silniczek krokowy oryginał vs zamiennik - różnice

Tutaj piszemy o problemach dotyczących silników benzynowych

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
prezesik25
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2901
Rejestracja: pn gru 11, 2006 21:37
Lokalizacja: ELE Łęczyca
Kontakt:

silniczek krokowy oryginał vs zamiennik - różnice

Post autor: prezesik25 » śr mar 06, 2013 07:13

Witajcie.

W tamtym roku padł mi silniczek krokowy BOSCH (silnik 1.4 ABD). Zakupiłem nowy zamiennik za ok. 100 PLN. Było OK, ale po jakichś 2 miesiącach wolne obroty na PB cały czas były na poziomie ok 1400-1600. Wcześniej regulowałem czujnik TPS wg porady homsky`ego, przepustnicę w stanie spoczynku wyregulowałem na 0,21V (1 i 2 pin).
Obecnie obroty na ww ustawieniach TPS-u mają ok. 1600.
Podczas pracy na biegu jałowym silnika przeregulowałem TPS w taki sposób, aby wolne obroty były na poziomie 900. Po zmierzeniu miernikiem przepustnica w stanie spoczynku miała 0,6V na 1 i 2 pinie. Wiem, że to nie jest zrobione wg porady homsky`ego, ale tylko wtedy silnik trzyma normalne obroty.

Zauważyłem także, że przy nowym silniczku krokowym (zamiennik) trudno mi jest utrzymać auto przy stałej prędkości. Gdy dodaję gazu silnik ładnie przyspiesza, choć wyczuwalna jest dziura w granicach 3 tys. obr., potem jest już ok. Przy puszczaniu gazu auto ładnie hamuje silnikiem, natomiast jest problem, aby utrzymać stałą prędkość - silnik poszarpuje.
Sprawdziłem na postoju dodając i utrzymując stałą prędkość obrotową silnika jednocześnie patrząc na wtryskiwacz. Przy trzymaniu na obrotach są krótkie przerwy w dostarczaniu paliwa do wtryskiwacza, jakby odcinał paliwo.
Podobnie przy pierwszym uruchomieniu silnika na PB - po dodaniu gazu silnik zaczyna się dusić - nie podaje pełnej dawki paliwa, dopiero po 2-3-krotnej przygazówce można normalnie dodać gazu.

Nie wiem, czy to wina zamiennika silniczka krokowego... Czy mam szukać oryginału (choćby używki)?

Może miał już ktoś problemy z zamiennikami silniczków krokowych?

Podpowiedzcie coś, bo ręce opadają.

ostatnie wymiany:
- 2 lata temu zmieniałem podstawę wtrysku
- 4 lata temu filtr paliwa (przy jeździe na LPG paliwo cały czas przepływa przez filtr, nie ma odcięcia pompy paliwowej)
- zmieniony czujnik temperatury płynu (zamiennik z niebieską obwódką) - wskazania miernikiem wg schematu sprawdzania czujnika są ok. zakładałem również oryginalny czujnik temp. płynu z żółtą obwódką i bez różnicy


Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
piotrek.radom
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 127
Rejestracja: śr wrz 08, 2010 19:18
Lokalizacja: Radom

silniczek krokowy oryginał vs zamiennik - różnice

Post autor: piotrek.radom » śr mar 06, 2013 09:39

Sprawdź na początek czy pompa paliwa podaję właściwe ciśnienie.



Awatar użytkownika
prezesik25
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2901
Rejestracja: pn gru 11, 2006 21:37
Lokalizacja: ELE Łęczyca
Kontakt:

silniczek krokowy oryginał vs zamiennik - różnice

Post autor: prezesik25 » czw mar 07, 2013 03:12

Ciśnienia jeszcze nie sprawdziłem, ale wg mnie co ma wspólnego ciśnienie pompy paliwa do wolnych obrotów?


Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
piotrek.radom
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 127
Rejestracja: śr wrz 08, 2010 19:18
Lokalizacja: Radom

Re: silniczek krokowy oryginał vs zamiennik - różnice

Post autor: piotrek.radom » czw mar 07, 2013 10:01

prezesik25 pisze: Przy puszczaniu gazu auto ładnie hamuje silnikiem, natomiast jest problem, aby utrzymać stałą prędkość - silnik poszarpuje.
Sprawdziłem na postoju dodając i utrzymując stałą prędkość obrotową silnika jednocześnie patrząc na wtryskiwacz. Przy trzymaniu na obrotach są krótkie przerwy w dostarczaniu paliwa do wtryskiwacza, jakby odcinał paliwo.
Podobnie przy pierwszym uruchomieniu silnika na PB - po dodaniu gazu silnik zaczyna się dusić - nie podaje pełnej dawki paliwa, dopiero po 2-3-krotnej przygazówce można normalnie dodać gazu.



Awatar użytkownika
prezesik25
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2901
Rejestracja: pn gru 11, 2006 21:37
Lokalizacja: ELE Łęczyca
Kontakt:

silniczek krokowy oryginał vs zamiennik - różnice

Post autor: prezesik25 » sob mar 09, 2013 20:16

Odnośnie silniczka krokowego to naprawiłem swój stary oryginalny. Zanieczyszczony był stycznik, całość wyczyściłem, nasmarowałem i ori krokowy lata.
Odkręciłem też podstawę wtrysku, była miękka, więc szczelna, ale dla pewności założyłem ją na klej Reinzosil, tak samo z przepustnicą, wszystko pięknie uszczelniłem, no i lipton. Rozgrzany, czy zimny silnik ma 1200 obr/min na biegu jałowym.
Dodam, że czujnik temperatury założyłem nowy FEBI z niebieską obwódką, TPS wyregulowany na 0,23V wg opisu homsky'ego. Nie sprawdzałem jak jest w czasie jazdy, ale wg mnie jest lepiej, silnik nie przerywa przy trzymaniu na wyższych obrotach.


Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
prezesik25
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2901
Rejestracja: pn gru 11, 2006 21:37
Lokalizacja: ELE Łęczyca
Kontakt:

silniczek krokowy oryginał vs zamiennik - różnice

Post autor: prezesik25 » ndz mar 10, 2013 22:02

Na 20 l paliwa w zbiorniku wlałem STP
Zmieniłem krokowy na oryginał Bosch
Zrobillem reset ECU
Ustawiłem TPS na 0,23V przy przepustnicy w stanie spoczynku
Trochę pojeździem na PB, no i teraz miód malina, nie szarpie przy trzymaniu stałej prędkości, no ale pozostał problem z wolnymi obrotami, które na rozgrzanym silniku mają 1100-1200 /min zależy jak go trzepnie. Wg mnie pozostało tylko wyymienić czujnik temp płynu na nowy oryginał z ASO, bo teraz siedzi FEBI.


Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Jaras
Mk3 Golf Fan
Mk3 Golf Fan
Posty: 131
Rejestracja: śr lut 23, 2011 19:22
Lokalizacja: Lipno

silniczek krokowy oryginał vs zamiennik - różnice

Post autor: Jaras » pt mar 15, 2013 13:36

Kolego a twój TPS nie posiada wytartych ścieżek ?
W drugim temacie kolega też posiada taki problem i jemu też poradziłem sprawdzić TPS... Spójrz na ścieżki czy nie są w pewnym miejscu przetarte...



Awatar użytkownika
prezesik25
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2901
Rejestracja: pn gru 11, 2006 21:37
Lokalizacja: ELE Łęczyca
Kontakt:

silniczek krokowy oryginał vs zamiennik - różnice

Post autor: prezesik25 » pt mar 15, 2013 17:23

jaras18 pisze:Kolego a twój TPS nie posiada wytartych ścieżek ?
Nie, są całe.

Sprawdzałem spalanie na PB - przy jeździe w trasie (ok. 50 km do pracy) spalanie wyszło 7,5 l / 100 km, a więc jak na dzisiejszą aurę mieszczące się w normie, czyli znak, że sonda lambda działa poprawnie.

Dziś zakupiłem uszczelkę pod kolektor ssący i w dniu jutrzejszym ją wymienię oraz sprawdzę szczelnosć kolektora pod spodem przy "jeżu". Mam też drugą pompkę paliwa od 1.8 ABS oraz nowy filtr paliwa, jutro przekładka.

Dam znać czy jest poprawa.


Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Jaras
Mk3 Golf Fan
Mk3 Golf Fan
Posty: 131
Rejestracja: śr lut 23, 2011 19:22
Lokalizacja: Lipno

silniczek krokowy oryginał vs zamiennik - różnice

Post autor: Jaras » pt mar 15, 2013 17:32

Lewe powietrze też może być przyczyną, dawaj znać co i jak ...



Awatar użytkownika
prezesik25
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2901
Rejestracja: pn gru 11, 2006 21:37
Lokalizacja: ELE Łęczyca
Kontakt:

silniczek krokowy oryginał vs zamiennik - różnice

Post autor: prezesik25 » sob mar 16, 2013 01:31

No ale na LPG jest miód malina.


Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Jaras
Mk3 Golf Fan
Mk3 Golf Fan
Posty: 131
Rejestracja: śr lut 23, 2011 19:22
Lokalizacja: Lipno

silniczek krokowy oryginał vs zamiennik - różnice

Post autor: Jaras » sob mar 16, 2013 12:03

U mnie na LPG też była malina, u mnie powietrze dostawało się między podstawą przepustnicy a przepustnicą... na benzynie szarpało silnikiem i obroty falowały żeby silnik nie zgasł, przełączyłem na lpg i silnik pracował normalnie... już mi ręce opadały ale pewnego dnia wziąłem PLAK i psikałem w okolice podstawy... plak znikał a silnik wchodził na obroty :D więc tak znalazłem przyczynę. Nie chcę wprowadzać Cie w błąd ale według mnie to wina układu wtryskowego, może przepustnica, krokowy lub TPS, lub też sam wtryskiwacz... Ale jeżeli masz gdzieś pod ręką czujnik temperatury płynu to może warto go podmienić. TPS ustawiałem wg porady na forum idealnie na 0.20 przy cofniętym krokowcu i od tej pory gitara, fakt było męczenia bo przy dokręceniu śrub już wartość się zmieniała ale jest dobrze.



Awatar użytkownika
prezesik25
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2901
Rejestracja: pn gru 11, 2006 21:37
Lokalizacja: ELE Łęczyca
Kontakt:

silniczek krokowy oryginał vs zamiennik - różnice

Post autor: prezesik25 » pn mar 18, 2013 16:30

Wymieniłem uszczelkę pod kolektorem ssącym, odkręciłem i uszczelniłem "jeża" klejem Reinzosil. Przy okazji zmieniłem kable WN, kopułkę, palec i dalej Lipton... pozostaje jeszcze wymiana wtrysku razem z przepustnicą, bo mam popękaną obudowę od TPS przy śrubkach. Poszukam jeszcze w pełni sprawnego TPSu, bo na dole ma pęknięcie i wystaje gumowy oring. Wg mnie tu jeszcze może łapać lewe powietrze - poniżej foto:

Obrazek Obrazek Obrazek
Ostatnio zmieniony pn mar 18, 2013 21:45 przez prezesik25, łącznie zmieniany 1 raz.


Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Jaras
Mk3 Golf Fan
Mk3 Golf Fan
Posty: 131
Rejestracja: śr lut 23, 2011 19:22
Lokalizacja: Lipno

silniczek krokowy oryginał vs zamiennik - różnice

Post autor: Jaras » pn mar 18, 2013 17:16

Może łapać, poszukaj całej przepustnicy na szrocie lub allegro, mozna za 40 wyrwać sprawną



Awatar użytkownika
prezesik25
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2901
Rejestracja: pn gru 11, 2006 21:37
Lokalizacja: ELE Łęczyca
Kontakt:

silniczek krokowy oryginał vs zamiennik - różnice

Post autor: prezesik25 » pn mar 18, 2013 21:48

Szukać niesprawdzony oryginał jak z poniższej aukcji
http://moto.allegro.pl/wtrysk-vw-golf-i ... 89447.html" onclick="window.open(this.href);return false;

czy nowy czujnik TPS zamiennik?
http://moto.allegro.pl/potencjometr-prz ... 66003.html" onclick="window.open(this.href);return false;


Obrazek
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Benzyna”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 25 gości