nie będzie problemu po prostu będzie wyskalowany do 7 tys. Temat bardziej pasuje do elektryka.


Pierwsza PNka na BLOSie? :)
mój golfik viewtopic.php?f=87&t=278186" onclick="window.open(this.href);return false;
galeria fotosika http://marcinek0584.fotosik.pl/albumy/559660.html" onclick="window.open(this.href);return false;

pendix
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: sob sie 09, 2014 02:01
Lokalizacja: Lublin
Auto: mk2
Silnik: KR

Re: zmiana obrotomierza z 8 tys na 7 tys

Post autor: pendix » pt wrz 26, 2014 15:10

No faktycznie, nie wiedziałem gdzie go umieścić, dzięki za szybką odpowiedź może od razu tutaj jeszcze jedno pytanie, też odnośnie elektryki. Muszę zmienić manetkę wycieraczek z mfa ale u mnie jest z numerem 191 953 503M, a znajduje tylko 333 953 503A, 535 953 519A i inne takie wynalazki, a manetki wyglądają tak samo więc chyba powinno wszystko hulać jak trzeba, czy różnią się czymś? :P



Awatar użytkownika
marcinek84
Forum Master
Forum Master
Posty: 1974
Rejestracja: wt gru 11, 2007 18:02
Lokalizacja: Józefów, Piaski, LSW
Kontakt:

zmiana obrotomierza z 8 tys na 7 tys

Post autor: marcinek84 » pt wrz 26, 2014 17:28

Akurat te manetki masz stary typ szerokie też takie mam a te 2 numery co podałeś to manetki pod nowy typ instalacji gdzie jest inny rozstaw otworów na kolumnie kierowniczej oraz włącznik awaryjnych jest w górnej części manetek. Musiał byś wymienić kolumnę kierowniczą na nowy typ i wiązkę ogarnąć bo inne wtyczki są. Pod stary typ elektryki ciężej dostać szerokie manetki można powiedzieć czasem 1 na 20 więc musisz szukać nadal. Tu masz akurat zestaw licznik z manetkami pod stary typ instalacji tylko że wąskie http://allegro.pl/licznik-manetki-wiazk ... 87864.html
Z tym obrotomierzem chcesz wymienić sam obrotomierz?


Pierwsza PNka na BLOSie? :)
mój golfik viewtopic.php?f=87&t=278186" onclick="window.open(this.href);return false;
galeria fotosika http://marcinek0584.fotosik.pl/albumy/559660.html" onclick="window.open(this.href);return false;

pendix
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: sob sie 09, 2014 02:01
Lokalizacja: Lublin
Auto: mk2
Silnik: KR

zmiana obrotomierza z 8 tys na 7 tys

Post autor: pendix » pt wrz 26, 2014 18:08

Ok wielkie dzięki za potwierdzenie moich obaw, jakiś czas temu widziałem idealnie takę manetkę jakie potrzebuje ale stwierdziłem, że koleś za dużo za nią chce i nie kupiłem i teraz mam, nie wiedziałem, że w 90 się elektryka zmieniła w dwójkach, bo bym się zastanowił jeszcze raz czy kupować KR`a z 87 r. i pewnie wziął coś z 90 ;)

czyli te manetki z linka są takie same tylko trochę cieńsze w kształcie tak?

edit: tak, w moim liczniku wszystko dziala oprocz obrotow bo cos sie spalilo czy zepsulo co trzeba wymienic (nie pamietam jak typek mowil, mozliwe ze cos z kostką?)



Awatar użytkownika
marcinek84
Forum Master
Forum Master
Posty: 1974
Rejestracja: wt gru 11, 2007 18:02
Lokalizacja: Józefów, Piaski, LSW
Kontakt:

zmiana obrotomierza z 8 tys na 7 tys

Post autor: marcinek84 » pt wrz 26, 2014 19:36

Te manetki z linku to stary typ były jeszcze wcześniej takie wąskie tylko z przyciskiem od prawej dla licznika z przełącznikiem :) Te z linku mam prawie 100% że można zamiennie stosować z szerokimi. Ogólnie zmiana elektryki była w 89 roku.
Jeśli chcesz wymienić sam obrotomierz w liczniku z MFA to najlepiej żeby był z takiego samego albo o takiej samej kombinacji MFA i wskaźniki oraz firma. Sam obrotomierz z MFA a zwykłej wersji trochę się różni i może być kłopot przy zamianie. Jak dobrze pamiętam ze zwykłego da się wyjąć sam obrotomierz z MFA jest chyba trochę zintegrowany z obwodem MFA albo tylko część obudowy. Do obrotomierza idą tylko 3 przewody w zwykłym w MFA jest 4, ale chyba tylko 3 są podłączone.


Pierwsza PNka na BLOSie? :)
mój golfik viewtopic.php?f=87&t=278186" onclick="window.open(this.href);return false;
galeria fotosika http://marcinek0584.fotosik.pl/albumy/559660.html" onclick="window.open(this.href);return false;

pendix
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: sob sie 09, 2014 02:01
Lokalizacja: Lublin
Auto: mk2
Silnik: KR

zmiana obrotomierza z 8 tys na 7 tys

Post autor: pendix » pt wrz 26, 2014 20:09

eeeeee nie bardzo ogarniam. ja mam ori licznik z mfa od 16v do 8 tys obrotow i 260 km/h, a kupilem ten: http://olx.pl/oferta/licznik-golf-2-z-o ... 721960d557" onclick="window.open(this.href);return false;



Awatar użytkownika
marcinek84
Forum Master
Forum Master
Posty: 1974
Rejestracja: wt gru 11, 2007 18:02
Lokalizacja: Józefów, Piaski, LSW
Kontakt:

zmiana obrotomierza z 8 tys na 7 tys

Post autor: marcinek84 » pt wrz 26, 2014 21:26

Jak tak to nie będzie problemu, jak chcesz zachować przebieg możesz zamienić na swój predkosciomierz.


Pierwsza PNka na BLOSie? :)
mój golfik viewtopic.php?f=87&t=278186" onclick="window.open(this.href);return false;
galeria fotosika http://marcinek0584.fotosik.pl/albumy/559660.html" onclick="window.open(this.href);return false;

ODPOWIEDZ

Wróć do „Benzyna”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 33 gości