2E nieregularne szarpniecia na wolnych obrotach

Tutaj piszemy o problemach dotyczących silników benzynowych

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

PaulAdmin

2E nieregularne szarpniecia na wolnych obrotach

Post autor: PaulAdmin » sob paź 01, 2011 12:08

Witam. Od dłuższego czasu mam mały problem ze swoim 2E. Po odpaleniu na zimnym kiedy obroty są ok 1000 jest wszystko względnie w porządku ale kiedy się nagrzeje i obroty spadną zaczyna nieregularnie lekko szarpać silnikiem i minimalnie falować przy tym. Nie jest to typowe falowanie bo wskazówka obrotów trzyma 900. Po bardzo lekkim dodaniu gazu obroty najpierw trochę spadają, powidzmy na 800 dopiero rosną ale da się je utrzymać np na równym poziomie 2000. Po wymianie rozrządu, filtra powietrza i świec problem nadal występuje. Klapka w przepływomierzu pracuje płynnie i w całym zakresie, przepustnica wyczyszczona, oryginalny katalizator. Macie jakieś pomysły? Polski VAG nie widział żadnego błędu



alamakota
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 116
Rejestracja: wt sty 19, 2010 01:35
Lokalizacja: wwa

Re: 2E nieregularne szarpniecia na wolnych obrotach

Post autor: alamakota » pn paź 03, 2011 17:21

po 5 letnim użytkowaniu takiego samego śmiecia jak ty doszedłem do wniosku że falowanie można usunąć - sprzedaj tego rzęcha i kup normalny samochód



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

2E nieregularne szarpniecia na wolnych obrotach

Post autor: Paweł Marek » pn paź 03, 2011 23:20

PaulAdmin, szukaj dziury w dolocie i sprawdź TPS omomierzem. Podłącz się pod VAG w celu oceny czujnika stuków


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

PaulAdmin

Re: 2E nieregularne szarpniecia na wolnych obrotach

Post autor: PaulAdmin » wt paź 04, 2011 13:39

Dolot jest sprawdzony i szczelny pozostaje sprawczenie TPS ale to podejrzewam na podpietej wtyczce a tam jest cholernie trudny dostęp. Jakie powinny być wartości na otwartej przepustnicy i zamkniętej? W woltach da radę zmierzyć? Pomyślałem też o odmie bo mam tą półplastikową i jest pęknięta ale tam nawet szczeliny żadnej nie ma. Ciśnienie warto sprawdzać?



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

2E nieregularne szarpniecia na wolnych obrotach

Post autor: Paweł Marek » wt paź 04, 2011 17:43

Jak to trudny dostęp? Owszem wtyczka musi być podpięta, od boku dołącz się do kabla fioletowego włącz zapłon uchylając ręcznie powoli przepustnicę mierz napięcie ma rosnąć mniej więcj od 0,5 do 4.8 - ważne żeby płynnie bez skoków świadczącch o uszkodzeniu potencjometru. Zasilanie we wtyczce boczne styki - zdaje się 5V


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

PaulAdmin

Re: 2E nieregularne szarpniecia na wolnych obrotach

Post autor: PaulAdmin » sob paź 08, 2011 16:17

Dobrze, może uda mi się to sprawdzić dzisiaj a przy okazji sprawdziłem ciśnienie w cylindrach i przy 70 stopniach wykazywał 12 na wszystkich tłokach, tyle powinno być? Chciałem wykluczyc dziurę w zaworze bo znajomy miał podobną sytuacje i prace silnika, był to właśnie dziurawy zawór.



PaulAdmin

Re: 2E nieregularne szarpniecia na wolnych obrotach

Post autor: PaulAdmin » ndz mar 11, 2012 17:23

alamakota pisze:po 5 letnim użytkowaniu takiego samego śmiecia jak ty doszedłem do wniosku że falowanie można usunąć - sprzedaj tego rzęcha i kup normalny samochód
Mi wniosek narzucił się trochę szybciej. Okazało się, że jeden z czterech kabli prowadzący do sondy lambda jest przecięty przed wtyczką. Po zlutowaniu zniknął błąd 39 na VAGu i nieregularna praca. Mam normalny samochód kolego, pozdrawiam.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Benzyna”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 27 gości