Problem z obrotami po załączeniu się wentylatora
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Nowicjusz
- Posty: 9
- Rejestracja: ndz paź 27, 2013 11:56
Problem z obrotami po załączeniu się wentylatora
Witam.
Nie chce zaśmiecać bo wiem że jest post na ten temat ale nie mogę go zanleźć, jeśli ktoś mogł by coś więcej na temat wyjaśnić.
Jak w temacie ".........." po załączeniu wentylatora obroty skaczą do ok. 1500 (tylko na jałowym) dodanie gazu powrót na jałowy i jest ok.
Nie wiem czy to ma jakiś związek ale ciężko odpala na zimnym i wolne obroty to ponad 600 i czasem delikatne wahania. VAG nie pokazuje błędów
Nie szarpie, moc jest.
Silnik 1.6 16v
Nie chce zaśmiecać bo wiem że jest post na ten temat ale nie mogę go zanleźć, jeśli ktoś mogł by coś więcej na temat wyjaśnić.
Jak w temacie ".........." po załączeniu wentylatora obroty skaczą do ok. 1500 (tylko na jałowym) dodanie gazu powrót na jałowy i jest ok.
Nie wiem czy to ma jakiś związek ale ciężko odpala na zimnym i wolne obroty to ponad 600 i czasem delikatne wahania. VAG nie pokazuje błędów
Nie szarpie, moc jest.
Silnik 1.6 16v
Problem z obrotami po załączeniu się wentylatora
Przepustnica może być do czyszczenia , warto również sprawdzić uszczelki pod kolektorem ssącym
-
- Nowicjusz
- Posty: 9
- Rejestracja: ndz paź 27, 2013 11:56
Problem z obrotami po załączeniu się wentylatora
Przepustnica to raz. Warto tez sprawdzić jakie napięcie widzi sterownik silnika pred załaczeniem wentylatora oraz po jego właczeniu się. jak jest niższe niż 12V przez jakis tam czas to sterownik automatycznie podnosi obroty silnika.
-
- Nowicjusz
- Posty: 9
- Rejestracja: ndz paź 27, 2013 11:56
Problem z obrotami po załączeniu się wentylatora
Przepustnica do czyszczenia ok, nie wiem czym to zrobić ale może coś znajdę na ten temat chyba że ktoś ma coś pod ręką to poproszę o link.
Sprawdzić uszczelki pod kolektorem ssącym rozumiem że będzie trzeba go wymontować ?
Sterownik silnika, tylko że nie mam pojęcia gdzie to jest Dobra biorę się za szukanie
Sprawdzić uszczelki pod kolektorem ssącym rozumiem że będzie trzeba go wymontować ?
Sterownik silnika, tylko że nie mam pojęcia gdzie to jest Dobra biorę się za szukanie
Problem z obrotami po załączeniu się wentylatora
W tym silniku co masz to małoprawdopodobne aby to były uszczelki na kolektorze ssącym. To bardziej dotyczy silnika 1.6 8V (SR). Zacznij od umycia benzynką ekstrakcyjną całego wnętrza w przepustnicy. Tylko ją zdemontuj wcześniej. Zobaczysz jaki syf jest od spodu tej klapki.
-
- Nowicjusz
- Posty: 9
- Rejestracja: ndz paź 27, 2013 11:56
Problem z obrotami po załączeniu się wentylatora
Ok dzięki panowie za wskazówki, na początek wezmę się za tą przepustnice tylko szkoda że tak pizga
-
- Nowicjusz
- Posty: 9
- Rejestracja: ndz paź 27, 2013 11:56
Re: Problem z obrotami po załączeniu się wentylatora
Przepustnica wyczyszczona tylko teraz pytanie czy bez adaptacji mogę liczyć na poprawę tych niskich obrotów czy dopiero po ? Bo jak narazie to blada
Problem z obrotami po załączeniu się wentylatora
Po przejechaniu kilkudziesięciu km , powinna się sama zaadoptować
Problem z obrotami po załączeniu się wentylatora
Ja bym sprawdził czujnik temp. u mnie, akurat nie odpalał za pierwszym razem jak stygł, vag błędów nie pokazywał, po wymianie czujnika wszystko jest git.
Przepustnicy nie ruszałem,
Zrób jeszcze test jak masz vag-a to w momencie dziwnego zachowania się silnika , sprawdź jaką temperaturę pokazuje odczyt z czujnika na vag-u.
Przepustnicy nie ruszałem,
Zrób jeszcze test jak masz vag-a to w momencie dziwnego zachowania się silnika , sprawdź jaką temperaturę pokazuje odczyt z czujnika na vag-u.
-
- Nowicjusz
- Posty: 9
- Rejestracja: ndz paź 27, 2013 11:56
Problem z obrotami po załączeniu się wentylatora
Vaga nie mam i to będzie kłopot sprawdzić ten czujnik ale coś wymyślę.
Przepustnice ruszałem dlatego że po rozgrzaniu ma niskie obroty i dalej tak samo jest :/
Przejechałem ponad 100km i nadal przepustnica brzęczy po włączeniu zapłonu.
Co do tych falujących obrotów bo załączeniu się wentylatora to teraz nie falowały :/ Ja już nie wiem o co mu chodzi
Przepustnice ruszałem dlatego że po rozgrzaniu ma niskie obroty i dalej tak samo jest :/
Przejechałem ponad 100km i nadal przepustnica brzęczy po włączeniu zapłonu.
Co do tych falujących obrotów bo załączeniu się wentylatora to teraz nie falowały :/ Ja już nie wiem o co mu chodzi
Problem z obrotami po załączeniu się wentylatora
U mnie vag nie pokazywał błędu czujnika temp. a fatycznie czujnik był walnięty, zmieniłem i teraz nic się nie dzieje za każdym razem pali od strzała i obroty są takie jak powinny czy ciepły czy zimny.
Ja bym sprawdził ten czujnik, zobacz jeszcze co będzie się działo jak wtyczkę z niego odłączysz .
Ja bym sprawdził ten czujnik, zobacz jeszcze co będzie się działo jak wtyczkę z niego odłączysz .
-
- Nowicjusz
- Posty: 9
- Rejestracja: ndz paź 27, 2013 11:56
Problem z obrotami po załączeniu się wentylatora
Przepustnica wyczyszczona adaptowana czujnik temp jest ok nie zmieniło to nic.
Wg książki jest coś takiego jak sterownik przepustnicy jest odpowiedzialny za sterowanie biegiem jałowym po włączeniu energochłonnych odbiorników prądu np przy kołach skręconych do oporu spadają obroty biegu jałowego co znaczy że trzeba sprawdzić ten sterownik i u mnie faktycznie spadają przy max skręcie więc pozostaje sprawdzenie tego sterownika a jeśli to nie on to nie mam pojęcia
Wg książki jest coś takiego jak sterownik przepustnicy jest odpowiedzialny za sterowanie biegiem jałowym po włączeniu energochłonnych odbiorników prądu np przy kołach skręconych do oporu spadają obroty biegu jałowego co znaczy że trzeba sprawdzić ten sterownik i u mnie faktycznie spadają przy max skręcie więc pozostaje sprawdzenie tego sterownika a jeśli to nie on to nie mam pojęcia
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości