Duże spalanie 1.4 16v AHW

Tutaj piszemy o problemach dotyczących silników benzynowych

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Cypis876
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 373
Rejestracja: wt lut 20, 2007 14:22
Lokalizacja: Częstochowa (SC)
Kontakt:

Duże spalanie 1.4 16v AHW

Post autor: Cypis876 » sob paź 29, 2011 11:57

Otóż tak jak w temacie auto pali w trasie jakieś 11-12 litrów. A wcześniej paliło 7-8. Wymienione świece przewody , termostat po nim nawet spalanie wzrosło z 10-11 na 12 , sonda podmieniona. Powiem tak najpierw zaczął świrować prędkościomierz latał nie pokazywał dobrze prędkości spadał na zero pod jazdy później zaczęły się kłopoty ze spalaniem a teraz zaczął wariować jeszcze wskaźnik poziomu paliwa jest np pól baku i nagle spada na zero i zapala się rezerwa po czym wskazówka wstaje ale rezerwa się pali dalej. Czy możliwe że komp cały pada??Pomiar spalania auto nie przeprowadzałem metoda wyliczania spalania tylko tzw.litraż owaniem tzn do pełna 100 km i znowu do pełna i wyszło 11.9



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Duże spalanie 1.4 16v AHW

Post autor: Qto » sob paź 29, 2011 13:54

A może pali bez zmian tylko na liczniku pokazuje mniej przejechanych kilometrów z racji tego że prędkościomierz świruje ?? To co opisujesz wskazuje na padnięty impulsator w skrzyni biegów - przed jego wymianą dokładne obadanie kabli przy nim i sprawdzenie czy poprawnie działają światła wstecznego...i tego póki co bym się trzymał, bo skoro licznik nie pokazuje prawidłowych wartości przebytej drogi to jak chcesz wyliczyć spalanie...



Awatar użytkownika
Cypis876
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 373
Rejestracja: wt lut 20, 2007 14:22
Lokalizacja: Częstochowa (SC)
Kontakt:

Duże spalanie 1.4 16v AHW

Post autor: Cypis876 » sob paź 29, 2011 15:35

Qto, światła wstecznego działają bez zarzutu licznik tylko świruje z prędkością , kilometry liczy dobrze sprawdzałem z nawigacja. wiązka koło akumulatora tez ok żadnych przetarć itp.Także ja bym upatrywał winy w kompie



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Duże spalanie 1.4 16v AHW

Post autor: Qto » sob paź 29, 2011 17:53

Cypis876 pisze:Także ja bym upatrywał winy w kompie
to go wymień...ja bym się zajął impulsatorem



Awatar użytkownika
lukaszzzmk4
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 38
Rejestracja: sob paź 22, 2011 23:06

Duże spalanie 1.4 16v AHW

Post autor: lukaszzzmk4 » ndz paź 30, 2011 01:30

jeśli ci wariuje wskazówka od prędkości a wszystko inne jest ok to 90% czujnik prędkości... jeśli chodzi o wskazówkę paliwa to na kompa trzeba bo może kurczę zapomniałem nazwy ale jest jakiś czujnik od tego ew pływak ale wątpię a jak nie to być może zegary do wymiany... u znajomego wariowała wskazówka od paliwa i w końcu padła całkiem i tylko wymienić całość...



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Duże spalanie 1.4 16v AHW

Post autor: Qto » ndz paź 30, 2011 07:25

lukaszzzmk4 pisze:jeśli chodzi o wskazówkę paliwa
to jest ona powiązana z impulsatorem który to podaje informacje o prędkości na licznik - a te wartości są złe, dlatego stawiam na walnięty impulsator



Awatar użytkownika
stonefree
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4033
Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
Lokalizacja: WO
Kontakt:

Duże spalanie 1.4 16v AHW

Post autor: stonefree » ndz paź 30, 2011 11:02

Przecież można zdiagnozować licznik , podejrzeć w blokach prędkość i porównać z ABSem. Przy okazji diagnostyka czujnika temperatury i sondy lambda z ECU.



Awatar użytkownika
grg474
_
_
Posty: 5942
Rejestracja: ndz lut 27, 2011 10:56
Lokalizacja: Skarżysko

Duże spalanie 1.4 16v AHW

Post autor: grg474 » śr lis 02, 2011 19:27

Qto, ma rację - opisane objawy to impulsator lub wiązka od niego - spalanie to też efekt tego bo sterownik silnika otrzymuje prędkość od licznika, więc proszę słuchać dobrej rady kolegi i przestać się bawić vagiem tylko obejrzeć ten impulsator i wtyczkę od niego.
stonefree pisze:Przecież można zdiagnozować licznik , podejrzeć w blokach prędkość i porównać z ABSem.
no można i skoro usterka latającej wskazówki prędkościomierza nie jest ciągła i latającej wskazówki baku też to wg. diagnozy - licznik sprawny, prędkość prawidłowa - niech wymieni czujnik w baku i płacze dalej że ma problem.


Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR :(, A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5

Awatar użytkownika
Cypis876
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 373
Rejestracja: wt lut 20, 2007 14:22
Lokalizacja: Częstochowa (SC)
Kontakt:

Re: Duże spalanie 1.4 16v AHW

Post autor: Cypis876 » czw lis 03, 2011 19:14

grg474 pisze:Qto, ma rację - opisane objawy to impulsator lub wiązka od niego - spalanie to też efekt tego bo sterownik silnika otrzymuje prędkość od licznika, więc proszę słuchać dobrej rady kolegi i przestać się bawić vagiem tylko obejrzeć ten impulsator i wtyczkę od niego.
stonefree pisze:Przecież można zdiagnozować licznik , podejrzeć w blokach prędkość i porównać z ABSem.
no można i skoro usterka latającej wskazówki prędkościomierza nie jest ciągła i latającej wskazówki baku też to wg. diagnozy - licznik sprawny, prędkość prawidłowa - niech wymieni czujnik w baku i płacze dalej że ma problem.
No zgoda może ma racje ma racje z impulsatorem ale auto paliło dużo więcej przed tym jak zaczęła wskazówka latać od prędkościomierza

tylko jest jeszcze jeden kaprys wskazówka nie lat spalanie 12 wskazówka o prędkościomierz lata spalanie 7 co jakiś czas jednak wraca do siebie na jakieś jedno tankowanie i zrobi to spalanie 7 litrów a bywa tak że całe pól roku potrafi walić spalania od 10-12 l



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Duże spalanie 1.4 16v AHW

Post autor: Qto » czw lis 03, 2011 22:03

tyle, że dopóki nie ogarniesz impulsatora to ciężko Ci będzie wyliczyć spalanie...nie wiesz przecież o ile licznik przekłamuje...

PS
Nie pisz jednego posta pod drugim...i jakaś interpunkcja by się przydała bo ciężko się to czyta :bajer:



Awatar użytkownika
Cypis876
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 373
Rejestracja: wt lut 20, 2007 14:22
Lokalizacja: Częstochowa (SC)
Kontakt:

Duże spalanie 1.4 16v AHW

Post autor: Cypis876 » wt lis 15, 2011 22:33

Dzisiaj byłem u mecha stwierdził do wymiany komp sterowania silnika i przepustnica. Komp pokazuje prędkość jazdy 4 km/h przy 70 na liczniku , dodatkowo polowe na-stawów nie da się odczytać ze sterownika typu synalu z czujnika położenia pedału gazu sa tam puste kreski. Biedy jakie wyszły to błąd nastawnika przepustnicy , błąd czujnika prędkości jazdy(sporadyczny) i na koniec jazdy wyświetliło błąd adaptacji nieprawidłowa i po wciśnięciu sprzęgła i jak i na luzie auto samo przeskakiwało do 2 tys i z powrotem na 1tys dodam że obroty były wtedy 1000 obr/min jak na ssaniu przy rozgrzanym silniku do 90 stopni na vagu wczesniej zrobiona trasa 40 km :banghead:



Awatar użytkownika
stonefree
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4033
Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
Lokalizacja: WO
Kontakt:

Duże spalanie 1.4 16v AHW

Post autor: stonefree » wt lis 15, 2011 23:22

Cypis876 pisze:Biedy jakie wyszły
Numery błedów, kolego?
Cypis876 pisze:Komp pokazuje prędkość jazdy 4 km/h
W sterowniku silnika nie ma chyba predkosci pojazdu...



Awatar użytkownika
Cypis876
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 373
Rejestracja: wt lut 20, 2007 14:22
Lokalizacja: Częstochowa (SC)
Kontakt:

Re: Duże spalanie 1.4 16v AHW

Post autor: Cypis876 » śr lis 16, 2011 00:31

stonefree pisze:
Cypis876 pisze:Biedy jakie wyszły
Numery błedów, kolego?
Cypis876 pisze:Komp pokazuje prędkość jazdy 4 km/h
W sterowniku silnika nie ma chyba predkosci pojazdu...
Chętnie bym podał numery błędów ale mechanik mówił tylko jakie błędy dodatkowo jechałem bo byliśmy na próbie tzw.logach to trudno patrzeć na drogę i na komp wiem tylko tyle co napisałem że błąd nastawnika przepustnicy V60 , błąd czujnika jazdy G60 , i na koniec jazdy wyświetliło nieprawidłowa adaptacja przepustnicy



ajni
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 176
Rejestracja: śr mar 29, 2006 02:47
Lokalizacja: Rzeszów
Auto: Leon 1M 1.4 16V
Silnik: AXP

Duże spalanie 1.4 16v AHW

Post autor: ajni » czw lis 17, 2011 14:57

Przepustnicę wyczyścić i zaadoptować, to samo z zaworem EGR. Może ustać falowanie.
Impulsator padnięty lub nie łączy wtyczka (tez mi skakała wskazówka, na dziurach spadała na 0).
Jak szukasz kompa to mam 039 906 032M (0261 207 193) tylko nie wiem czy do twojego podejdzie. Musisz sprawdzić.
Ja po błędnej diagnozie niepotrzebnie kompa kupiłem.
Jakby trzeba było impulsator to kumpel ma rozbitą skrzynię z Cordoby 2002 rok, sprawdź numery na nim i zobaczę czy podejdzie.

Szkoda że nie ma numerów błędów bo niektóre programy bardzo ciekawie błędy nazywają, a numer zawsze wskazuje na jedno.


Myślcie ludzie to nie boli!!!

Chcesz się podpiąć pod VAGa? Daj znać!

ODPOWIEDZ

Wróć do „Benzyna”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości