Zmiana Silnika , na jaki ?
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Zmiana Silnika , na jaki ?
Witam szykuje sie u mnie wymiana silnika , chcialbym cos naprawde mocnego chociaz nie bardzo chcialbym wrzucac vr6 , co polecacie jakiegos Diesla czy benzyniaka jakiegos ? Prosze o rady ;p
Zmiana Silnika , na jaki ?
To zależy od zasobności portfela na inwestycję oraz od późniejszych planowanych przebiegów.
Ja bym proponował 1.8T jeżeli to ma być mocne bo bez problemu 200KM z tego wyciągniesz. I tu można dołożyć LPG żeby się tanio jeździło.
Jak diesel: no to jakiegoś poczciwego TDI 1Z czy AHU + mocne wtryski i lepsza turbina i też te 150KM minimum uzyskasz...
Ja bym proponował 1.8T jeżeli to ma być mocne bo bez problemu 200KM z tego wyciągniesz. I tu można dołożyć LPG żeby się tanio jeździło.
Jak diesel: no to jakiegoś poczciwego TDI 1Z czy AHU + mocne wtryski i lepsza turbina i też te 150KM minimum uzyskasz...
https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128
- LukiSzczecin
- Ma gadane
- Posty: 221
- Rejestracja: sob sie 06, 2011 03:00
- Lokalizacja: Szczecin
Zmiana Silnika , na jaki ?
Ja osobiście jak swój silnik zajeżdżę (1.6 PN) to chyba skuszę sie na diesla. Generalnie nie miałem zbytnio styczności czy okazji jeździć, aczkolwiek ostatnio pojeździłem trochę ze znajomym, ma chip na 120 km i całkiem fajnie to jedzie a spalanie rewelka jak dla mnie. 1.8 Turbo też całkiem ciekawy benzynowiec, miałem przyjemność Passatem B5 z tym silnikiem i dosyć dosyć sobie radzi, więc jak radzi sobie z cięzkim Paskiem to tym bardziej ogarnie takiego MK2 pozytywnie
Pozwole sobie zadać jeszcze pytanie od siebie na przyszłość, w razie wymiany (pomijając przeróbki mocowania silnika itd itd) trzeba posiadać kompletny silnik, skrzynie, i najlepiej cała wiązke elektryczną, chcąc np dorzucić jakoś sobie zegarki z MK4/Paska B5 powiedzmy?
Pozwole sobie zadać jeszcze pytanie od siebie na przyszłość, w razie wymiany (pomijając przeróbki mocowania silnika itd itd) trzeba posiadać kompletny silnik, skrzynie, i najlepiej cała wiązke elektryczną, chcąc np dorzucić jakoś sobie zegarki z MK4/Paska B5 powiedzmy?
Zmiana Silnika , na jaki ?
LukiSzczecin, Troszkę nie jasno sformułowałeś pytanie, jeśli chodzi o swap na inny silnik tzn 1.8T lub vr6 to potrzeba poza łapami, belką, sanki najlepiej z mk2, całą elektryką, skrzynią przełożyć. Wtedy gdy masz elektrykę z załóżmy mk3 lub b3 to możesz spokojnie zegary od mk4, chyba tylko muszą być bez szyny CAN. Ja aktualnie biorę się za swap na vr6, i przy okazji wrzucam całą tapicerkę, łącznie z zegarami, tunelem itp od mk3 ale oczywiście możesz zostać przy zegarach z mk2 gdy wkładasz vr6, ale trzeba impulsator ze skrzyni biegów wyciągnąć bo w mk2 masz prędkościomierz na linkę a w mk3 itp na impulsator.
- LukiSzczecin
- Ma gadane
- Posty: 221
- Rejestracja: sob sie 06, 2011 03:00
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Zmiana Silnika , na jaki ?
Adz@r dzięki za odp Pytanie było czysto teoretyczne ponieważ moj silnik wygląda na to że jeszcze długo pociągnie, ale kiedy padnie to będę chciał coś ciekawszego tam wstawić, może nie VR6 bo ciężko nie skatowaną VRkę znaleźć w dobrych pieniądzach, aczkolwiek 1.8 T z Golfa 4/Passata lub Audi ewentualnie i Seaty z tymi silnikami jakieś wychodziły, ewentualnie 1.9 TDI 110km na przyklad aczkolwiek z dieslami nie miałem do czynienia. A pytałem bo przy okazji zmiany silnika pewnie chciałbym zmienić coś w środku, wiem że po kilku przeróbkach nie ma problemu z dechą od MK3, zegary z MK4/Paska B5 też już gdzieś widziałem w dwójce, fotele też bez większego problemu, no jak już czas zabije moj silniczek i finanse sie odłoży to będzie sie działo, tylko będzie trzeba drugie autko ogarnąć na dojaazdy do pracy na czas swapu i całej reszty zabawy z tym Dzięki za odp
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 44 gości