tylko czy tam jest co tłumaczyć...jak dobrze pamiętam kilka (nie więcej jak 4) śrubki na krzyżak...odkręcasz, zdejmujesz górną część i masz wszystko na widokuGrzess pisze:Proszę jeszcze, żeby ktoś mi 'łopatologicznie' wytłumaczył, jak dostać się do tego "termostatu" i klapki odcinającej dopływ ciepłego powietrza.
Rura dolotowa
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- Qto
- _
- Posty: 19379
- Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
- Lokalizacja: Guadalajara
- Auto: MK 4
- Silnik: ASZ
- Kontakt:
Rura dolotowa
Rura dolotowa
Ok, dostałem się tam. Okazało się, że ten trzpień na którym jest sprężyna spadł z popychacza i klapka się nie zamykała, była na wpół otwarta.
Zdemontowałem klapkę całkowicie, zobaczę jak będzie zachowywał się samochód.
Teraz wznawiam dyskusję o dolocie. Zauważyłem, że cała instalacja w tej komorze zajmuje dużo miejsca, zmniejszając przepływ powietrza.
Co by się stało, gdybym odłączył tę rurę zaraz przed puszką filtra powietrza i zamontował tam rurę prowadzącą w okolice wlotów zderzaka i zakończył całość filtrem stożkowym?
Lub też po prostu zamontował rurę na tę samą długość, co bieżąca instalacja i również zakończył stożkiem.
Ciepłe powietrze w razie potrzeby zawsze można zrobić poprzez dolot, rura od kolektora skierowana w stronę filtra.
Teoretycznie więcej zimnego powietrza = bogatsza mieszanka + dźwięk i nienaruszona puszka filtra.
Co o tym sądzicie?
Zdemontowałem klapkę całkowicie, zobaczę jak będzie zachowywał się samochód.
Teraz wznawiam dyskusję o dolocie. Zauważyłem, że cała instalacja w tej komorze zajmuje dużo miejsca, zmniejszając przepływ powietrza.
Co by się stało, gdybym odłączył tę rurę zaraz przed puszką filtra powietrza i zamontował tam rurę prowadzącą w okolice wlotów zderzaka i zakończył całość filtrem stożkowym?
Lub też po prostu zamontował rurę na tę samą długość, co bieżąca instalacja i również zakończył stożkiem.
Ciepłe powietrze w razie potrzeby zawsze można zrobić poprzez dolot, rura od kolektora skierowana w stronę filtra.
Teoretycznie więcej zimnego powietrza = bogatsza mieszanka + dźwięk i nienaruszona puszka filtra.
Co o tym sądzicie?
Rura dolotowa
Musisz zluzować te zaczepy plastykowe z boku tej komory mieszania po obu stronach. Najlepiej cieniutkim płaskim srubokrętem.
Rura dolotowa
Tak, jak już napisałem wcześniej poradziłem sobie z otwarciem jej. Zablokowałem tą krótszą rurkę i zostawiłem tylko tę, którą wetknąłem w zderzak. Delikatna poprawa, przy wyższych obrotach słychać zasysane powietrze, efekt nie tak mocny, ale zbliżony do turbo
Teraz chciałbym się dowiedzieć więcej o filtru stożkowym. Mój pomysł wyjaśniłem już wyżej, w poprzednim poście. Napiszcie, co o tym sądzicie.
Teraz chciałbym się dowiedzieć więcej o filtru stożkowym. Mój pomysł wyjaśniłem już wyżej, w poprzednim poście. Napiszcie, co o tym sądzicie.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 41 gości