GTI 16V gaśnie na ciepłym silniku
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
GTI 16V gaśnie na ciepłym silniku
Witam.
Jak samochód stoi i jest zimny, to odpala od razu, ale po przejechaniu ok. 10km, gdy silnik się już dobrze nagrzeje zaczynają falować obroty od 500-2000, sinusoidalnie co sekundę skok, po chwili gaśnie na światłach, trzeba go trzymać na gazie, aż w końcu gaśnie nawet na obrotach i nie da rady go odpalić puki nie przestygnie.
Jeszcze 2 tygodnie temu jechałem nim taki odcinek i nic się nie działo, chodził dobrze, ale ostatnio ojcu umyślało się sprawdzić olej, a że źle sprawdził to wlał mi na 5-7mm ponad maksimum, i właśnie po tym mi zgasł pierwszy raz, wyrzucił trochę oleju korkiem, bagnetem i oringiem koło aparatu zapłonowego.
Upuściłem oleju do normy, ale nie pomogło.
Co mogło się stać?
Dodam, że zawsze falowały w nim obroty, ale minimalnie wskazówka tylko drgnęła.
Jak samochód stoi i jest zimny, to odpala od razu, ale po przejechaniu ok. 10km, gdy silnik się już dobrze nagrzeje zaczynają falować obroty od 500-2000, sinusoidalnie co sekundę skok, po chwili gaśnie na światłach, trzeba go trzymać na gazie, aż w końcu gaśnie nawet na obrotach i nie da rady go odpalić puki nie przestygnie.
Jeszcze 2 tygodnie temu jechałem nim taki odcinek i nic się nie działo, chodził dobrze, ale ostatnio ojcu umyślało się sprawdzić olej, a że źle sprawdził to wlał mi na 5-7mm ponad maksimum, i właśnie po tym mi zgasł pierwszy raz, wyrzucił trochę oleju korkiem, bagnetem i oringiem koło aparatu zapłonowego.
Upuściłem oleju do normy, ale nie pomogło.
Co mogło się stać?
Dodam, że zawsze falowały w nim obroty, ale minimalnie wskazówka tylko drgnęła.
GTI 16V gaśnie na ciepłym silniku
kolego jak miałeś za dużo oleju to mogło ci wy walić uszczelniacze na zaworach a czy teraz po tym ubywa ci oleju czy trzyma stan???
Masz ochotę zajrzyj i zostaw coś po sobie :)
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=459809" onclick="window.open(this.href);return false;
kupie wzmocnienia zderzaków przód + tyl pod szeroki zdeś tylko ori wchodzi w grę
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=459809" onclick="window.open(this.href);return false;
kupie wzmocnienia zderzaków przód + tyl pod szeroki zdeś tylko ori wchodzi w grę
Re: GTI 16V gaśnie na ciepłym silniku
Po spuszczeniu oleju zrobiłem nim ok. 20km, więc nie jestem w stanie stwierdzić. Dokładnie zaznaczę ile jest i zrobię jutro ze 100km. Przez uszczelniacze by tak szalał silnik na ciepło?
GTI 16V gaśnie na ciepłym silniku
może tak szaleć bo jak masz uszczelniacze wywalone to olej dostaje się do komory spalania i zarzuca świecę olejem i pupa się w tedy robi
Masz ochotę zajrzyj i zostaw coś po sobie :)
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=459809" onclick="window.open(this.href);return false;
kupie wzmocnienia zderzaków przód + tyl pod szeroki zdeś tylko ori wchodzi w grę
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=459809" onclick="window.open(this.href);return false;
kupie wzmocnienia zderzaków przód + tyl pod szeroki zdeś tylko ori wchodzi w grę
Re: GTI 16V gaśnie na ciepłym silniku
Sokol9185 pisze:może tak szaleć bo jak masz uszczelniacze wywalone to olej dostaje się do komory spalania i zarzuca świecę olejem i pupa się w tedy robi
co ty wypisujesz takie głupoty żeby zażucać świece olejem to musiał by go brać takie ilosci że dymił by jak parowóz,przyczyna prawdopodobnie tkwi we wtrysu,16v mech wtrysk to wyczulony silnik,lub sonda ona nie pracuje na zimnym silniku.
GTI 16V gaśnie na ciepłym silniku
Właśnie tak myślałem że sonda, bo by pasowało do opisu, ale w KR podobno jej nie ma...
Jak sprawdzić wtryski? Rozgrzać aż nie będzie chciał gadać i wykręcić wtrysk?
Jutro sprawdzę dokładnie co z olejem, ale raczej kopci na biało, jak to już w zimę jest.
Jeszcze jedno spostrzeżenie - w grudniu na trasie miałem spalanie 9,3-9,4, teraz przy mrozach na krótkich odcinkach było 9,6-9,8, a wczoraj mi spadło do 9,0. Dźwięk się nie zmienił, wiec wszystkie gary raczej palą.
Byłem holowany, ale tylko ok. 3 km, więc spalania by mi nie zaniżyło raczej.
Jak sprawdzić wtryski? Rozgrzać aż nie będzie chciał gadać i wykręcić wtrysk?
Jutro sprawdzę dokładnie co z olejem, ale raczej kopci na biało, jak to już w zimę jest.
Jeszcze jedno spostrzeżenie - w grudniu na trasie miałem spalanie 9,3-9,4, teraz przy mrozach na krótkich odcinkach było 9,6-9,8, a wczoraj mi spadło do 9,0. Dźwięk się nie zmienił, wiec wszystkie gary raczej palą.
Byłem holowany, ale tylko ok. 3 km, więc spalania by mi nie zaniżyło raczej.
GTI 16V gaśnie na ciepłym silniku
fakt pomyłka kr nie ma sądy,pl ma sąde ale sprawdz dolot czy jest szczelny czy luftwaga chodzi płynnie w przepływce,
GTI 16V gaśnie na ciepłym silniku
Dopóki wskazówka temperatury nie dojdzie na środek samochód chodzi ładnie, tylko leciutkie wahania obrotów, ale chyba od któregoś czujnika bo z dolotem wszystko wygląda ok. Dopiero od temperatury wygląda to tak, że obrotomierz pływa między 2000 a 500 obrotów, a za jakiś czas kaput i nie pali choćbym kręcił minutę.
GTI 16V gaśnie na ciepłym silniku
zawór powietrza dodatkowego, regulator termiczny ( potrzebny manometr do sprawdzenia ciśnienia ciepłego i zimnego) wygląda jakby ciepłe ciśnienie leciało na łeb ...
GTI 16V gaśnie na ciepłym silniku
Wyjąłem dzisiaj filtr powietrza, i był zalany lodem z olejem. Odma była zamarznięta, niedrożna praktycznie wcale. Wyczyściłem wszystko, złożyłem, jakoś oczyściłem filtr i teraz już chyba wszystko w porządku, nie gasł mi jak był ciepły. Do tego pokręciłem śrubką z boku przepustnicy, zszedł z obrotów na 1000 (zawsze miał 1100) i o dziwo zaczął równo pracować, a spalanie spadło do 8,3 na ciepłym silniku. Może komuś to pomoże
Dzięki wszystkim za podpowiedzi na szczęście udało się go naprawić bez kosztów.
Dzięki wszystkim za podpowiedzi na szczęście udało się go naprawić bez kosztów.
GTI 16V gaśnie na ciepłym silniku
Jednak się przeliczyłem, w nocy jechałem dłuższą trasę i znów zaczął głupieć, tutaj filmik:
http://www.youtube.com/watch?v=-QUVyFyRc90
http://www.youtube.com/watch?v=-QUVyFyRc90
GTI 16V gaśnie na ciepłym silniku
Jak go sprawdzić?
Jestem informatykiem, więc nie znam się za dużo na mechanice...
Jestem informatykiem, więc nie znam się za dużo na mechanice...
GTI 16V gaśnie na ciepłym silniku
możesz go wyciągnąć i przemyć w benzynie ekstrakcyjnej albo jakies wd 40, wysuszyć i wsadzić z powrotem. Czasami same styki na wtyczce zaśniedzieją i świruje.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 18 gości