emulator egr

Tutaj piszemy o problemach dotyczących silników benzynowych

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
stelf1
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 78
Rejestracja: czw sie 14, 2008 19:17
Lokalizacja: zawiercie
Kontakt:

emulator egr

Post autor: stelf1 » ndz paź 03, 2010 11:12

witam. mam zepsuty potencjometr w egr. szukam emulatora żebym mógł całkiem wywalić to ustrojstwo. szukałem na necie jak i na forach, znalazłem jedynie emulator do opla. urządzało by mnie nawet info jak działa ten zawór, płynnie czy może skokowo(otwarty, zamknięty). jakie powinny być wartości napiec na pinach, jaka jest rezystancja potencjometru(to najważniejsze). mój silnik to 1,4 16V APE, nr. egr 036 131 503 M. pozdrawiam.

sprawa dość pilna.


w razie kontaktu na gg lub tlena pisać od razu ze z forum vw.

Awatar użytkownika
edzio
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3937
Rejestracja: pt cze 27, 2008 01:00

emulator egr

Post autor: edzio » ndz paź 03, 2010 12:07

A skąd pewnośc,że uszkodzony?,to że Vag pokazał jego błąd?Nie znasz przecież jego wartości napięc.



Awatar użytkownika
stelf1
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 78
Rejestracja: czw sie 14, 2008 19:17
Lokalizacja: zawiercie
Kontakt:

emulator egr

Post autor: stelf1 » ndz paź 03, 2010 12:13

jestem pewny bo go wyciągałem i sprawdzałem. nie znam wartości napiec jakie powinny być na kostce dlatego o nie pytam. w sumie jest mi potrzebne info tak jak pisałem, czy działa płynnie czy skokowo i wartość potencjometru który jest wewnątrz egr, to info jest najważniejsze.


w razie kontaktu na gg lub tlena pisać od razu ze z forum vw.

Awatar użytkownika
edzio
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3937
Rejestracja: pt cze 27, 2008 01:00

emulator egr

Post autor: edzio » ndz paź 03, 2010 12:15

Tu znajdziesz wartości napięc.
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=80&t=355843" onclick="window.open(this.href);return false;



Awatar użytkownika
edzio
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3937
Rejestracja: pt cze 27, 2008 01:00

emulator egr

Post autor: edzio » ndz paź 03, 2010 12:29

stelf1 pisze:jestem pewny bo go wyciągałem i sprawdzałem
jak go sprawdzałeś?



Awatar użytkownika
stelf1
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 78
Rejestracja: czw sie 14, 2008 19:17
Lokalizacja: zawiercie
Kontakt:

emulator egr

Post autor: stelf1 » ndz paź 03, 2010 12:44

miernikiem i zasilaczem. ja się nie pytam jak należny sprawdzać egr tylko jednoznacznie stwierdziłem ze jest zepsuty. w tym temacie co podałeś są tylko dwie wartości napięcia wychodzącego z potencjometru w dwóch pozycjach, nie pisze czy przy max otwarciu czy nie, nie jest podana wartość tego potencjometru, ani napięcie zasilania.


w razie kontaktu na gg lub tlena pisać od razu ze z forum vw.

Awatar użytkownika
edzio
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3937
Rejestracja: pt cze 27, 2008 01:00

emulator egr

Post autor: edzio » ndz paź 03, 2010 12:55

Tam ,jest wszystko co potrzeba,tylko trzeba to poprawnie zinterpretowac,acha dodam od siebie,że napięcie zasilania jest 5V,resztę sobie obliczysz.



Awatar użytkownika
stelf1
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 78
Rejestracja: czw sie 14, 2008 19:17
Lokalizacja: zawiercie
Kontakt:

emulator egr

Post autor: stelf1 » ndz paź 03, 2010 13:06

ok czyli tak. idąc tym tropem co piszesz wygląda to tak: zasilanie prka 5v napięcie wychodzące min. 0,77V max 3,75V(czyli mogło by być z przedziału 0,5-4V). skoro podali min i max to egr działało by skokowo(otwarty, zamknięty)? zostało jeszcze napięcie zasilania cewki(elektromagnesu).


w razie kontaktu na gg lub tlena pisać od razu ze z forum vw.

Awatar użytkownika
stelf1
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 78
Rejestracja: czw sie 14, 2008 19:17
Lokalizacja: zawiercie
Kontakt:

emulator egr

Post autor: stelf1 » ndz paź 17, 2010 19:18

witam. temat można już zamknąć. emulator zrobiony.


w razie kontaktu na gg lub tlena pisać od razu ze z forum vw.

mrjojo
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: śr lis 16, 2011 22:44

Re: emulator egr

Post autor: mrjojo » śr lis 16, 2011 23:19

Witam,

Temat stary - wiem - ale pomóżcie bo mam taki sam problem od 1,5 roku! Wymieniłem zawór EGR (036 131 503) na Hart'a zamiast PIERBURG'a (mój błąd) za 500zl!! i zmienił mi się błąd z

16785 Uszkodzenie przepływu recyrkulacji spalin niedostateczny przepływ
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
17550 Obliczenie mocy - wartość za mała
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY

na

16786 Uszkodzenie przepływu recyrkulacji spalin zbyt duży przepływ
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem

stelf1 - proszę o informacje jak zbudować EMULATOR, czy EGR działa skokowo czy płynnie, jakie piny są do czego, jakie R przy otwartym i zamkniętym zaworze, jest on sterowany PWM czy napięciem?

Proszę o pomoc bo sam przy tym problemie nie daje rady, finansowo również !!!!

PS stelf1 - proszę o nr tel na maila mrjojo@wp.pl jak pozwolisz to zadzwonię doradzić się w tej sprawie.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Benzyna”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 31 gości