1.4 TSI 122PS 2010 Problemy z przyspieszaniem
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
1.4 TSI 122PS 2010 Problemy z przyspieszaniem
Witam,
auto jak w tytule. Przebieg 14k. Świeżo po przeglądzie w ASO.
Autem jeździ zona, grzecznie, niedawno się ja nim przejechałem i zauważyłem pewien problem.
Podczas przyspieszania na 4,5,6 od około 1800 obrotów, wciśnięcie pedału gazu do oporu, powoduje przyspieszanie, ale w przedziale 2000-3800 odczuwalne jest 'falowanie' przy przyspieszaniu. Tzn pedal caly czas w podłodze, a w aucie czuć ewidentnie ze raz przyspiesza szybciej a raz wolniej. Tak jakbym dodawał i odpuszczał gazu. Na niższych biegach nie bylem tego w stanie zauważyć.
Miał ktoś podobne problem? Czy może po prostu tak przebiega moment w tym silniku?
Problem zauważyłem na ciepłym silniku. Na zimnym go tak nie cisnę, wiec nie wiem jak to wygląda.
Pozdrawiam
auto jak w tytule. Przebieg 14k. Świeżo po przeglądzie w ASO.
Autem jeździ zona, grzecznie, niedawno się ja nim przejechałem i zauważyłem pewien problem.
Podczas przyspieszania na 4,5,6 od około 1800 obrotów, wciśnięcie pedału gazu do oporu, powoduje przyspieszanie, ale w przedziale 2000-3800 odczuwalne jest 'falowanie' przy przyspieszaniu. Tzn pedal caly czas w podłodze, a w aucie czuć ewidentnie ze raz przyspiesza szybciej a raz wolniej. Tak jakbym dodawał i odpuszczał gazu. Na niższych biegach nie bylem tego w stanie zauważyć.
Miał ktoś podobne problem? Czy może po prostu tak przebiega moment w tym silniku?
Problem zauważyłem na ciepłym silniku. Na zimnym go tak nie cisnę, wiec nie wiem jak to wygląda.
Pozdrawiam
- Qto
- _
- Posty: 19379
- Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
- Lokalizacja: Guadalajara
- Auto: MK 4
- Silnik: ASZ
- Kontakt:
1.4 TSI 122PS 2010 Problemy z przyspieszaniem
Na pewno przyczyną nie jest przebieg momentu. Auto pewnie na gwarancji skoro przegląd robiony w ASO...może warto zgłosić usterkę ?r1u0d2y pisze:Czy może po prostu tak przebiega moment w tym silniku?
Co do samej usterki, może sprzęgło zaczyna się ślizgać ??
Wykres momentu w tym silniku:
1.4 TSI 122PS 2010 Problemy z przyspieszaniem
Tak, auto ma gwarancje jeszcze do marca 2012.
Wole sie najpierw tutaj spytac, bo z ASO ciezko sie czasami wspolpracuje :]
A czy moga byc to poczatki konca silnika? (Chodzi mi o ten slynny problem z 1.4 TSI). Czytalem ze wiekszosc problemow zaczynala sie od 15-20t km.
Wole sie najpierw tutaj spytac, bo z ASO ciezko sie czasami wspolpracuje :]
A czy moga byc to poczatki konca silnika? (Chodzi mi o ten slynny problem z 1.4 TSI). Czytalem ze wiekszosc problemow zaczynala sie od 15-20t km.
1.4 TSI 122PS 2010 Problemy z przyspieszaniem
Może to jest związane z charakterystyką pracy turbiny.
1.4 TSI 122PS 2010 Problemy z przyspieszaniem
Witam wszystkich na forum.
Posiadam Octavię, z takim silnikiem jak kolega r1u0d2y, i zachowuje się tak samo. Zgłaszałem w ASO, oni twierdzą, że nie zauważają żadnych nieprawidłowości. Także taka chyba uroda tych silników...
Posiadam Octavię, z takim silnikiem jak kolega r1u0d2y, i zachowuje się tak samo. Zgłaszałem w ASO, oni twierdzą, że nie zauważają żadnych nieprawidłowości. Także taka chyba uroda tych silników...
- doggie
- V.I.P.
- Posty: 10573
- Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
- Lokalizacja: GKA
- Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
- Silnik: TSI
Re: 1.4 TSI 122PS 2010 Problemy z przyspieszaniem
nie jestem zaskoczony, najłatwiej klientowi wcisnąć kit jak się samemu nie wie w czym problemTichy pisze: twierdzą, że nie zauważają żadnych nieprawidłowości.
widzę że niestety szybciutko uwierzyłeś w to co ci w ASO powiedzieli, gdyby była taka charakterystyka tego silnika to nie zdobyłby nagrody "Engine of The Year"Także taka chyba uroda tych silników...
Re: 1.4 TSI 122PS 2010 Problemy z przyspieszaniem
To nie do końca tak,
silnik przyspiesza w szarpany sposób w przypadku depnięcia z niskich obrotów (tak poniżej 2tys.) na wysokim biegu - nikt tak normalnie nie jeździ i stąd rzadko kto zauważa. Sporo ludzi natomiast odczuwa nierówne przyspieszanie na dwójce (też przy depnięciu).
Przedstawiona wyżej charakterystyka jest tylko jej wyidealizowaną wersją. W praktyce wykresy z hamowni są dość mocno poszarpane (odsyłam na forum Octavii) i to może właśnie powodować to odczuwalne nierówne przyspieszanie. Turbina jest mała, ma małą bezwładność i nie ma zmiennej geometrii a tylko zawór obejściowy - to też nie poprawia sytuacji.
Ja problem zgłosiłem na forum Octavii i w ASO (mam zgłoszenie na papierze). Czekam na opinie ludzi posiadających 1.4 TSI, u których nie zachowuje się on w ten sposób - na razie takich brak.
Jak to sprawdzić? Rozgrzać silnik (żeby go nie katować na zimno). Wrzucić 4-kę przy obrotach tak 1500-1800 i gaz do dechy... Wskazane obciążenie auta
silnik przyspiesza w szarpany sposób w przypadku depnięcia z niskich obrotów (tak poniżej 2tys.) na wysokim biegu - nikt tak normalnie nie jeździ i stąd rzadko kto zauważa. Sporo ludzi natomiast odczuwa nierówne przyspieszanie na dwójce (też przy depnięciu).
Przedstawiona wyżej charakterystyka jest tylko jej wyidealizowaną wersją. W praktyce wykresy z hamowni są dość mocno poszarpane (odsyłam na forum Octavii) i to może właśnie powodować to odczuwalne nierówne przyspieszanie. Turbina jest mała, ma małą bezwładność i nie ma zmiennej geometrii a tylko zawór obejściowy - to też nie poprawia sytuacji.
Ja problem zgłosiłem na forum Octavii i w ASO (mam zgłoszenie na papierze). Czekam na opinie ludzi posiadających 1.4 TSI, u których nie zachowuje się on w ten sposób - na razie takich brak.
Jak to sprawdzić? Rozgrzać silnik (żeby go nie katować na zimno). Wrzucić 4-kę przy obrotach tak 1500-1800 i gaz do dechy... Wskazane obciążenie auta
- doggie
- V.I.P.
- Posty: 10573
- Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
- Lokalizacja: GKA
- Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
- Silnik: TSI
1.4 TSI 122PS 2010 Problemy z przyspieszaniem
ja bym zrobił diagnozę dynamiczną i przyjrzał się wykresowi ciśnienia doładowania
Re: 1.4 TSI 122PS 2010 Problemy z przyspieszaniem
Czy ktoś znalazł rozwiązanie na ten problem?r1u0d2y pisze:Witam,
auto jak w tytule. Przebieg 14k. Świeżo po przeglądzie w ASO.
Autem jeździ zona, grzecznie, niedawno się ja nim przejechałem i zauważyłem pewien problem.
Podczas przyspieszania na 4,5,6 od około 1800 obrotów, wciśnięcie pedału gazu do oporu, powoduje przyspieszanie, ale w przedziale 2000-3800 odczuwalne jest 'falowanie' przy przyspieszaniu. Tzn pedal caly czas w podłodze, a w aucie czuć ewidentnie ze raz przyspiesza szybciej a raz wolniej. Tak jakbym dodawał i odpuszczał gazu. Na niższych biegach nie bylem tego w stanie zauważyć.
Miał ktoś podobne problem? Czy może po prostu tak przebiega moment w tym silniku?
Problem zauważyłem na ciepłym silniku. Na zimnym go tak nie cisnę, wiec nie wiem jak to wygląda.
Pozdrawiam
W moim Yeti jest to samo (na 3 biegu też to czuję) - przebieg 26tys.
Świece zostały wymienione, wtryski paliwa przeczyszczone. Następna diagnoza to rzekomo pompa paliwa.
Jakieś porady?
Pozdrawiam
1.4 TSI 122PS 2010 Problemy z przyspieszaniem
Odgrzewam temat - u siebie też mam silnik CAXA i te same objawy. W komputerze zero błędów. W ASO po regulacji polecili mi zmienić paliwo (zrezygnować z Orlena), falowanie trochę zmalało, ale nie zostało wyeliminowane.
Ma ktoś jakiś pomysł, jak pozbyć się tego falowania?
Ma ktoś jakiś pomysł, jak pozbyć się tego falowania?
Re: 1.4 TSI 122PS 2010 Problemy z przyspieszaniem
Koledzy czy u was coś się zmieniło w sprawie tego falowania obrotów przy przyspieszaniu? Problem dotknął i mnie
1.4 TSI 122PS 2010 Problemy z przyspieszaniem
Witam, mój pierwszy post, trochę odkopuję temat.
Samochód, którym się poruszam należy do moich rodziców (młody jeszcze jestem, nie mam swojego), ale aktualnie najwięcej jeżdżę nim ja. 1.4 TSI CAXA, 2009 rok. Gdy jeździł nim głównie tata było falowanie. Jeździ on powoli i oszczędnie, wcześnie zmienia biegi(za co go ochrzaniałem ze względu na dwumas, w końcu chyba nauczył się zmieniać, gdy ma nie mniej niż 2000 obrotów), nie wkręca go na wyższe obroty i chyba nigdy 140km/h nim nie przekroczył. Ja, młody jeszcze to i szybciej pojeżdżę i wystarczyło przegonić ją przez kilka minut ile fabryka dała (wg licznika 215km/h - oczywiście na niemieckiej autostradzie ) i jak ręką odjął, silnik stał się troszkę żwawszy, zniknęło zupełnie falowanie. Teraz falowania brak, od czasu do czasu wykorzystuję pełen zakres obrotów, a na codzień w trasie regularnie przy wyprzedzaniu wchodzę na obroty około 3000. Więc moim zdaniem problem falowania ma przyczynę w zbyt łagodnej jeździe, która powoduje, że coś się przypycha(mechanik wspominał coś o katalizatorze).
A tak poza tematem - przebiegu na chwilą obecną ma 147kkm. Ogólnie silnik sprawuje się bardzo dobrze, nie można narzekać na jego pracę. Z awarii do tej pory padł jedynie czujnik spalania stukowego (skorodował), przez co silnik stracił 1/3 mocy. Wymiana załatwiła sprawę. Dwumas o dziwo też się jeszcze trzyma, co chyba jest sporym osiągnięciem, skoro wiele ludzi wymieniało go dużo przed przekroczeniem 100kkm. Niestety odzywa się rozrząd, ale i tak długo wytrzymał. Na poniedziałek umówiona wizyta u mechanika na wymianę rozrządu.
Pozdrawiam
Samochód, którym się poruszam należy do moich rodziców (młody jeszcze jestem, nie mam swojego), ale aktualnie najwięcej jeżdżę nim ja. 1.4 TSI CAXA, 2009 rok. Gdy jeździł nim głównie tata było falowanie. Jeździ on powoli i oszczędnie, wcześnie zmienia biegi(za co go ochrzaniałem ze względu na dwumas, w końcu chyba nauczył się zmieniać, gdy ma nie mniej niż 2000 obrotów), nie wkręca go na wyższe obroty i chyba nigdy 140km/h nim nie przekroczył. Ja, młody jeszcze to i szybciej pojeżdżę i wystarczyło przegonić ją przez kilka minut ile fabryka dała (wg licznika 215km/h - oczywiście na niemieckiej autostradzie ) i jak ręką odjął, silnik stał się troszkę żwawszy, zniknęło zupełnie falowanie. Teraz falowania brak, od czasu do czasu wykorzystuję pełen zakres obrotów, a na codzień w trasie regularnie przy wyprzedzaniu wchodzę na obroty około 3000. Więc moim zdaniem problem falowania ma przyczynę w zbyt łagodnej jeździe, która powoduje, że coś się przypycha(mechanik wspominał coś o katalizatorze).
A tak poza tematem - przebiegu na chwilą obecną ma 147kkm. Ogólnie silnik sprawuje się bardzo dobrze, nie można narzekać na jego pracę. Z awarii do tej pory padł jedynie czujnik spalania stukowego (skorodował), przez co silnik stracił 1/3 mocy. Wymiana załatwiła sprawę. Dwumas o dziwo też się jeszcze trzyma, co chyba jest sporym osiągnięciem, skoro wiele ludzi wymieniało go dużo przed przekroczeniem 100kkm. Niestety odzywa się rozrząd, ale i tak długo wytrzymał. Na poniedziałek umówiona wizyta u mechanika na wymianę rozrządu.
Pozdrawiam
1.4 TSI 122PS 2010 Problemy z przyspieszaniem
seba0607e masz DSG?
kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam GTI R i inne mocne sztuki ;)
2016 AUDI RS6 EXHAUST SOUND
2016 AUDI RS6 EXHAUST SOUND
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 18 gości