Witam
Jechał w trasie w piątek. Po zgaszeniu silnika na stacji i ponownym odpaleniu pojawiła się kontrolka check engine.
Auto stało się słabsze, gumowate w przyspieszeniu.
W sobotę wymieniłem filtr paliwa i przedmuchałem f.powietrza. Przy tym odłączyłem akumulator.
Wszystko było ok. przez 150 km. Dzisiaj rano znowu się zaświeciła kontrolka.
Zczytałem błędy i co mi wyszło:
17699 Nie znany kod błędu, brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
Czujnik temperatury silnika ECT, układ kontroli układu - wysoki sygnał > ECT, przewody
18322 Nie znany kod błędu,brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
Czujnik ciśnienia serwa hamulca - zakres, problem wydajności > Niskie podciśnienie, czujnik, przewody.
17439 Nie znany kod błędu, brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
Czujnik pozycji zaworu powietrza (N212)- nie osiąga wartości
Niestety po skasowaniu i przejechaniu 2 km znowu kontrolka się zapaliła.
Czy mogą być symptomem jakiejś awarii ? Jak interpretować te błędy ?
Będę wdzięczny za sugestie.
pozdrowienia
Check engine - co mogą sugerować te błędy ?
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- Sąsiadwroc
- Mały gagatek
- Posty: 65
- Rejestracja: sob maja 28, 2011 23:11
Check engine - co mogą sugerować te błędy ?
To podepnij i odczytaj ponownie błedy. Zobaczymy które się powtórzą.Sąsiadwroc pisze:Niestety po skasowaniu i przejechaniu 2 km znowu kontrolka się zapaliła.
Re: Check engine - co mogą sugerować te błędy ?
Kolega u mnie był i usterka w zasadzie została znaleziona. Zawór podciśnieniowy, tak jak u mnie jest pęknięty, konkretnie trzpień zaworu się złamał na łączeniu ze sterowaniem klap na listwie wtryskowej. Najczęściej taki błąd będzie właśnie sugerował uszkodzenie właśnie tej części. Niestety jak we wszystkich silnikach BAD FSI w golfach mk4 części kosztują majątek. 500zł. za piep... kawałek plastiku z gumą. Ten drugi czujnik temperatury to przejściowy błąd temperatury na chłodnicy. Może i na stykach nie ma przejścia, ale ja bym stawiał na uszkodzenie czujnika. Trzeci błąd czujnika serwa hamulca przejściowy i nie było go jak sprawdzałem auto. Jak się pojawi znowu trzeba będzie wymienić. A może ktoś mądry powie mi skąd wziąć te numery czujników? N212, N136... nigdzie nie mogę znaleźć opisów jaki to czujnik, a n136 co u mnie jest zaworem podciśnienia w serwisie jest czujnikiem absu w tylnym kole...
ps, osobiście wole VCDSa albo vag-com, dopiero po sprawdzeniu tymi programami wiedziałem na 100% o co chodzi i w razie czego jest jeszcze opis usterki na stronie ross-tech po angielsku, ale to chyba nie problem.
ps, osobiście wole VCDSa albo vag-com, dopiero po sprawdzeniu tymi programami wiedziałem na 100% o co chodzi i w razie czego jest jeszcze opis usterki na stronie ross-tech po angielsku, ale to chyba nie problem.
http://www.boxgang.pl" onclick="window.open(this.href);return false;
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 40 gości