Po odpaleniu usłyszałem łańcuch rozrządu, ale że nieraz tak miałem to myślę nic, bo sekunda dwie to nic.
Wracając po nagrzaniu usłyszałem dziwne dzwonienie przy wyższych obrotach (powyzej2,5 może 3 tys. rpm). Dodatkowo przy zwianie biegów czasem słychać - takie coś dziwnego. Jakby wysprzeglik... nie wiem.
Podłączyłem auto po dojeździe do garażu pod "kompa" (symbian + elm 327bt) i mam błąd NOxa (jak zawsze) i:
(od razu zrobiło mi się ciepło jak to przeczytałem)
(oczekujacy DTC) P0016 - cranshaft Position - Camshaft Correlation Bank 1 Sensor A
Myślę, że to może nie rozrząd i miałem obawy o pasek wielorowkowy - lekko ciepły po 6 km, na węch pod maską czuć jakby gumę. Moze sie przestraszyłem, ale jakby światła pozycyjne lekko przygasały jak naciskam włącznik szyb na wyłączonym silniku. Aku mam 6 mies - Centra EXIDE.
Pomocy, co robić ?
Tak szukam na necie i coś znalazłem:
http://www.motointegrator.pl/produkty/2 ... 09-121-451" onclick="window.open(this.href);return false;
Wszystko co zaznaczyłem to miałem od samego początku... gaśniecie jak się nagrzeje na wolnych, chwilowe falowanie obrotów - raz jest a raz kilka tygodni nic. I spalanie na tej samej trasie różne - ten sam styl jazdy i różnica nawet 2 litry (przy 6-7 km w jedną) - ba czasem przy dużym ruchu spalił mi mniej jak na pustej drodze i muskaniu pedału gazu !Uszkodzenie czujnika położenia wałka rozrządu przejawia sie nierówną pracą silnika, spadkiem jego mocy oraz gaśnięciem przy zdjęciu nogi z pedału przyspieszenia, np. przy dojeżdżaniu do skrzyżowania. Czasem awaria czujnika powoduje też trudności z uruchomieniem silnika, szczególnie, gdy jest on nagrzany oraz wzrost zużycia paliwa.
Czy to może być to ?