Pierburg 2E3 Regulacja mieszanki bez analizatora

Tutaj piszemy o problemach dotyczących silników benzynowych

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
chodak-70
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 65
Rejestracja: sob cze 12, 2010 07:34
Lokalizacja: Krasnystaw

Pierburg 2E3 Regulacja mieszanki bez analizatora

Post autor: chodak-70 » ndz sie 14, 2011 16:21

Mam pytanie w kwestii regulacji składu mieszanki.Czy da się ją wyregulować bez użycia analizatora spalin? Wiem że w gaźniku 2E2 wzbogacając mieszankę silnik dochodzi do pewnej wartości obrotów i później nic się nie dzieje, wiec skład można ustawić tak mniej więcej na obrotomierz.Czy w 2E3 kręcąc śrubą wzbogacania mieszanki jest podobnie? Muszę tak wyregulować z dwóch powodów wymiany śruby mieszanki na oryginalna gdyż obecna jest marki home made bez stożka, po drugie w mojej mieścinie odmówiono mi ustawienia co² na analizatorze tłumacząc tym że silnik jest stary i zapcha sondę lub "mamy analizator tylko do gazu".


Druty,szpachla,druty!!!Oto dzieło Pipcia rąk!!!!

Awatar użytkownika
stonefree
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4033
Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
Lokalizacja: WO
Kontakt:

Pierburg 2E3 Regulacja mieszanki bez analizatora

Post autor: stonefree » pn sie 15, 2011 10:14

Kiedyś się to robiło tak, że wkręcało się srubę do oporu i cofało 1,5 obrotu, a potem regulowało tak, żeby ustawić moment, kiedy silnik płynnie wchodzi na obroty przy gwałtownym otwarciu przepustnicy.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Pierburg 2E3 Regulacja mieszanki bez analizatora

Post autor: Paweł Marek » pn sie 15, 2011 14:12

Ja jak dłużej jeździłem jetką na gaźniku to ustawiałem też na nosa, czyli na zapach spalin. Ale chodak-70 , naprawdę niemasz w pobliżu stacji z lepszym analizatorem? Nie ma analizatorów tylko do LPG, zapewne on im tam już prawie nie działa stąd ten tekst, to przy okazji się gdzieś przejedź maks 2 dychy za to dasz. I nie staraj się ustawić CO na minimum na jakie się da, wystarczy 1,5- do 3 CO, chodź da się nawet na 0.5 jeśli sprawny silnik


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
chodak-70
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 65
Rejestracja: sob cze 12, 2010 07:34
Lokalizacja: Krasnystaw

Pierburg 2E3 Regulacja mieszanki bez analizatora

Post autor: chodak-70 » pn sie 15, 2011 14:36

Najpierw chcę ustawić na oko by móc spokojnie pojeździć na miejscu.Jak będę w Lublinie to pojadę do gościa od gaźników i będzie na zicher.A w mojej okolicy to nie ma co liczyć na mechaników słynne jest tu powiedzenie "kup pan nowy i będziesz pan zadowolony"


Druty,szpachla,druty!!!Oto dzieło Pipcia rąk!!!!

Awatar użytkownika
chodak-70
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 65
Rejestracja: sob cze 12, 2010 07:34
Lokalizacja: Krasnystaw

Re: Pierburg 2E3 Regulacja mieszanki bez analizatora

Post autor: chodak-70 » wt sie 16, 2011 16:57

stonefree pisze:Kiedyś się to robiło tak, że wkręcało się srubę do oporu i cofało 1,5 obrotu, a potem regulowało tak, żeby ustawić moment, kiedy silnik płynnie wchodzi na obroty przy gwałtownym otwarciu przepustnicy.
Czyli rozumiem że wykręcam 1,5 obrotu i powolutku na rozgrzanym silniku podkręcam np po 0,5 obrotu i sprawdzam naciskając szybko klapkę przepustnicy i tak do uzyskania płynnego wchodzenia na obroty a następnie "śrubą w rurce" ustawiam obroty pod obrotomierz?


Druty,szpachla,druty!!!Oto dzieło Pipcia rąk!!!!

Awatar użytkownika
sbk7225
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 380
Rejestracja: pt wrz 28, 2012 13:10
Lokalizacja: Ruda Śląska

Pierburg 2E3 Regulacja mieszanki bez analizatora

Post autor: sbk7225 » wt gru 10, 2013 15:51

Przepraszam za odkop, ale po co zakładać nowy temat.

Co zrobić jeżeli reguluję tą metodę na oko i po wykręceniu 1,5 obrotu chodzi idealnie ? Nie ma problemów z jazdą ?
Pisaliście że po wykręceniu 1,5 obrotu trzeba coś tam jeszcze regulować.


Moje MK2 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=486000" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
VWiater
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 414
Rejestracja: śr wrz 25, 2013 13:07
Lokalizacja: Kraków

Pierburg 2E3 Regulacja mieszanki bez analizatora

Post autor: VWiater » sob mar 28, 2015 01:02

Panowie ja jak chcialem ustawic u goscia co zaklada lpg sklad mieszanki to mi powiedzial ze tego sie nie da ustawic w tak starym aucie jakim jest golf II 89r 1.3 na analizatorze spalin bo pierscienie moga puszczac, katalizator nie czyscic i ze to sie ustawia co pol obrotu i jedzie sprawdzic czy chodzi auto i tak az bedzie chodzilo dobrze. Dodal ze ustawianie zawartosci CO z ksiazki to bylo dla nowego silnika z lini produkcyjnej. Prawda to?

I drugie pytanie analizator spalin wklada sie w rure wydechowa czy w ta rurke obok kolektora wydechowego(tzw. opcja przed katalizatorem)? I jak tak na farta sie wklada analizator czy szczelnie?
chodak-70 pisze:
stonefree pisze:Kiedyś się to robiło tak, że wkręcało się srubę do oporu i cofało 1,5 obrotu, a potem regulowało tak, żeby ustawić moment, kiedy silnik płynnie wchodzi na obroty przy gwałtownym otwarciu przepustnicy.
Czyli rozumiem że wykręcam 1,5 obrotu i powolutku na rozgrzanym silniku podkręcam np po 0,5 obrotu i sprawdzam naciskając szybko klapkę przepustnicy i tak do uzyskania płynnego wchodzenia na obroty a następnie "śrubą w rurce" ustawiam obroty pod obrotomierz?
Trzecie pytanie: obroty ustawiac przed czy po regulacji skladu mieszanki?


Założyłeś temat z problemem swojego auta i ktoś Ci pomógł? Czuj się zobowiązany napisać co było przyczyną problemu i w jaki sposób go rozwiązałeś!

ODPOWIEDZ

Wróć do „Benzyna”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 20 gości