Dzień dobry!
Koledzy, chciałem zabrać się ze znajomym za wymianę rozrządu, a tu taka heca.
Pod śrubę podłożona jest tuleja, która dociska kółko pasowe, przez co nie da się go zdjąć.
I tu rodzi się pytanie - po co ktoś kiedyś to zrobił?
Może wykręcał śrubę oryginalną i nie wiedząc, że z powrotem tej samej się nie wkręca, bo się urwie, dokonał aktu ukręcenia? I tu pytanie, czy pozostałości wykręcił, czy też wał jest rozwiercony i siedzi zupełnie inna śruba, niż powinna?
Ktoś już się spotkał z takim przejawem inwencji twórczej mechanika?
Silnik to 1.8 benzyna, niestety nie wiem jaki dokładnie, bo w dowodzie stoi 1.6 : D
I inne pytanie - czy aby wymienić uszczelniacz od strony skrzyni biegów trzeba tę śrubę wykręcać?
Nieoryginalna śruba w wale korbowym?
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Nieoryginalna śruba w wale korbowym?
Pewnie komusz szkoda było 15 zł na nową, oryginalną śrubę z ASO. Albo na nasadkę 12 kątną do oryginalnej śruby...
Ale i tak bym tego w ten sposób nie zostawi. Kupić nową śrubę, uszczelniacz i wymienić.
Tą przy kole pasowym aby wymienić za zamachem? Po co...Slova pisze:I inne pytanie - czy aby wymienić uszczelniacz od strony skrzyni biegów trzeba tę śrubę wykręcać?
Ale i tak bym tego w ten sposób nie zostawi. Kupić nową śrubę, uszczelniacz i wymienić.
Nieoryginalna śruba w wale korbowym?
Aha, w takim razie jak dobrać śrubę w ASO? Bo wo numerze WIN nie dojdę, jaki to dokładnie silnik (bo, jak pisałem, był wymieniany). Czy na samym silniku jest jakiś numer, gdzie to można sprawdzić?
Nieoryginalna śruba w wale korbowym?
Szukaj kodu silnika. Jest on początkiem numeru silnika, zaczyna się literami 2 lub 3 w zależności od generacji silnika. Te litery to kod silnika.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 30 gości