Gaźnik 2e3

Tutaj piszemy o problemach dotyczących silników benzynowych

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

nogiln
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 197
Rejestracja: wt paź 25, 2011 10:33
Auto: Golf 2 1.6
Silnik: PN

Gaźnik 2e3

Post autor: nogiln » czw sie 02, 2012 11:24

Witam, przy porannym rozruchu silnik odpala i momentalnie gaśnie, potem trzeba dosyć długo kręcić aby zapalił, co może być przyczyną takiego stanu, dodam ,że jak rozgrzany to uruchamiam silnik książkowo?



barto125
Powered by MTDI
Powered by MTDI
Posty: 1493
Rejestracja: śr kwie 27, 2011 14:12

Gaźnik 2e3

Post autor: barto125 » czw sie 02, 2012 12:43

Ssanie?



genLODOWAmk2
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 557
Rejestracja: czw lis 13, 2008 22:59
Lokalizacja: poznań
Kontakt:

Re: Gaźnik 2e3

Post autor: genLODOWAmk2 » czw sie 02, 2012 13:19

w takiej temperaturze ssanie ?? to napewno nie jego wina....


był golf 2 1.3.....

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Gaźnik 2e3

Post autor: Paweł Marek » czw sie 02, 2012 21:55

zajrzyj na przepustnicę rozruchową czy jest przymknięta na zimnym


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

nogiln
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 197
Rejestracja: wt paź 25, 2011 10:33
Auto: Golf 2 1.6
Silnik: PN

Gaźnik 2e3

Post autor: nogiln » pt sie 03, 2012 16:39

Była otwarta, dodałem gazu i przepustnica opadła, silnik uruchomił się bez problemów. Co może być przyczyną, że przepustnica sama się nie zamyka?



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Gaźnik 2e3

Post autor: Paweł Marek » pt sie 03, 2012 23:30

to znaczy wcisnąłeś gaz na wyłączonym silniku i dopiero wówczas opadła? Nie wiem czemu tak jest nie znam dokładnie 2E3, znam 2E2 a tam napewno ma być przymknięta bez wciskania pedału. Chyba z tym masz problem ale bliżej nie pomogę, jest tam siłownik pull down, tarcza z ząbkami poszukaj o tym, w każdym razie zimny silnik musi mieć do dobrego odpalenia górną rozruchową przepustnicę przymkniętą, dzięki temu mieszanka się wzbogaca


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

genLODOWAmk2
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 557
Rejestracja: czw lis 13, 2008 22:59
Lokalizacja: poznań
Kontakt:

Gaźnik 2e3

Post autor: genLODOWAmk2 » sob sie 04, 2012 00:11

ja tez miałem 2e3 i tez musialem nacisnac pedał gazu aby sie przepustnica przymknela... takze tutaj nie widze problemow.... zreszta w takich temperaturach jakie panują to i bez tego auto powinno odpalić od strzała i chodzic równo


był golf 2 1.3.....

nogiln
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 197
Rejestracja: wt paź 25, 2011 10:33
Auto: Golf 2 1.6
Silnik: PN

Gaźnik 2e3

Post autor: nogiln » sob lis 08, 2014 13:08

Przepustnica w momencie rozruchu powinna być całkowicie zamknięta, czy uchylona na około 2mm?



barto125
Powered by MTDI
Powered by MTDI
Posty: 1493
Rejestracja: śr kwie 27, 2011 14:12

Gaźnik 2e3

Post autor: barto125 » pn lis 10, 2014 19:50

Pomyśl.



Awatar użytkownika
krys94
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 238
Rejestracja: pt cze 08, 2012 20:17

Gaźnik 2e3

Post autor: krys94 » pn lis 10, 2014 21:37

Ja już mu o tym pisałem w kilku tematach, ze podczas rozruchu zimnego silnika ma sie uchylić na około 2mm i za to odpowiada siłownik pull down. Jak widać dalej nie wie.:jezor: Dopisze jeszcze, że przed uruchomieniem zimnego silnika trzeba wcisnąć i puścić pedał gazu aby włączyć ssanie.



nogiln
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 197
Rejestracja: wt paź 25, 2011 10:33
Auto: Golf 2 1.6
Silnik: PN

Re: Gaźnik 2e3

Post autor: nogiln » wt lis 11, 2014 11:05

barto125 pisze:Pomyśl.
Otwarta na około 2 mm,czy tak ponieważ nie jestem pewien?



nogiln
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 197
Rejestracja: wt paź 25, 2011 10:33
Auto: Golf 2 1.6
Silnik: PN

Re: Gaźnik 2e3

Post autor: nogiln » wt lis 11, 2014 11:19

krys94 pisze: podczas rozruchu zimnego silnika ma sie uchylić na około 2mm i za to odpowiada siłownik pull down.
Pull down uruchamia się, tak mi się wydaje, dopiero jak w gaźniku wytworzy się podciśnienie. Czyli wciskam pedał w podłogę przesłona opada i jest uchylona na około 2 mm( tak należy wyregulować śrubką od siłownika aby nie pozwolił się przesłonie zamknąć całkowicie). Silnik uruchamiony siłownik wciągnięty i za co teraz odpowiada?



Awatar użytkownika
krys94
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 238
Rejestracja: pt cze 08, 2012 20:17

Gaźnik 2e3

Post autor: krys94 » wt lis 11, 2014 12:23

Kolego dalej nie rozumiesz o co chodzi z tym siłownikiem. Wciskasz pedał przesłona ma się zamknąć CAŁKOWICIE! Teraz wciskasz tym imbusem od regulacji cięgno i regulujesz aby ta przepustnica byłą uchylona na 2mm ale z wciśniętym cięgnem, po wyregulowaniu i puszczeniu cięgna przesłona ma się zamknąć! Tak jak Ty ustawiasz to w pozycji spoczynkowej masz 2mm, a po odpaleniu silnika po wciągnięciu cięgna przez podciśnienie masz ze 4mm albo i lepiej, wtedy możesz mieć problem np z lekkim duszeniem sie samochodu na zimnym bo ssanie jest już troche wyłączone. Po to przepustnica ma być zamknięta aby silnik zassał więcej paliwa w stosunku do tlenu, po odpaleniu a nawet podczas kręcenia rozrusznikiem pull down uchyla przepustnice na około 2mm aby silnik nie zgasł. Spróbuj domknąć palcem tą przepustnice to zobaczysz co sie stanie. Dalej przepustnice otwiera sprężyna bimetaliczna która ogrzewana jest grzałką elektryczną i płynem chłodniczym, jak odkręcałęś tą kopułke na 3 wkręty to ustaw ją na znak bo tam kilka mm w prawą strone wydłuża ssanie. Przy około 50 stopniach przepustnica ma być całkowicie otwarta. Myśle, że teraz już wiesz o co chodzi ustaw to tak jak podaje instrukcja i ciesz sie prawidłowo wyregulowanym ssaniem. :-)



nogiln
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 197
Rejestracja: wt paź 25, 2011 10:33
Auto: Golf 2 1.6
Silnik: PN

Gaźnik 2e3

Post autor: nogiln » wt lis 11, 2014 22:58

krys94, napisałeś, że podczas regulacji cięgno ma być cały czas wciśnięte. O jakie cięgno chodzi?
Przy gaźniku jest coś na kształt krążka o średnicy około 4 cm, do którego podpina się jakiś przewód elektryczny. Co to jest?



ODPOWIEDZ

Wróć do „Benzyna”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 35 gości