ALKOHOL ETYLOWY CAŁKOWICIE SKAŻONY 96 %

Tutaj piszemy o problemach dotyczących silników benzynowych

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

ozzy1979

moje zdanie jest takie

Post autor: ozzy1979 » pn lut 18, 2013 16:21

silniki VW generacji 1, 2, 3, 4 zostały stworzone do benzyny lub ON i tego się trzymajmy. jazda na alternatywnych paliwach zawsze wpływa negatywnie na silnik. I niech nikt nie pitoli, że na gazie zrobi taki sam przebieg jak na benzynie i z podobna ilościa usterek, bo wystarczy poczytać to forum, aby stwierdzić, że co najmniej 2/3 postów tyczy się silników z lpg. Na alkoholu (i to metylowym) jeżdzą dragstery w USA, nie gofery. Alkohol, z tego, co czytałem powoduje straszna destrukcję uszczelnień gumowych, ponadto jego niska lepkość powoduje szybkie zacieranie układu paliwowego (pompa, wtryski, nie mówiąc o rozdzielaczu paliwa w układach wtrysku mechanicznego). pamiętajmy, że alkohol to alkohol, a benzyna to węglowodory, a więc całkiem inna lepkośc, a co za tym idzie, właściwości smarujące. Może będę snobem, ale uważam, że jak silnik został zbudowany na benzynę czy On, to niech na niej jeździ. Owszem, są silniki budowane od podstaw na LPG czy CNG, ale to konstrukcje przemysłowe i projektowane od PODSTAW. Może odejdę od tematu, ale budzi we mnie pogardę jak widzę amerykana ze small/big blockiem pod maską podjeżdzającego pod dystrybutor LPG...



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

ALKOHOL ETYLOWY CAŁKOWICIE SKAŻONY 96 %

Post autor: Paweł Marek » wt lut 19, 2013 13:39

ozzy1979 pisze:niech nikt nie pitoli, że na gazie zrobi taki sam przebieg jak na benzynie
masz własne doświadczenia? Ja mam, nie zgadzam się z tym twierdzeniem. To są ogólniki co piszesz. Są różnice między silnikami napewno, ale niewysilona jednostka VW zrobi na LPG spokojnie więcej jak na benzynie choćby dlatego że że ubywa jej mocy i dół silnika jest mniej obciążony. A góra też wytrzymuje jesli się choć trochę o regulację dba.
400 tysięcy w moim Vento i 500 w poprzednim aucie bez zaglądania do silnika z wyjątkiem zmiany uszczelek zaworowych to uważaszasz że jest już wystarczający przebieg żeby mieć takie własne zdanie?


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

ozzy1979

Re: ALKOHOL ETYLOWY CAŁKOWICIE SKAŻONY 96 %

Post autor: ozzy1979 » wt lut 19, 2013 17:01

...a 700 tyś w moim na benzynie... Uszczelniaczy jeszcze nie tykałem - możliwe, że w dobrym syntetyku nie twardnieją. Tak, mam doświadczenie, kręcę się koło gazownika i widze to i owo, a i często przy wódce gadamy. I ja gazu nie chcę widzieć w żadnym z moich aut. Choćbym miał je pchać.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Benzyna”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 27 gości