Gwizdze cos pod maska ..
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Nowicjusz
- Posty: 10
- Rejestracja: pn cze 10, 2013 22:04
Gwizdze cos pod maska ..
Witam ,
od 2 dni jestem posiadaczem golfa cabrio 1.8 8v przebieg 94000 mil ostatnio servisowane nie wiadomo kiedy ,wiem wolne i z apetytem , autko kupione za grosze od kobiety z malej miejscowosci pod dublinem , miala go od 7 lat - wklad finansowy oczywiscie w planach .
Jest to moj pierwszy golf , pierwszy volkswagen i.t.p .. zamierzam sie za niego wziac - mam juz zestaw paska z napinaczem , filtry (oprocz filtra kabiny ?? nie wiem czy zmieniac ?) , (olej magnatec 10w-40 uniwersalny podobno benz i diesel ) . Nie zagladalem jeszcze w zawieszenie , na razie silnikiem sie chce zajac .
Auto stalo od roku , jest porosniete mchem i ma slady korozji na drzwiach ale to nie wzery tylko podrapania i otluczenia - do malej kosmetyki , ale to nie o tym teraz -
auto wydawalo 2 odglosy : gwizd i syczenie , syczeniem okazala sie pekniete gumowe kolanko na jakims podcisnieniu idacym do bebna serwa , na razie zakleilem tasma na prowizorke
-gwizdze mu cos wydaje mi sie ze w okolicach rozrzadu , gwizd jest pod obroty silnika , i tu pytanko : czy to pompa wody czy napinacz czy co jeszcze moze byc ? czy MUSZE zmieniac pompe razem z paskiem czy lepiej jej nie zaczepiac ?
Aha i na co powinienem zwrocic szczegolna uwage - wszelkie rady i podpowiedzi mile widziane .
Z gory dziekuje i pozdrawiam .
Michal
od 2 dni jestem posiadaczem golfa cabrio 1.8 8v przebieg 94000 mil ostatnio servisowane nie wiadomo kiedy ,wiem wolne i z apetytem , autko kupione za grosze od kobiety z malej miejscowosci pod dublinem , miala go od 7 lat - wklad finansowy oczywiscie w planach .
Jest to moj pierwszy golf , pierwszy volkswagen i.t.p .. zamierzam sie za niego wziac - mam juz zestaw paska z napinaczem , filtry (oprocz filtra kabiny ?? nie wiem czy zmieniac ?) , (olej magnatec 10w-40 uniwersalny podobno benz i diesel ) . Nie zagladalem jeszcze w zawieszenie , na razie silnikiem sie chce zajac .
Auto stalo od roku , jest porosniete mchem i ma slady korozji na drzwiach ale to nie wzery tylko podrapania i otluczenia - do malej kosmetyki , ale to nie o tym teraz -
auto wydawalo 2 odglosy : gwizd i syczenie , syczeniem okazala sie pekniete gumowe kolanko na jakims podcisnieniu idacym do bebna serwa , na razie zakleilem tasma na prowizorke
-gwizdze mu cos wydaje mi sie ze w okolicach rozrzadu , gwizd jest pod obroty silnika , i tu pytanko : czy to pompa wody czy napinacz czy co jeszcze moze byc ? czy MUSZE zmieniac pompe razem z paskiem czy lepiej jej nie zaczepiac ?
Aha i na co powinienem zwrocic szczegolna uwage - wszelkie rady i podpowiedzi mile widziane .
Z gory dziekuje i pozdrawiam .
Michal
Gwizdze cos pod maska ..
Podepnę się pod temat, żeby nie zakładać nowego. MK2 1.6 na gaźniku 2E2 + LPG, też mi gwiżdże pod maską, najgorsze, że z okolic gaźnika... Najgłośniej na biegu jałowym i przy jeździe na stabilnych obrotach. Dźwięk znacząco cichnie podczas przyspieszania. Wcześniej niż 2 miesiące temu zdarzało się to sporadycznie, może 2 razy na 10 odpaleń silnika, a teraz świszcze za każdym razem. Czy może to być jakaś nieszczelność?
- Waqa
- Gadatliwa bestia
- Posty: 923
- Rejestracja: wt cze 30, 2009 16:58
- Lokalizacja: Gorzów Wlkp FG
- Kontakt:
Gwizdze cos pod maska ..
Wiatr_w_Oczach nie ma co tu sie zastanawiać. pompa wody do wymiany. ja wymieniam z każdą wymiana rozrządu, przecież koszty nowej pompy nie są duże...
-
- Nowicjusz
- Posty: 10
- Rejestracja: pn cze 10, 2013 22:04
Gwizdze cos pod maska ..
Waqa, dzieki za szybka odpowiedz , masz racje jutro pojde i zakupie pompe jak robic to wszystko od razu . Znalazlem na stronce taka jedna , wlasciwie dwie z tym samym opisem ale inna cena (30 euro roznicy) a nigdy nie widzialem jak to w vw wyglada wiec czy moglbys rzucic okiem na link i poradzic cosik ?
Dzieki pozdrawiam
http://www.irishautoparts.ie/Cooling-He ... Parts.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Dzieki pozdrawiam
http://www.irishautoparts.ie/Cooling-He ... Parts.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Nowicjusz
- Posty: 10
- Rejestracja: pn cze 10, 2013 22:04
Gwizdze cos pod maska ..
Nie ma podpowiedzi widze ale wierce dalej temat .
Jestesmy po wymianie paska rozrzadu ,napinacza, pompy wody ,plynu chlodzacego, filtrow i oleju ,zdjalem tez kola (chyba oryginalnie mial BBS 6x15") z lysymi oponami i zalozylem 7x16" EXIP 215/40 195/45 , jutro wpada przednie prawe swiatlo , i 2x20mm dystanse H&R uzywane wszystko wyrwalem .
Niepokoi mnie wczesniej wspomniany gwizd - i nierowne obroty silnika na biegu jalowym ,a takze podczas jazdy po zmianie biegu powoli spada z obrotow .
Przy zmianie paska zaznaczylem i ustawilem tak jak bylo , ale przy znaku na kole zebatym po prawej stronie za nic nie moglem sie doszukac znaku na obudowie .
Nie wiem czy w dobra strone ide , przydal by sie jakis doswiadczony golfiarz - diagnosta - wrozbita .
pozdrawiam
Jestesmy po wymianie paska rozrzadu ,napinacza, pompy wody ,plynu chlodzacego, filtrow i oleju ,zdjalem tez kola (chyba oryginalnie mial BBS 6x15") z lysymi oponami i zalozylem 7x16" EXIP 215/40 195/45 , jutro wpada przednie prawe swiatlo , i 2x20mm dystanse H&R uzywane wszystko wyrwalem .
Niepokoi mnie wczesniej wspomniany gwizd - i nierowne obroty silnika na biegu jalowym ,a takze podczas jazdy po zmianie biegu powoli spada z obrotow .
Przy zmianie paska zaznaczylem i ustawilem tak jak bylo , ale przy znaku na kole zebatym po prawej stronie za nic nie moglem sie doszukac znaku na obudowie .
Nie wiem czy w dobra strone ide , przydal by sie jakis doswiadczony golfiarz - diagnosta - wrozbita .
pozdrawiam
-
- Nowicjusz
- Posty: 10
- Rejestracja: pn cze 10, 2013 22:04
Gwizdze cos pod maska ..
Witam wszystkich ponownie .
Lece dalej
Poprzednie objawy nie wzbudzily zainteresowania wiec dodam nowe
Zmienilem 4 swiece i zaczelo sie - jakby nie palil na jeden cylinder przy rozruchu telepie go i puszcza dymek , po dodaniu gazu lapie rytm i jest ok do nastepnego rozruchu ( w sumie rzadziej tak sie dzieje gdy juz jest cieply )
Czy to wina swiec ? Dwie z nich ciezko bylo odkrecic cholernie i wkrecic , staralem sie nie nawrzucac nic do srodka , ale paprochow bylo co niemiara
Zwracam sie do Forumowiczow o pomoc tylko dlatego ze jestem samoukiem , caly czas mnie cos nowego napotyka w drodze do celu a ja nie wiem gdzie zaczac
korzystam z youtube - tam jest wiele rzeczy pomocnych , ale wciaz za malo jak dla mnie .
Wszystkie rady mile widziane !!!
Pozdrawiam
Lece dalej
Poprzednie objawy nie wzbudzily zainteresowania wiec dodam nowe
Zmienilem 4 swiece i zaczelo sie - jakby nie palil na jeden cylinder przy rozruchu telepie go i puszcza dymek , po dodaniu gazu lapie rytm i jest ok do nastepnego rozruchu ( w sumie rzadziej tak sie dzieje gdy juz jest cieply )
Czy to wina swiec ? Dwie z nich ciezko bylo odkrecic cholernie i wkrecic , staralem sie nie nawrzucac nic do srodka , ale paprochow bylo co niemiara
Zwracam sie do Forumowiczow o pomoc tylko dlatego ze jestem samoukiem , caly czas mnie cos nowego napotyka w drodze do celu a ja nie wiem gdzie zaczac
korzystam z youtube - tam jest wiele rzeczy pomocnych , ale wciaz za malo jak dla mnie .
Wszystkie rady mile widziane !!!
Pozdrawiam
-
- Nowicjusz
- Posty: 10
- Rejestracja: pn cze 10, 2013 22:04
Gwizdze cos pod maska ..
Witam i dzieki za odpowiedz . Niestety nie bylem na komputerze jeszcze musze przyznac , na razie staram sie po kosztach porobic tyle ile musze azeby auto wrocilo do stanu uzywalnosci .. a on ostatnio przy wyjezdzie z cpn postanowil nie zareagowac na wciskanie pedalu gazu - a wrecz gasl kiedy wciskalem pedal potem nie mogl odpalic przez chwile , po paru minutach bylo juz wszystko cacy ..
Sprobuje sie wkrecic do kolezki jego brat kupil ostatnio komputer wiec moze uda sie za friko bo niewiele sie podpowiedzi doczekalem jak do tej pory wiec moze tedy droga ?
Jeszcze raz dziekuje i pozdrawiam
Sprobuje sie wkrecic do kolezki jego brat kupil ostatnio komputer wiec moze uda sie za friko bo niewiele sie podpowiedzi doczekalem jak do tej pory wiec moze tedy droga ?
Jeszcze raz dziekuje i pozdrawiam
Gwizdze cos pod maska ..
Sprawdz czy silnik nie wszedł w"tryb awaryjny"np przez źle ustawiony rozrzad -zobacz czy nie odcina powyżej 5 tys obrotów.Wyżej wspomniane piszczenie to zapewne łożysko alternatora -doraźnie możesz go potraktować WD40.
Dobrze jest coś zrobić za friko i czuć się "bohaterem w swoim domu"ale czasy Adama Słodowego (jeżeli nie wiesz kto to taki Y/T)bezpowrotnie minęły i nauka na własnych błędach jest często bardzo kosztowna !
Dobrze jest coś zrobić za friko i czuć się "bohaterem w swoim domu"ale czasy Adama Słodowego (jeżeli nie wiesz kto to taki Y/T)bezpowrotnie minęły i nauka na własnych błędach jest często bardzo kosztowna !
-
- Nowicjusz
- Posty: 10
- Rejestracja: pn cze 10, 2013 22:04
Gwizdze cos pod maska ..
Witam psilos i dzieki za porade - A. Slodowy ??? Stary ja chodzilem spac czytajac "Malego Majsterkowicza" - moja ulubiona lektura z dziecinstwa hehe. Co do nauki na bledach to licze sie z tym ze moge cos popsuc - dlatego tez zwracam sie do Was bardziej doswiadczonych w temacie o pomoc
Jutro sprawdze z odcinaniem powyzej 5 tysiecy obrotow nie bede teraz sasiadom pobudki robil - rozrzad zaznaczylem korektorem tak jak byl ustawiony , a wydaje mi sie ze pasek byl oryginalny (WYDAJE MI SIE ZAZNACZAM ) .
Dzieki za podpowiedz pozdrawiam .
Jutro sprawdze z odcinaniem powyzej 5 tysiecy obrotow nie bede teraz sasiadom pobudki robil - rozrzad zaznaczylem korektorem tak jak byl ustawiony , a wydaje mi sie ze pasek byl oryginalny (WYDAJE MI SIE ZAZNACZAM ) .
Dzieki za podpowiedz pozdrawiam .
-
- Nowicjusz
- Posty: 10
- Rejestracja: pn cze 10, 2013 22:04
Gwizdze cos pod maska ..
Witam ponownie ,
sprawdzalem z tym wkrecaniem do 5000 obrotow i nie ma problemu , nie gasnie , nie odcina nic , ale nadal mi nierowno pracuje zwlaszcza na zimno , czy to moze byc tzw silniczek krokowy ? jesli tak to gdzie go szukac w moim golfinie bo podobno da sie go przeczyscic ? na innym forum czytalem ze przyczyna moze byc podcisnienie idace od kolektora do serwa - u mnie jest zaklejone tasma na razie , szukam zamiennika usilnie .
Pozdrawiam
sprawdzalem z tym wkrecaniem do 5000 obrotow i nie ma problemu , nie gasnie , nie odcina nic , ale nadal mi nierowno pracuje zwlaszcza na zimno , czy to moze byc tzw silniczek krokowy ? jesli tak to gdzie go szukac w moim golfinie bo podobno da sie go przeczyscic ? na innym forum czytalem ze przyczyna moze byc podcisnienie idace od kolektora do serwa - u mnie jest zaklejone tasma na razie , szukam zamiennika usilnie .
Pozdrawiam
Gwizdze cos pod maska ..
Silniczek krokowy masz razem z przepustnicą i to raczej ją nalezy wyczyścic.
-
- Nowicjusz
- Posty: 10
- Rejestracja: pn cze 10, 2013 22:04
Re: Gwizdze cos pod maska ..
Witam Marcin dzieki za odpowiedz - juz 2 tygodnie tu probuje zablysnac i dopiero teraz dostaje jakies konkretne podpowiedzi .marcin7x5 pisze:Silniczek krokowy masz razem z przepustnicą i to raczej ją nalezy wyczyścic.
Bylbym wdzieczny gdybys mi powiedzial gdzie jest przepustnica i czy dam rade ja pod domem zdjac i zalozyc z powrotem ? silnik to stare 1.8 8v 75 bhp
Mam silikon wysokotemperaturowy - zostal mi po wymianie pompy wody czy potrzeba jakowes uszczelki pod to czy co i jak ?
Dzieki pozdrawiam
Gwizdze cos pod maska ..
Aż tak "głeboko" to nie siedzę w "starszych" silnikach. To pewnie będzie cały zespól wtryskowy. Znajdziesz go tam gdzie dochodza przewody od filtra powietrza. Jest przykręcony do kolektora ssącego i z pewnościa nowe uszczelki na połaczeniu by się przydaly. Poszukaj w dziale benzyna tematów o monowtrysku to pewnie znajdziesz ciekawe podpowiedzi. Niestety więcej w tym temacie nie pomogę ci ze wzgledu na małą wiedzę.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości