1.4 16V problem z olejem
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
1.4 16V problem z olejem
Witam
Wczoraj odpalając kolegi polówkę ze swojego akumulatora zauważyłem że góra silnika jest jakaś lekko wilgotna-tłusta, nie miałem dużo czasu żeby sprawdzać więc zostawiłem to tak.
Dziś jadąc do pracy i podczas wjazdu na wiadukt skręcając w lewo zaczęła migać czerwona lampka od oleju lecz po niecałej minucie przestała, po 10km podczas wjazdu na rondo to sama sytuacja.
Dalej jechałem bez problemów.
Teraz sprawdziłem o co chodzi z tym wilgotnym silnikiem, zauważyłem że cały bok od tyłu jest dość mocno zalany a na bagnecie w ogóle nie ma oleju. dolałem 500ml to trochę na końcówce się pokazało.
Ma ktoś jakieś pomysły co mogło się uszkodzić ?
Z góry dzięki.
Wczoraj odpalając kolegi polówkę ze swojego akumulatora zauważyłem że góra silnika jest jakaś lekko wilgotna-tłusta, nie miałem dużo czasu żeby sprawdzać więc zostawiłem to tak.
Dziś jadąc do pracy i podczas wjazdu na wiadukt skręcając w lewo zaczęła migać czerwona lampka od oleju lecz po niecałej minucie przestała, po 10km podczas wjazdu na rondo to sama sytuacja.
Dalej jechałem bez problemów.
Teraz sprawdziłem o co chodzi z tym wilgotnym silnikiem, zauważyłem że cały bok od tyłu jest dość mocno zalany a na bagnecie w ogóle nie ma oleju. dolałem 500ml to trochę na końcówce się pokazało.
Ma ktoś jakieś pomysły co mogło się uszkodzić ?
Z góry dzięki.
1.4 16V problem z olejem
Olej był wymieniany tysiąc kilometrów temu i zawsze podczas tych czynności czyszczę odmę, teraz sprawdzałem to w niej nic nie ma
- Fafik258
- Forum Master
- Posty: 1096
- Rejestracja: wt mar 16, 2010 23:47
- Lokalizacja: Starogard Gdański
- Kontakt:
1.4 16V problem z olejem
To zmienia postać rzeczy bo nie napisałeś o tym wcześniej. Uszczelniacz na wale, wałkach skądś ten olej musi lecieć. Trzeba oblukać
1.4 16V problem z olejem
Gdyby to był uszczelniacz to by się to nie stało z dnia na dzień i nie wywaliło by od razu całego oleju.
No a dlaczego na bagnecie nie było oleju a lampka od oleju się nie świeciła że brak oleju? Dlaczego wtedy mygała na czerwono przy skręcaniu.
No a dlaczego na bagnecie nie było oleju a lampka od oleju się nie świeciła że brak oleju? Dlaczego wtedy mygała na czerwono przy skręcaniu.
- Fafik258
- Forum Master
- Posty: 1096
- Rejestracja: wt mar 16, 2010 23:47
- Lokalizacja: Starogard Gdański
- Kontakt:
1.4 16V problem z olejem
Ponieważ czerwona lampka nie jest od poziomu oleju tylko od ciśnienia oleju. Gdybyś miał czujnik poziomu oleju to lampka prawdopodobnie paliła by Sie na pomarańczowo. A lampka od ciśnienia paliła Ci Sie tylko w zakrętach dlatego że poziom oleju był tak niski że w momencie działania siły odsrodkowej olej uciekał spod smoka i zasysal samo powietrze. Zatem chwilowo nie było ciśnienia oleju i dlatego Sie zapaliła. Piszą o tym w książce sam naprawiam...
1.4 16V problem z olejem
Czujnik poziomu oleju jest, już kilka razy lampka paliła się na pomarańczowo więc jestem zdziwiony że teraz się nie pali.Fafik258 pisze:Gdybyś miał czujnik poziomu oleju to lampka prawdopodobnie paliła by Sie na pomarańczowo.
1.4 16V problem z olejem
Czytałem gdzieś, ze ten czujnik poziomu oleju w misce sygnalizuje dopiero jak jest mniej niż ok 2 ltr oleju. Być może jego umiejscowienie jest takie, że w zakrętach nie ma takiej potrzeby sygnalizowania niskiego poziomu.
1.4 16V problem z olejem
Już wcześniej się zapalał gdy na bagnecie było połowa stanu, teraz bagnet jest suchy cały a lampka nie świeci
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości