no wlasnie tylko z kad wziac metanol?? bo etanol to lajt..Gawior pisze: Skołuj sobie trochę metanolu i na tym pohasaj
ALKOHOL ETYLOWY CAŁKOWICIE SKAŻONY 96 %
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Re: ALKOHOL ETYLOWY CAŁKOWICIE SKAŻONY 96 %
ALKOHOL ETYLOWY CAŁKOWICIE SKAŻONY 96 %
p8pepe albo się nie rozumiemy albo ktoś z nas się myli i pisze pierdoły, jak ja z zamarzaniem wody. Ja piszę o sytuacji gdy do auta na benzynę wlewasz etanol, bez żadnych przeróbek.p8pepe pisze:Mniej powietrza dostarczasz przez układ dolotowy, bo część zawarta jest w cząsteczkach etanolu. Ot cała tajemnica. Żeby utrzymać moc silnika musisz zwiększyć ilość dostarczanego paliwa a nie ograniczać ilość powietrza.
Przeczytaj dokładnie, co napisałeś - pierwsze zdanie zaprzecza trzeciemu.
Komputer zczytuje ilość, masę dostarczanego powietrza z czujników: przepływomierza, temperatury powietrza, potencjometru przepustnicy.
Powiedzmy, że oblicza, że jest 147 jednostek (tak dla przykładu, w totalnym uproszczeniu, bez zachowania skali). Więc ile da paliwa: 147:14,7 (14.7 bo jest tak zaprogramowany) = 10 jednostek paliwa. A dla etanolu powinno być 147:9.0078 = 16,319 jednostek paliwa.
Jak chcesz do diaska dostarczać mniej powietrza przez dolot??? Pamiętaj, że jedyne co zmieniliśmy w aucie to rodzaj paliwa. Czujniki i wszystkie układy są bez zmian.
Ja nigdzie nie pisałem, że muszę dostarczyć mniej powietrza. Właśnie dlatego, że czujniki i dolot pozostają bez zmian. Dlatego aby całe powietrze było wykorzystane do spalania przy etanolu musi być więcej paliwa. Czyli wydłużony czas wtrysku - zmiana oprogramowania sterownika lub inny sterownik. To prawdopodobnie nie wystarczy (jak widać wtrysku etanolu powinno byc niemal 2 razy więcej) i trzeba będzie poszerzyć wtryskiwacze.
To, że etanol potrzebuje mniej powietrza do spalania nie oznacza konieczności "mniej powietrza w dolocie" tylko "więcej paliwa w cylindrach" - żeby to nadmiarowe powietrze z dolotu wykorzystać. I wtedy można sensownie jeździć, pomijając wszystkie inne wymagane przeróbki materiałowe.
Dopiero jak się upora z tworzeniem mieszanki stechiometrycznej, można dalej kombinować, jak zwiększać ilość paliwa aby zwiększyć moc auta o ile będzie to konieczne - bo dla takiej samej ilości etanolu i benzyny, to spalanie etanolu jest mniej energetyczne ale też będziemy już teraz mieli (po wydłużonym czasie wtrysku) więcej dawkowanego etanolu.
Załóżmy, że udało nam się wydłużyć odpowiednio czas wtrysku, tak że mamy odpowiednio tworzoną mieszankę 9:1.
Wg poprzedniego przykładu na poprzednie 10 jednostek benzyny, będzie teraz 16,3 jednostek etanolu, czyli ilościowo o 60% więcej w stosunku do wcześniejszego dawkowania benzyny. Skoro piszesz, że spalanie etanolu jest o około 40% mniej energetyczne, to nawet uzyskujemy z miejsca przyrost mocy o około 8% (60%-40%=20% więcej etanolu w stosunku do beny. 40% z nadmiarowych 20% = 8%).
Mam nadzieję, że teraz jest jasne, że istota problemu tkwi w odpowiednim doborze mieszanki paliwowo-powietrznej (ma być stechiometryczna - dla beny 14.7:1 dla etanolu 9:1, czyli mniej powietrza ) a nie w zwiększeniu ilości spalanego etanolu, bo jest mniej energetyczny w spalaniu.
To rzecz jasna rozważanie dla czystego etanolu. W przypadku mieszanki benzyna-etanol sytuacja się cholernie komplikuje. Chyba, że znamy dla jakich proporcji etanol-benzyna ma być odpowiednia mieszanka stechiometryczna.
Z ironią: życzę powodzenia w zalewaniu etanolem zwykłych benzyniaków bez przeróbek. Ale o wynikach testów chętnie poczytam.
ALKOHOL ETYLOWY CAŁKOWICIE SKAŻONY 96 %
Witam wszystkich "Odgrzejmy kotleta".
mam pytanie do wszystkich mających jakie kolwiek pojecie na ten temat. mam dostęp do Metanolu jak myślicie dało by redę jadzic na tym bez przeróbek? podkreślę ze to METANOL a nie jak wyżej pisaliśmy o etylowym calkowice skazonym 96% tamten juz nie aktualna sprawa.
mam pytanie do wszystkich mających jakie kolwiek pojecie na ten temat. mam dostęp do Metanolu jak myślicie dało by redę jadzic na tym bez przeróbek? podkreślę ze to METANOL a nie jak wyżej pisaliśmy o etylowym calkowice skazonym 96% tamten juz nie aktualna sprawa.
ALKOHOL ETYLOWY CAŁKOWICIE SKAŻONY 96 %
siman20, ciężki film. Zwłaszcza odpalenie zimnego silnika.
Jest kupa informacji na necie o tym temacie.
Jest kupa informacji na necie o tym temacie.
ALKOHOL ETYLOWY CAŁKOWICIE SKAŻONY 96 %
jhosefno tylko ze to wszystko to taki rozpizdziew. ze ciezko cos konkretnego sie dowiedzic. dlatego juz kiedys zalozylem ten temat tylko ze wtedy niemialem dostempu do metanolu. a teraz mam i to prawie 1/3 ceny litra beznyny wiec by sie opłacalo
-
- Niesolidny sprzedawca
- Posty: 152
- Rejestracja: śr kwie 14, 2010 12:09
- Lokalizacja: Łomża, podlaskie
ALKOHOL ETYLOWY CAŁKOWICIE SKAŻONY 96 %
to mow skad, ja kupie, przerobie fure i ci dam znac jak to jezdzi
smaruj gofera dżemorem!!!
ALKOHOL ETYLOWY CAŁKOWICIE SKAŻONY 96 %
wolf747 powiedziałbym ale nie moge... mysle nad tym zeby sprobowac miszec z benzyna.. 2:1 czyli np na 20l benzyny 10l metanolu.. moze zapali? jak zapali to pol na pol
ALKOHOL ETYLOWY CAŁKOWICIE SKAŻONY 96 %
siman20, najlepiej jakbyś poszukał informacji na stronach z usa. Oni dużo w tym grzebią.
ALKOHOL ETYLOWY CAŁKOWICIE SKAŻONY 96 %
Siman20 To do jasnej ciasnej w końcu spróbuj! A nie w nieskończoność się będziesz pytał.
ALKOHOL ETYLOWY CAŁKOWICIE SKAŻONY 96 %
Royber jak jestes taki madry to sam sprobuj.. ja tam wyznaje zasade "kto pyta nie bladzi". wiec bd sobie wałkował temat na forum do tad az uznam zeby sprobowac na tym jedzic. pozatym sama kwestia metanolu to tez nie jest takie hop siup zeby sie opłacalo cenowo trzeba kupic caly paletopojemnik a trzeba mic na niego mijsce noi jeszcze kase bio to 1000L heheee
ALKOHOL ETYLOWY CAŁKOWICIE SKAŻONY 96 %
Otóż znalazłem alkohol butylowy .
Alkohol butylowy lub też inaczej butanol – jest to alkohol używany przede wszystkim jako rozpuszczalnik, ale również jako produkt przejściowy w reakcjach chemicznych oraz włókiennictwie. Jest również używany jako składnik lakierów, olejów hydraulicznych, płynów hamulcowych, ale również jako rozpuszczalnik do farb, a także na jego bazie są produkowane niektóre perfumy.
Jest koncepcja, aby alkohol butylowy był stosowany jako paliwo. Wzór sumaryczny tegoż związku chemicznego to C4H9OH. Alkohol butylowy jest bezbarwną, klarowną cieczą, która może być używana jako paliwo bez konieczności jakiejkolwiek modyfikacji silnika, dlatego iż jego właściwości są podobne do właściwości benzyny. Butanol od lat 50 jest produkowany głównie z paliw kopalnych. Może być produkowany poprzez fermentację z biomasy roślinnej (przeważnie produkowany jest ze słomy, ale może być również produkowany z innych odpadów roślinnych zawierających węglowodany). Ten proces pozwala na uzyskanie alkoholu butylowego o stężeniu do 7 %.
Alkohol butylowy, który zostanie uzyskany poprzez fermentację biomasy nazywany jest biobutanolem, a ustawa o biopaliwach nie ogranicza jego rozproszonej produkcji. W zależności od kształtu cząsteczki jego izomery noszą nazwy: n-butanol, izobutanol, tert-butanol. Poszczególne izomery butanolu ze względu na różny kształt, posiadają różne właściwości, jednak wszystkie dają się mieszać z wodą w stopniu umiarkowanym, gorzej niż w przypadku etanolu. W porównaniu do benzyny, zużycie alkoholu butylowego w silniku jest o kilka procent większe, ze względu na kaloryczność (kaloryczność alkoholu butylowego wynosi 29,2 MJ/l, natomiast kaloryczność benzyny to około 32 MJ/l).
Alkohol butylowy ma stosunkowo niskie ciepło parowania, dlatego też łatwiejsze jest uruchamianie silnika w niskich temperaturach na alkoholu butylowym, jednak wciąż nieco trudniejsze niż w przypadku benzyny. Liczba oktanowa alkoholu butylowego jest różna w zależności od izomeru, np. n-butanol ma liczbę oktan 96, natomiast tert-butanol ma liczbę oktan 105. Dlatego też tert-butanol używany jest jako dodatek podnoszący odporność benzyny na spalanie stukowe, lecz nie można używać go jako samodzielnego paliwa, ponieważ temperatura topnienia jest równa 25,2°C.
Alkohol butylowy lub też inaczej butanol – jest to alkohol używany przede wszystkim jako rozpuszczalnik, ale również jako produkt przejściowy w reakcjach chemicznych oraz włókiennictwie. Jest również używany jako składnik lakierów, olejów hydraulicznych, płynów hamulcowych, ale również jako rozpuszczalnik do farb, a także na jego bazie są produkowane niektóre perfumy.
Jest koncepcja, aby alkohol butylowy był stosowany jako paliwo. Wzór sumaryczny tegoż związku chemicznego to C4H9OH. Alkohol butylowy jest bezbarwną, klarowną cieczą, która może być używana jako paliwo bez konieczności jakiejkolwiek modyfikacji silnika, dlatego iż jego właściwości są podobne do właściwości benzyny. Butanol od lat 50 jest produkowany głównie z paliw kopalnych. Może być produkowany poprzez fermentację z biomasy roślinnej (przeważnie produkowany jest ze słomy, ale może być również produkowany z innych odpadów roślinnych zawierających węglowodany). Ten proces pozwala na uzyskanie alkoholu butylowego o stężeniu do 7 %.
Alkohol butylowy, który zostanie uzyskany poprzez fermentację biomasy nazywany jest biobutanolem, a ustawa o biopaliwach nie ogranicza jego rozproszonej produkcji. W zależności od kształtu cząsteczki jego izomery noszą nazwy: n-butanol, izobutanol, tert-butanol. Poszczególne izomery butanolu ze względu na różny kształt, posiadają różne właściwości, jednak wszystkie dają się mieszać z wodą w stopniu umiarkowanym, gorzej niż w przypadku etanolu. W porównaniu do benzyny, zużycie alkoholu butylowego w silniku jest o kilka procent większe, ze względu na kaloryczność (kaloryczność alkoholu butylowego wynosi 29,2 MJ/l, natomiast kaloryczność benzyny to około 32 MJ/l).
Alkohol butylowy ma stosunkowo niskie ciepło parowania, dlatego też łatwiejsze jest uruchamianie silnika w niskich temperaturach na alkoholu butylowym, jednak wciąż nieco trudniejsze niż w przypadku benzyny. Liczba oktanowa alkoholu butylowego jest różna w zależności od izomeru, np. n-butanol ma liczbę oktan 96, natomiast tert-butanol ma liczbę oktan 105. Dlatego też tert-butanol używany jest jako dodatek podnoszący odporność benzyny na spalanie stukowe, lecz nie można używać go jako samodzielnego paliwa, ponieważ temperatura topnienia jest równa 25,2°C.
-
- Niesolidny sprzedawca
- Posty: 152
- Rejestracja: śr kwie 14, 2010 12:09
- Lokalizacja: Łomża, podlaskie
ALKOHOL ETYLOWY CAŁKOWICIE SKAŻONY 96 %
Jesli chcecie ludziska zmienic sklad mieszanki to najprosciej w przeplywomierzu napiac bardziej sprezyne klapki powietrza. np. w silniku 2E, ten tez silnik posiada wtrysk rozruchowy, do ktorego oddzielnie mozna podpiac zasilanie benzyna poprzez oddzielna pompke i zbiorniczek, co rozwiaze problemy z odpalaniem.
smaruj gofera dżemorem!!!
-
- Nowicjusz
- Posty: 1
- Rejestracja: czw gru 27, 2012 21:43
ALKOHOL ETYLOWY CAŁKOWICIE SKAŻONY 96 %
Witam wszystkich mam pewne doświadczenia w tym temacie.Chętnie bym porozmawiał z kimś kto się tym interesuje.
Re: ALKOHOL ETYLOWY CAŁKOWICIE SKAŻONY 96 %
No to nawijaj! Od niedawna na stacjach dostepne jest juz nowe paliwo E10 (10% etanolu z benzyna) do wszystkich aut bez przerobek, chociaz jak ostrzegaja niektorzy, nie starszych niz 10-letnie. Probowales z wyzszym PROCENTEM?pawelek22_84 pisze:Witam wszystkich mam pewne doświadczenia w tym temacie.Chętnie bym porozmawiał z kimś kto się tym interesuje.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 19 gości