Byłem u mechanika bo palił mi się check i miałem czasami problemy z odpalaniem ( najczęściej po tym jak odpaliłem przejechałem np. 100m zgasiłem i chciałem odpalić miałem problem kręciłem i kręciłem, aż wreszcie odpalił ) podłączył pod komputer i wyszedł komunikat "wypadanie zapłonu" no cóż mówi przewody albo cewka, zaglądamy ( ja wiedziałem, że przewody to trzeba by już wymienić ) no i oczywiście przewody już w stanie mizernym z zewnątrz, poparciałe, zniszczone itd. Dobra tak więc przewody wymienione, jadę w trasie i po jakiś 150km zaczyna się szarpanie silnikiem ;/ w momencie dodawania gazu, problem z odpalanie był dalej, check również na nowo zaczął się palić. Obecny stan to szarpanie przy wciśnięciu gazu na 3,4,5 (bieg) nie równa praca na wolnych obrotach- falowanie obrotów, palący się check no i to odpalanie.
Aha mechanik raczej dobry prowadzamy do niego samochody od ok. 8 lat i robił już chyba nam wszystko i zawsze było dobrze zrobione i bez reklamacji i do niego zaufanie mam akurat, ale chce się upewnić i usłyszeć wasze zdanie. Ma już dla mnie cewkę za 320 zł z bero.
Wszystko było by ok podjechałbym by się wymieniło i zobaczyło tyle, że problem mój polega na tym że mam do niego 160km i boję się o to czy dojadę ;/ No boję się również o to żeby na cewce się skończyło bo nie mam już funduszy na naprawę... ( świece wymienione pół roku temu ). Silnik 1.0 MPI
Prawdopodobnie cewka
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Mały gagatek
- Posty: 83
- Rejestracja: śr lut 22, 2012 14:27
Prawdopodobnie cewka
Jeśli masz katalizator, to niespalone paliwo może mu zaszkodzić więc lepiej nie jeździć gdy masz problemy z zapłonem. Sam walczyłem ostatnio z cewkami (u mnie są oddzielne dla każdej świecy), więc życze powodzenia w naprawie.
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Prawdopodobnie cewka
Powinieneś podać typ silnika lub markę wtrysku i konkretny numer błędu. Ja bym na razie za tyle kasy nowej nie kupował bo jest to troch działanie w ciemno , można na próbę znaleźć poniżej stówki używaną czy jakoś pożyczyć na szrocie
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Prawdopodobnie cewka
Tak na szybko to pomierz sobie opornośc pomiędzy wyjściem 1 i 2 cyl a potem 3i 4 cylindra na cewce - jeżeli takową masz w swoim silniku. Powinna wynościć ok 5kohm. Jeżeli jest duzo więcej lub mniej to cewka jest walnięta. Dobrze by było gdybys podał nr błedu zapisanego - skoro pali ci się check.
Prawdopodobnie cewka
Była to jednak cewka po wymianie cewki ustało wszystko dzięki za podpowiedzi, w sumie jak ktoś nie ma kasy to nie warto ryzykować i brać nowej części za tyle pieniędzy, ja akurat miałem kasę i byłem na 90% pewien,że to to, zresztą po odkręceniu cewki zauważyłem, że miała pękniętą już obudowę.....
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 37 gości