1.4TSI temperatura.....
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
1.4TSI temperatura.....
Witam!
Mam taki problem z moim Golfem 1.4TSI 122KM. Generalnie auto wolno się nagrzewa, kiedy wskazówka już pokazuje 90st (po 5-7km), po włączeniu dmuchawy i temperatury na max (na biegu jałowym), wskaźnik spada do 70st., sytuacja jest najbardziej widoczna przy temperaturach poniżej 5st.
Czy to jest normalna sytuacja??? Wcześniej miałem Ibizę 1.4 i wskaźnik był nie do ruszenia - 90st. cały czas.
Jeśli możecie to sprawdzić to proszę o informację.
Na serwisie po powiedzieli, że to termostat, tylko nie wiedzieli który (bo są dwa), w sumie koszt części od 450 do 750zeta...
Dziękuję i pozdrawiam!
Mam taki problem z moim Golfem 1.4TSI 122KM. Generalnie auto wolno się nagrzewa, kiedy wskazówka już pokazuje 90st (po 5-7km), po włączeniu dmuchawy i temperatury na max (na biegu jałowym), wskaźnik spada do 70st., sytuacja jest najbardziej widoczna przy temperaturach poniżej 5st.
Czy to jest normalna sytuacja??? Wcześniej miałem Ibizę 1.4 i wskaźnik był nie do ruszenia - 90st. cały czas.
Jeśli możecie to sprawdzić to proszę o informację.
Na serwisie po powiedzieli, że to termostat, tylko nie wiedzieli który (bo są dwa), w sumie koszt części od 450 do 750zeta...
Dziękuję i pozdrawiam!
1.4TSI temperatura.....
dobrze powiedzielimartin2m pisze: Na serwisie po powiedzieli, że to termostat,
jak robisz już coś złego,to rób to dobrze
************************************************
LAUNCH X431,VCDS 11.11.5,VAG-TACHO 2.5,VAGDashCAN 5.29,AUTO-COM,OP-COM
************************************************
LAUNCH X431,VCDS 11.11.5,VAG-TACHO 2.5,VAGDashCAN 5.29,AUTO-COM,OP-COM
-
- Nowicjusz
- Posty: 3
- Rejestracja: czw paź 13, 2011 00:59
Re: 1.4TSI temperatura.....
Witam
Mam taki sam silnik autko z 2010r kupione w 2011.02 MK 6 highline mam podobne objawy ale slyszalem, ze taki urok tych silnikow trase jaka robie do pracy to 10km przy temp. -3 po przybyciu do pracy temp oleju ok 60 stopni a wody czasami tak jak opisujesz ponizej 90st ale tak kolo 80 do 85stopni nadmuch na 2 lub 3 temperatura nadmuchu 18-19 stopni albo mamy taka sama awarie albo tak ma byc. A ja tak naprawde mam to w Dopiero 11 miesiecy uzytkowania 2lata gwarancji + 3 lata dodatkowej. Do 7 tys jak docieralem szybciej sie nagrzewal teraz spalanie troche spadlo i temp wolniej rosnie...
Mam taki sam silnik autko z 2010r kupione w 2011.02 MK 6 highline mam podobne objawy ale slyszalem, ze taki urok tych silnikow trase jaka robie do pracy to 10km przy temp. -3 po przybyciu do pracy temp oleju ok 60 stopni a wody czasami tak jak opisujesz ponizej 90st ale tak kolo 80 do 85stopni nadmuch na 2 lub 3 temperatura nadmuchu 18-19 stopni albo mamy taka sama awarie albo tak ma byc. A ja tak naprawde mam to w Dopiero 11 miesiecy uzytkowania 2lata gwarancji + 3 lata dodatkowej. Do 7 tys jak docieralem szybciej sie nagrzewal teraz spalanie troche spadlo i temp wolniej rosnie...
1.4TSI temperatura.....
Nareszcie......
Wielkie dzięki za odpowiedź.
Besmarex w Zabrzu twierdzi, że to jest sytuacja "anormalna" i temp. nie powinna spadać.
Generalnie mam wersję skandynawską (między innymi ma akumlator 70Ah), więc auto powinno grzać jak piec.
Do 70 st. temp rośnie w miarę szybko, potem jakby wskazówka zostaje zahamowana, jak włączam ogrzewanie zatrzymuje się, ewentualnie opada.
W poniedziałek znów do nich jadę, mają podpinać kompa i sprawdzać dalej (znów 150 zeta).
Jazda z niedogrzanym silnikiem nie wróży nic dobrego, a o spalaniu nie wspominam, bo żłopie prawie jak około 9l i to przy delikatnym traktowaniu gazu.
Jak nic nie wymyślą - po zimie się pożegnamy.
Napisze co dalej po wizycie poniedziałkowej.
Pozdrawiam i dziękuję
Wielkie dzięki za odpowiedź.
Besmarex w Zabrzu twierdzi, że to jest sytuacja "anormalna" i temp. nie powinna spadać.
Generalnie mam wersję skandynawską (między innymi ma akumlator 70Ah), więc auto powinno grzać jak piec.
Do 70 st. temp rośnie w miarę szybko, potem jakby wskazówka zostaje zahamowana, jak włączam ogrzewanie zatrzymuje się, ewentualnie opada.
W poniedziałek znów do nich jadę, mają podpinać kompa i sprawdzać dalej (znów 150 zeta).
Jazda z niedogrzanym silnikiem nie wróży nic dobrego, a o spalaniu nie wspominam, bo żłopie prawie jak około 9l i to przy delikatnym traktowaniu gazu.
Jak nic nie wymyślą - po zimie się pożegnamy.
Napisze co dalej po wizycie poniedziałkowej.
Pozdrawiam i dziękuję
- doggie
- V.I.P.
- Posty: 10573
- Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
- Lokalizacja: GKA
- Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
- Silnik: TSI
1.4TSI temperatura.....
Sylwesterb070 i martin2m, na pewno nie jest to normalny objaw nawet jeśli tak mówią w ASO
- Qto
- _
- Posty: 19379
- Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
- Lokalizacja: Guadalajara
- Auto: MK 4
- Silnik: ASZ
- Kontakt:
1.4TSI temperatura.....
U mnie na jałowym (mk4 1.4) po ustawieniu temperatury na HI i siły nadmuchu na MAX wskazówka zaczyna opadać po ok 8-10min przy ok 0*...nie spotkałem jeszcze auta które utrzymałoby temperaturę na jałowym i max włączonym ogrzewaniu... chyba że w mk5 jest coś inaczej i faktycznie nie jest to normalne
-
- Nowicjusz
- Posty: 3
- Rejestracja: czw paź 13, 2011 00:59
1.4TSI temperatura.....
U mnie oscyluje temperatura w granicach 85-90 do 10 km na dluzszej trasie jest na 90 i nie spada rozmawiamy o krotkich odcinkach. w/g instrukcji obslugi zakres normalnej temp zaczyna sie od 70-120 zimny do 70 a powyzej 120 to ostrzegawczya. Zobaczymy jak bedzie naprawde na -.
- Lukasz_mk2
- Forum Master
- Posty: 1300
- Rejestracja: sob lut 17, 2007 16:47
- Lokalizacja: Kraków
1.4TSI temperatura.....
nie lepiej kupić kabel na allegro i robić diagnostykę samemu???martin2m pisze:(znów 150 zeta)
a co do problemów temp. i jej spadku to raczej nie jest to normalna sprawa, i tak jak koledzy mówili będzie to pewnie termostat. Jak byś miał VAG-COM'a to można by to łatwo sprawdzić odczytując wartości z czujników.
1.4TSI temperatura - finał
Witam wszystkich zainteresowanych tym tematem.
Po ostatniej wizycie na serwisie, okazało się, że wszystko jest ok, sam silnik 1.4TSI (prawdopodobnie 1.2TSI też) po porostu słabiutko się nagrzewa i zabiera mu to duuuuużo czasu.
Wychodzi z tego, że minimalna trasa to tak z 15km+5min grzania na postoju - generalnie porażka. Przykładowo Fiat Panda 1.1 już po 3km ma max temp. i nie ma żadnych problemów z jej utrzymaniem(samochód żony), co ciekawe, jak wskaźnik temp. ma 90st, to na silniku faktycznie jest 70st.
Reasumując - autko rewelacja, dynamika pierwsza klasa ( ostatnio Passat 2.0TDI został przy wyprzedzaniu z tyłu....), przy spokojnej jeździe na trasie spalanie 5-5.5L nie stanowi problemu. Na odcinku 10-15km 7,5-9L bez kręcenia motoru powyżej 3 tyś.obr; a generalnie trzeba by pokręcić do 4,5, żeby łopatki turbiny też popracowały w pełnym zakresie.
Auto dla długodystanswoców, dla tego w marcu będę się musiał pożegnać z golfikiem.
Miły gest "na otarcie łez" ze strony Besmarex-u, że ostatnia wizyta i diagnostyka ( w sumie 4godz.) był bezpłatne.
Pozdrawiam!
Po ostatniej wizycie na serwisie, okazało się, że wszystko jest ok, sam silnik 1.4TSI (prawdopodobnie 1.2TSI też) po porostu słabiutko się nagrzewa i zabiera mu to duuuuużo czasu.
Wychodzi z tego, że minimalna trasa to tak z 15km+5min grzania na postoju - generalnie porażka. Przykładowo Fiat Panda 1.1 już po 3km ma max temp. i nie ma żadnych problemów z jej utrzymaniem(samochód żony), co ciekawe, jak wskaźnik temp. ma 90st, to na silniku faktycznie jest 70st.
Reasumując - autko rewelacja, dynamika pierwsza klasa ( ostatnio Passat 2.0TDI został przy wyprzedzaniu z tyłu....), przy spokojnej jeździe na trasie spalanie 5-5.5L nie stanowi problemu. Na odcinku 10-15km 7,5-9L bez kręcenia motoru powyżej 3 tyś.obr; a generalnie trzeba by pokręcić do 4,5, żeby łopatki turbiny też popracowały w pełnym zakresie.
Auto dla długodystanswoców, dla tego w marcu będę się musiał pożegnać z golfikiem.
Miły gest "na otarcie łez" ze strony Besmarex-u, że ostatnia wizyta i diagnostyka ( w sumie 4godz.) był bezpłatne.
Pozdrawiam!
- doggie
- V.I.P.
- Posty: 10573
- Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
- Lokalizacja: GKA
- Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
- Silnik: TSI
Re: 1.4TSI temperatura.....
ale Mk5 TDI posiadające dogrzewanie wnętrza urządzeniem PTC nie dogrzewa płynu chłodzącego tylko powietrze w kabiniemarcin7x5 pisze:Może za chwilę wymyslą im dogrzewanie jak to mają diesle.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 41 gości