Pytanie dotyczące sondy

Tutaj piszemy o problemach dotyczących silników benzynowych

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

KOSA1987
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 188
Rejestracja: ndz maja 16, 2010 09:47
Lokalizacja: Miastko
Kontakt:

Pytanie dotyczące sondy

Post autor: KOSA1987 » śr mar 27, 2013 18:32

Witam. W moim aucie mam uszkodzoną sondę lambda, nie oscyluje wcale zazwyczaj wskazuje stałe napięcie (0.12, 0.07 a nawet 0). Moje pytanie w związku z tym czy do czasu wymiany warto odłączyć kostkę od niej?



XV2
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2363
Rejestracja: śr mar 28, 2007 12:10
Lokalizacja: B-wo
Kontakt:

Pytanie dotyczące sondy

Post autor: XV2 » czw mar 28, 2013 18:18

Nie ma znaczenia


MK2 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=451131

MK4 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=546133

Montaż ESP http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=14&t=590914

KOSA1987
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 188
Rejestracja: ndz maja 16, 2010 09:47
Lokalizacja: Miastko
Kontakt:

Pytanie dotyczące sondy

Post autor: KOSA1987 » czw mar 28, 2013 19:04

no ale na chlobski rozum. Sonda pokazuje caly czas ubogą mieszankę więc caly czas zalewa silnik (dodam, że na rozgrzanym silniku mam problem z wkręceniem na obroty). A po odlączeniu i restarcie sterownika nie wejdzie w tryb awaryjny i nie będzie wskazywać optymalnej mieszanki?



XV2
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2363
Rejestracja: śr mar 28, 2007 12:10
Lokalizacja: B-wo
Kontakt:

Re: Pytanie dotyczące sondy

Post autor: XV2 » czw mar 28, 2013 20:06

KOSA1987 pisze:. A po odlączeniu i restarcie sterownika nie wejdzie w tryb awaryjny i nie będzie wskazywać optymalnej mieszanki?
Błąd zniwelujesz wymieniając sondę.


MK2 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=451131

MK4 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=546133

Montaż ESP http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=14&t=590914

KOSA1987
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 188
Rejestracja: ndz maja 16, 2010 09:47
Lokalizacja: Miastko
Kontakt:

Pytanie dotyczące sondy

Post autor: KOSA1987 » czw mar 28, 2013 20:33

błędu nie wyrzuca. W wag can pro pokazuje wartość 1.5.



ozzy1979

Pytanie dotyczące sondy

Post autor: ozzy1979 » sob mar 30, 2013 10:45

KOSA1987 pisze:mam uszkodzoną sondę lambda, nie oscyluje wcale zazwyczaj wskazuje stałe napięcie (0.12, 0.07 a nawet 0). Moje pytanie w związku z tym czy do czasu wymiany warto odłączyć kostkę od niej?
Jaki jest sens jeździć na uszkodzonej sondzie i odpinać kostkę?? Jak coś jest uszkodzone, to się to chyba wymienia, tak na chłopski rozum?



mart1677
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 69
Rejestracja: ndz wrz 26, 2010 23:42
Lokalizacja: lubuskie

Pytanie dotyczące sondy

Post autor: mart1677 » sob mar 30, 2013 11:13

moje zdanie jest takie że z g... bata nie ukręcisz skoro sonda nie żyje to trzeba ją wymienić i nic na to nie poradzisz. Jak będziesz wymieniał sonde to pamiętaj że kabli się nie lutuje



KOSA1987
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 188
Rejestracja: ndz maja 16, 2010 09:47
Lokalizacja: Miastko
Kontakt:

Pytanie dotyczące sondy

Post autor: KOSA1987 » sob mar 30, 2013 13:56

oryginał Boscha kupe kasy kosztuje, czy zamiennik NGK/NTK będzie odpowiedni?



Awatar użytkownika
MaciekV5
...
...
Posty: 1152
Rejestracja: czw sie 30, 2012 08:20
Lokalizacja: GB
Auto: bmw
Silnik: CUNA
Kontakt:

Pytanie dotyczące sondy

Post autor: MaciekV5 » sob mar 30, 2013 14:29

KOSA1987, Kupiłem do swojego uniwersalną NTK (uważaj na podróbki) i działa pół roku narazie bez zarzutu, różnica w cenie 150zł a 580zł zaważyła :grin:



MAW68
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 38
Rejestracja: wt lis 29, 2005 14:09
Lokalizacja: Lublin

Re: Pytanie dotyczące sondy

Post autor: MAW68 » sob mar 30, 2013 18:58

mart1677 pisze:moje zdanie jest takie że z g... bata nie ukręcisz skoro sonda nie żyje to trzeba ją wymienić i nic na to nie poradzisz. Jak będziesz wymieniał sonde to pamiętaj że kabli się nie lutuje
Ja kupiłem w markecie takie tulejki do zagniatania na odizolowanych końcówkach przewodów elektrycznych. Użyłem ich jako łączniki do połączenia uciętych kabli wtyczka-sonda. Jeśli użyjesz do tego odpowiedniej zagniatarki i termokurczliwych koszulek z klejem to sprawę masz załatwioną. Bez lutowania - a pewnie i trwale.


Pozdrawiam
Marek W.

Awatar użytkownika
MaciekV5
...
...
Posty: 1152
Rejestracja: czw sie 30, 2012 08:20
Lokalizacja: GB
Auto: bmw
Silnik: CUNA
Kontakt:

Pytanie dotyczące sondy

Post autor: MaciekV5 » sob mar 30, 2013 19:02

MAW68, Razem z sondą w pudełku jest taki zestaw, przynajmniej w NGK/NTK tak jest.



mart1677
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 69
Rejestracja: ndz wrz 26, 2010 23:42
Lokalizacja: lubuskie

Pytanie dotyczące sondy

Post autor: mart1677 » ndz mar 31, 2013 11:46

kilka tygodni temu na szkoleniu ngk przedstawiciel się wychwalał że teraz większość aut z fabryki wyjeżdża na sondach ngk/ntk o ile to prawda nie wiem ale raczej na słabej jakości sondę nie mogą sobie pozwolić. przewód musi mieć dostęp do powietrza więc nie rób tego za pożądanie, zestawik z pudełka w zupełności wystarczy



MAW68
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 38
Rejestracja: wt lis 29, 2005 14:09
Lokalizacja: Lublin

Re: Pytanie dotyczące sondy

Post autor: MAW68 » ndz mar 31, 2013 16:45

MAW68, Razem z sondą w pudełku jest taki zestaw, przynajmniej w NGK/NTK tak jest.
Kupiłem uniwersalną sondę NGK/NTK 3 dni temu na Allegro. Przysłano ją w oryginalnym pudełku z dołączonym paragonem. Żadnego zestawu montażowego wewnątrz nie było. Ja sobie poradziłem. Aby Kolega KOSA1987 nie szamotał się z lutowaniem przewodów starałem Mu się pomóc i tyle... Jeśli w innych zestawach są tulejki montażowe - to świetnie! Widocznie z mojego opakowania tulejki "wypadły" ;-)


Pozdrawiam
Marek W.

ozzy1979

moje zdanie jest takie

Post autor: ozzy1979 » ndz mar 31, 2013 17:32

Co jest uniwersalne to jest do niczego. Na dedykowanym oryginale masz spokój, a że kosztuje 600 i więcej zł to co z tego?? Wymieniasz raz na 150-200 tyś km, więc to chyba nie jest wielki wydatek? Ja mam auto z dwiema sondami od nowości (220 tyś km nalotu) i działaja idealnie. Z drugiej strony miałem do czynienia z jakimś uniwersalem do mojego MK2 i od poczatku nie działało jak powinno. Dopiero zmiana na dedykowany oryginał sprawiła, że silnik działa idealnie.
A juz kupowanie sondy na All to loteria. Potem spróbuj komuś coś udowodnić :-D



ODPOWIEDZ

Wróć do „Benzyna”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 17 gości