Check engine - co mogą sugerować te błędy ?

Tutaj piszemy o problemach dotyczących silników benzynowych

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Sąsiadwroc
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 65
Rejestracja: sob maja 28, 2011 23:11

Check engine - co mogą sugerować te błędy ?

Post autor: Sąsiadwroc » pn paź 08, 2012 17:16

Witam
Jechał w trasie w piątek. Po zgaszeniu silnika na stacji i ponownym odpaleniu pojawiła się kontrolka check engine.
Auto stało się słabsze, gumowate w przyspieszeniu.

W sobotę wymieniłem filtr paliwa i przedmuchałem f.powietrza. Przy tym odłączyłem akumulator.
Wszystko było ok. przez 150 km. Dzisiaj rano znowu się zaświeciła kontrolka.

Zczytałem błędy i co mi wyszło:
17699 Nie znany kod błędu, brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
Czujnik temperatury silnika ECT, układ kontroli układu - wysoki sygnał > ECT, przewody

18322 Nie znany kod błędu,brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
Czujnik ciśnienia serwa hamulca - zakres, problem wydajności > Niskie podciśnienie, czujnik, przewody.

17439 Nie znany kod błędu, brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
Czujnik pozycji zaworu powietrza (N212)- nie osiąga wartości


Niestety po skasowaniu i przejechaniu 2 km znowu kontrolka się zapaliła.


Czy mogą być symptomem jakiejś awarii ? Jak interpretować te błędy ?

Będę wdzięczny za sugestie.

pozdrowienia



Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8883
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

Check engine - co mogą sugerować te błędy ?

Post autor: marcin7x5 » wt paź 09, 2012 11:57

Sąsiadwroc pisze:Niestety po skasowaniu i przejechaniu 2 km znowu kontrolka się zapaliła.
To podepnij i odczytaj ponownie błedy. Zobaczymy które się powtórzą.



dnaiel
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: czw maja 19, 2011 17:43
Lokalizacja: dolny śląsk
Kontakt:

Re: Check engine - co mogą sugerować te błędy ?

Post autor: dnaiel » wt paź 09, 2012 14:13

Kolega u mnie był i usterka w zasadzie została znaleziona. Zawór podciśnieniowy, tak jak u mnie jest pęknięty, konkretnie trzpień zaworu się złamał na łączeniu ze sterowaniem klap na listwie wtryskowej. Najczęściej taki błąd będzie właśnie sugerował uszkodzenie właśnie tej części. Niestety jak we wszystkich silnikach BAD FSI w golfach mk4 części kosztują majątek. 500zł. :) za piep... kawałek plastiku z gumą. Ten drugi czujnik temperatury to przejściowy błąd temperatury na chłodnicy. Może i na stykach nie ma przejścia, ale ja bym stawiał na uszkodzenie czujnika. Trzeci błąd czujnika serwa hamulca przejściowy i nie było go jak sprawdzałem auto. Jak się pojawi znowu trzeba będzie wymienić. A może ktoś mądry powie mi skąd wziąć te numery czujników? N212, N136... nigdzie nie mogę znaleźć opisów jaki to czujnik, a n136 co u mnie jest zaworem podciśnienia w serwisie jest czujnikiem absu w tylnym kole...

ps, osobiście wole VCDSa albo vag-com, dopiero po sprawdzeniu tymi programami wiedziałem na 100% o co chodzi i w razie czego jest jeszcze opis usterki na stronie ross-tech po angielsku, ale to chyba nie problem.


http://www.boxgang.pl" onclick="window.open(this.href);return false;

ODPOWIEDZ

Wróć do „Benzyna”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 40 gości