AGN a AJQ

Tutaj piszemy o problemach dotyczących silników benzynowych

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

BonoRono
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 39
Rejestracja: pt sty 21, 2011 17:35
Lokalizacja: Wrocław

AGN a AJQ

Post autor: BonoRono » pn maja 12, 2014 16:02

Witam.

Panowie szybkie pytanie: czym się różnią silniki AGN od AJQ? Tylko turbiną? Czy są też zmiany konstrukcyjne w obrębie bloku, głowicy? Kupiłem silnik AGN, na rozrządzie ładna naklejka AGN a na bloku grawer AJQ



BonoRono
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 39
Rejestracja: pt sty 21, 2011 17:35
Lokalizacja: Wrocław

AGN a AJQ

Post autor: BonoRono » pn maja 12, 2014 20:56

Oznaczenie AJQ jest wybite na uchu do podnoszenia silnika czyli na głowicy.

Z tego co patrzę głowica silników AGN i AJQ ma ten sam numer w ETKA czyli 058103351G.

Głowica z zaworami i wałkiem rozrządu ma już inną literkę na końcu numeru, dla AJQ -> 058103265EX dla AGN -> 058103265CX

Jakie to niesie za sobą konsekwencje?
Ostatnio zmieniony wt maja 13, 2014 09:56 przez BonoRono, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
przemal
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 482
Rejestracja: wt wrz 18, 2012 18:29
Lokalizacja: NO

AGN a AJQ

Post autor: przemal » wt maja 13, 2014 09:23

W wolnossaku wałki rozrządu mają inną charakterystykę otwierania zaworów. Wielu ludzi przy modyfikacjach 1.8T zmienia wałki na te z AGN/ADR (ostrzejsze) i stroi. Z odwrotną sytuacją się nie spotkałem.


Gran Turismo Iniezione

BonoRono
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 39
Rejestracja: pt sty 21, 2011 17:35
Lokalizacja: Wrocław

AGN a AJQ

Post autor: BonoRono » wt maja 13, 2014 10:06

Czyli jeśli podmieniona jest kompletna głowice od AJQ to silnik będzie miał mniejszą sprawność?

Co jeśli cały silnik jest AJQ? Nie wiem jak sprawdzić od czego jest blok silnika. Jazda na takim "odprężonym" silniku bez doładowania jest w ogóle możliwa?

Silnik miał być ANG a okazał się jakimś składakiem :/



Awatar użytkownika
przemal
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 482
Rejestracja: wt wrz 18, 2012 18:29
Lokalizacja: NO

AGN a AJQ

Post autor: przemal » wt maja 13, 2014 11:00

BonoRono pisze:Czyli jeśli podmieniona jest kompletna głowice od AJQ to silnik będzie miał mniejszą sprawność?
Jeśli wałki są z wolnossącego to będzie wszystko grać a jeśli z 1.8T to teoretycznie z racji krótszego czasu otwarcia zaworów moc pewnie będzie obniżona ale jak się to zachowa w praktyce...
BonoRono pisze:Co jeśli cały silnik jest AJQ? Nie wiem jak sprawdzić od czego jest blok silnika. Jazda na takim "odprężonym" silniku bez doładowania jest w ogóle możliwa?
Jazdą tego nazwać nie można, raczej toczeniem.
BonoRono pisze:Silnik miał być ANG a okazał się jakimś składakiem :/
Wymieniaj.


Gran Turismo Iniezione

ODPOWIEDZ

Wróć do „Benzyna”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości