Spalanie na LPG o 4l mniejsze niż beznyny

Tutaj piszemy o problemach dotyczących silników benzynowych

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Wiesuaf
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 74
Rejestracja: pn wrz 20, 2010 12:11

Spalanie na LPG o 4l mniejsze niż beznyny

Post autor: Wiesuaf » pn lis 25, 2013 11:47

Drodzy Golfowicze!

Niecałe 2 tygodnie temu założyłem do swojej jetty podtlenek LPG pierwszej generacji z manualnym przełączeniem. Instalacja działa spoko (w końcu nowa). Założyłem ją z myślą o tym, że skoro benzyny spala 12l, to gazu opierdzieli 14 i wszystko. Jednak to, co spaliła jetta przez ostatnie 300km nijak ma się do mojej teorii, ponieważ:

Na benzynie pali 12l/100km
Na gazie pali 8l/100km

Zdziwienie wielkie, tym bardziej że mówi się o zwyżce spalania przy LPG. Jednak aż tak naiwny nie jestem i gaziarz cudotwórcą nie jest, stąd też moje podejrzenia o przelewanie się w gaźniku benzyny. Dobrze myślę, że jeśli wyjmę gaźnik i powymieniam w nim uszczelki, to spalanie PB się unormuje?



hadem
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: sob mar 16, 2013 19:55

Spalanie na LPG o 4l mniejsze niż beznyny

Post autor: hadem » pn lis 25, 2013 12:01

Proste i logiczne, może miałeś to co ja. Czyli uszkodzoną sondę lambda a komputer od gazu nie sugeruje się sondą dlatego takie spalanie. Mi też palił mniej gazu:)

Pozdrawiam



Wiesuaf
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 74
Rejestracja: pn wrz 20, 2010 12:11

Spalanie na LPG o 4l mniejsze niż beznyny

Post autor: Wiesuaf » pn lis 25, 2013 15:05

Jaką sondę kupiłeś? Czy muszę kupować oryginał/bosch czy mogę kupić jakiś zamiennik za 30-70zł i też będzie ok?



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Spalanie na LPG o 4l mniejsze niż beznyny

Post autor: Paweł Marek » pn lis 25, 2013 15:34

Wiesuaf, gaźnik w Twoim silniku jest bardzo awaryjny, więc wiedząc tylko tyle że za dużo pali masz jedną szanse na 100 że wymiana sondy pomoże, za dużo kasy sonda kosztuje żeby zmieniać w ciemno. To wymaga dalszej diagnozy - są nawet kody błyskowe choć wątpię żeby coś wyszło. Użyj wyszukiwarki jest duży temat o PN (gaźnik Pierburg 2EE), o ile masz taki silnik jak w profilu


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

hadem
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: sob mar 16, 2013 19:55

Re: Spalanie na LPG o 4l mniejsze niż beznyny

Post autor: hadem » wt lis 26, 2013 00:02

Paweł Marek pisze:Wiesuaf, gaźnik w Twoim silniku jest bardzo awaryjny, więc wiedząc tylko tyle że za dużo pali masz jedną szanse na 100 że wymiana sondy pomoże, za dużo kasy sonda kosztuje żeby zmieniać w ciemno. To wymaga dalszej diagnozy - są nawet kody błyskowe choć wątpię żeby coś wyszło. Użyj wyszukiwarki jest duży temat o PN (gaźnik Pierburg 2EE), o ile masz taki silnik jak w profilu
Tak jak kolega piszę też może być wina. Podjedź do elektromechanika (lub jakiegoś dobrego mechanika) żeby sprawdził ci napięcie sondy. Nie chce cie naciągać bo niestety sonda to wydatek.



Wiesuaf
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 74
Rejestracja: pn wrz 20, 2010 12:11

Re: Spalanie na LPG o 4l mniejsze niż beznyny

Post autor: Wiesuaf » wt lis 26, 2013 09:30

Paweł Marek pisze:Wiesuaf, gaźnik w Twoim silniku jest bardzo awaryjny, więc wiedząc tylko tyle że za dużo pali masz jedną szanse na 100 że wymiana sondy pomoże, za dużo kasy sonda kosztuje żeby zmieniać w ciemno. To wymaga dalszej diagnozy - są nawet kody błyskowe choć wątpię żeby coś wyszło. Użyj wyszukiwarki jest duży temat o PN (gaźnik Pierburg 2EE), o ile masz taki silnik jak w profilu
Kolego,

Tematy o 2ee przeczytałem już chyba wszystkie na tym forum jak i na forum audi/mercedesa... No kolorowo nie jest :) Jak na razie postaram się chyba wymienić uszczelki w gaźniku (chociaż pod maską nie śmierdzi benzyną, więc pewnie nic to nie da) i zrobić jakiś przyrząd do pomiaru sondy. Dam znać jak coś wyjdzie, aby ktoś, z podobnym problemem w przyszłości, wiedział na czym się oprzeć :)



ozzy1979

Spalanie na LPG o 4l mniejsze niż beznyny

Post autor: ozzy1979 » wt lis 26, 2013 17:20

hadem pisze:żeby sprawdził ci napięcie sondy
Pomiar napięcia sondy nic kompletnie nie daje. Chyba, że sonda jest uwalona totalnie (np. wisi sam kabel)
Wiesuaf pisze:zrobić jakiś przyrząd do pomiaru sondy
Nie zrobisz. Sonde bada się specjalistycznym testerem do tego przeznaczonym bądź oscyloskopem. Jak naprawdę wygląda diagnostyka sondy pisałem już na forum i załączałem zdjęcia.
Wiesuaf pisze:Czy muszę kupować oryginał/bosch czy mogę kupić jakiś zamiennik za 30-70zł i też będzie ok?
Tylko oryginał dedykowany pod ten model. Zamiennik za 30-70 zł możesz od razu wrzucic do kubła. Podsumowując - spalanie Pb masz za duże o 3-4 litry/100.



Wiesuaf
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 74
Rejestracja: pn wrz 20, 2010 12:11

Spalanie na LPG o 4l mniejsze niż beznyny

Post autor: Wiesuaf » śr lis 27, 2013 09:47

ozzy1979, Mógłbyś przytoczyć temat sprawdzania oscyloskopem? Nie mogę go za bardzo znaleźć (przeszukując napisane przez Ciebie posty) a mam w pracy dostęp do oscyloskopu, więc może się uda :)



ozzy1979

Spalanie na LPG o 4l mniejsze niż beznyny

Post autor: ozzy1979 » śr lis 27, 2013 18:21

Wiesuaf pisze:Mógłbyś przytoczyć temat sprawdzania oscyloskopem?
viewtopic.php?f=139&t=484039&hilit=+sonda+lambda" onclick="window.open(this.href);return false;



Awatar użytkownika
marcinek84
Forum Master
Forum Master
Posty: 1974
Rejestracja: wt gru 11, 2007 18:02
Lokalizacja: Józefów, Piaski, LSW
Kontakt:

Spalanie na LPG o 4l mniejsze niż beznyny

Post autor: marcinek84 » śr lis 27, 2013 18:42

ja tam mam taki najprostszy wskaźnik pokazujący napięcie sondy i tak ustawiam gaz u siebie, zwykły miernik coś tam pokaże ale nie pokazuje tak szybkich zmian jakie daje sonda ale wiadomo najlepszy pomiar będzie na oscyloskopie. Ja tam mam założoną sondę uniwersalną ngk taka za mniej niż 100zł i nie narzekam. Robiłeś już jakieś pomiary elementów gaźnika czy kody błyskowe? Od tego bym zaczynał, ja miałem np urwany przewód elektrozawór oparów paliwa przy gaźniku i już palił 10/100 benzyny. Spalanie 8/100 LPG to bardzo dobrze :)


Pierwsza PNka na BLOSie? :)
mój golfik viewtopic.php?f=87&t=278186" onclick="window.open(this.href);return false;
galeria fotosika http://marcinek0584.fotosik.pl/albumy/559660.html" onclick="window.open(this.href);return false;

ozzy1979

Spalanie na LPG o 4l mniejsze niż beznyny

Post autor: ozzy1979 » śr lis 27, 2013 19:03

marcinek84 pisze:zwykły miernik coś tam pokaże
nic kompletnie nie pokaże.
marcinek84 pisze:nie narzekam
Wydaje Ci się. Mi tez się wydawało dopóki nie załozyłem dedykowanej pod mój model.
marcinek84 pisze:Robiłeś już jakieś pomiary elementów gaźnika czy kody błyskowe?
ja mam wtrysk mechaniczny KU-Jetronic. Żadnych kodów u mnie nie ma ani złącza VAG.
marcinek84 pisze:palił 10/100 benzyny
Mi pali 6,28 l/100 w cyklu 80/20 (trasa/miasto %) przy prędkości w trasie 100 km/h wg. GPS, 8,5 l/100 w samym mieście bez szaleństw, cykl mieszany 50/50 to 7,5 l/100, sama trasa dynamicznie 140-160 km/h to 7,3-7,5 l/100. Sama trasa 100 km/h wg. GPS (95% trasy) to 6,03 l/100. Wszystkie pomiary to tankowanie pod korek i ponowne tankowanie do odbicia na tej samej stacji i na tym samym dystrybutorze.



Awatar użytkownika
marcinek84
Forum Master
Forum Master
Posty: 1974
Rejestracja: wt gru 11, 2007 18:02
Lokalizacja: Józefów, Piaski, LSW
Kontakt:

Spalanie na LPG o 4l mniejsze niż beznyny

Post autor: marcinek84 » śr lis 27, 2013 21:12

ozzy1979 pisze:ja mam wtrysk mechaniczny KU-Jetronic. Żadnych kodów u mnie nie ma ani złącza VAG.
Jak napisałeś masz wtrysk mechaniczny i nie masz jak kolega Wiesuaf, gaźnika sterowanego elektronicznie i nie masz takich elementów elektronicznych do sprawdzenia. Przez które może wzrosnąć spalanie.


Pierwsza PNka na BLOSie? :)
mój golfik viewtopic.php?f=87&t=278186" onclick="window.open(this.href);return false;
galeria fotosika http://marcinek0584.fotosik.pl/albumy/559660.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Spalanie na LPG o 4l mniejsze niż beznyny

Post autor: Paweł Marek » śr lis 27, 2013 23:37

Nie jest tak źle ze zgrubną diagnozą sondy bez "specjalistycznego" sprzętu.
Z tego powodu że właśnie jest LPG, można sobie więc podpiąć voltomierz pod jej kabel sygnałowy, i kręcąc śrubą na parowniku albo registrem wzbogacać i zubożać mieszankę, patrząc czy napięcia zmienia się z niskiego ok. 0.2 na wysokie ok 0,8. Jeśli nie bezie zmian to można sobie spokojnie założyć że sonda nie żyje.
Ja mam zwykły diodowy tester AFR, były takie po 2 dychy na allegro ma linijce diodowej , rzecz prosta do zrobienia dla elektronika amatora schematy są w necie , albo kupić gotowe - tu widzę najtańszy obecnie wskaźnik AFR http://allegro.pl/tester-sondy-lambda-k ... 77127.html" onclick="window.open(this.href);return false; albo coś takiego z możliwością symulacji http://allegro.pl/el-car-tester-emulato ... 89247.html" onclick="window.open(this.href);return false;


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

ozzy1979

Spalanie na LPG o 4l mniejsze niż beznyny

Post autor: ozzy1979 » czw lis 28, 2013 07:31

Paweł Marek pisze:Ja mam zwykły diodowy tester AFR
Taki tester jest 100 razy lepszy niż "woltomierz" z marketu za 20 zł, który mierzy nie wiadomo co... tutaj jest dokładność i odpowiednia szybkość reakcji układu pomiarowego. Nie znam dokładnie tego układu, ale na 99% mierzy wartość chwilowa napięcia, nie zaś cholera wie co jak marketowy miernik.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Benzyna”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 26 gości