Witam. Mam problem, a nie znalazłem nigdzie podobnego... Auto podczas jazdy (z wciśniętym pedałem gazu) na rozgrzanym silniku nagle szarpie raz, obroty spadają do 0, zapala się tylko kontrolka check, po 1s kontrolka gaśnie i auto jedzie dalej. Zimą działo się to sporadycznie, a odkąd zrobiło się ciepło, dzieje się to dosyć często. Ponadto czasami na postoju samochód (rozgrzany) gaśnie, ale od razu można go normalnie odpalić... Dzieje się to tak szybko, że w kompie nie zapisuje się żaden błąd.
Przebieg naprawy:
Auto nie odpalało. "Mechanik" najpierw stwierdził, że kostka stacyjki, wymienił, ale nie pomogło. Następnie wymienił czujnik położenia wału, też pupa. Później stwierdził, że nie może sczytać kodu z immo i w tym jest problem, więc wymienił pętlę immobilisera ze stacyjki. Auto odżyło, pozornie... W międzyczasie podczas naprawy nagle przestały działać brzęczyk od niewyłączonych świateł (w teście zegarów na VAG'u działa) i blokada kierownicy. Po wyjeździe od tego "fachowca" zaczęły dziać się cyrki z przygasaniem auta. Ojciec do niego wrócił z reklamacją, a ten stwierdził, że skoro samochód przygasa i nie ma sygnału i blokady, to teraz popsuta jest obudowa stacyjki (sama się popsuła albo było włamanie, a poza tym jest założona z innego samochodu - sprawdziłem, po kodach, jest taka jak ma być) i jak ją wymieni, wszystko będzie ok. Możliwe? Ja nie sądzę.
Wiecie może co może być przyczyną? Może sama stacyjka? Może po jej wymianie wróci sygnał i blokada, a auto przestanie gasnąć? Czy szukać gdzie indziej...
1.4 16V AUA gaśnie bez powodu
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
1.4 16V AUA gaśnie bez powodu
Zmień mechanika, już samo to go dyskwalifikuje że wymienia pętlę kiedy auto odpala, immo po odpaleniu już nic nie namiesza, takie gaśnięcie wymaga sprawdzenia zasilań ECU i sygnałów docierających do ECU, sama np: wymiana czujnika wału nic nie da jeśli kablownia od niego do ECU szwankuje.
1.4 16V AUA gaśnie bez powodu
Dzisiaj podpiąłem się do kompa i były takie błędy:
17972 Regulator przepustnicy - niskie napięcie do ustawień podstawowych
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
17566 Czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym - uszkodzenie funkcji
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
16705 Czujnik obrotów silnika - zakres/możliwości
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
17978 Moduł sterujący zablokowany
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
Po wykasowaniu błędów nie pojawiły się ponownie poza ostatnim, który pojawia się za każdym razem kiedy auto samo zgaśnie. Jest szansa, że 3 pierwsze są skutkiem wczorajszej wymiany skrzyni biegów? Ostatni błąd, podejrzewam, że może ma coś wspólnego z przepustnicą, bo sytuacja wygląda tak, że najczęściej problemy z gaśnięciem silnika pojawiają się po odłączeniu aku na dłuższy czas, a czytałem, że po ponownym podłączeniu przepustnica musi się znowu adaptować. Może tu szukać przyczyny? Ewentualnie może wadliwa jest nowa kostka stacyjki (topran za 13zł...)?
Dodam, że samochodem mogę przejechać 100km bez problemu, ale jak go zgaszę i zaraz próbuję odpalić, to nie zawsze udaje się to za pierwszym razem. Zdarza się tak, że odpala i od razu gaśnie i tak 3-4 razy, za piątym załapuje i trzyma obroty. Nie jest to wina immo, bo jak po odpaleniu go gazuję, to pali trochę dłużej, ale jak przestaję, to gaśnie. Po wspomnianych 3-4 razach jest ok i mogę jechać dalej. Przepustnica, filtr paliwa, kable wn?
Trochę to zagmatwane, ale może ktoś zrozumie
17972 Regulator przepustnicy - niskie napięcie do ustawień podstawowych
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
17566 Czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym - uszkodzenie funkcji
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
16705 Czujnik obrotów silnika - zakres/możliwości
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
17978 Moduł sterujący zablokowany
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
Po wykasowaniu błędów nie pojawiły się ponownie poza ostatnim, który pojawia się za każdym razem kiedy auto samo zgaśnie. Jest szansa, że 3 pierwsze są skutkiem wczorajszej wymiany skrzyni biegów? Ostatni błąd, podejrzewam, że może ma coś wspólnego z przepustnicą, bo sytuacja wygląda tak, że najczęściej problemy z gaśnięciem silnika pojawiają się po odłączeniu aku na dłuższy czas, a czytałem, że po ponownym podłączeniu przepustnica musi się znowu adaptować. Może tu szukać przyczyny? Ewentualnie może wadliwa jest nowa kostka stacyjki (topran za 13zł...)?
Dodam, że samochodem mogę przejechać 100km bez problemu, ale jak go zgaszę i zaraz próbuję odpalić, to nie zawsze udaje się to za pierwszym razem. Zdarza się tak, że odpala i od razu gaśnie i tak 3-4 razy, za piątym załapuje i trzyma obroty. Nie jest to wina immo, bo jak po odpaleniu go gazuję, to pali trochę dłużej, ale jak przestaję, to gaśnie. Po wspomnianych 3-4 razach jest ok i mogę jechać dalej. Przepustnica, filtr paliwa, kable wn?
Trochę to zagmatwane, ale może ktoś zrozumie
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości