Zmiana silnika i skrzyni....
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- Lipek81
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4677
- Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
- Kontakt:
Zmiana silnika i skrzyni....
Tykanie słychać pewnie od elektrozaworu dyszy wolnych obrotów.
Ata wtyczka 3 pin powinna iść do dalszej części instalacji - czyli do zasilania +12V, sterowania przekaźnikiem podgrzewania kolektora dolotowego i właśnie sygnał do cewki też tamtędy jest prowadzony.
A jeżeli chodzi o poszukiwanie dokad idzie dany kabelek - wiesz, przewód z obu stron kończy się zawsze pinami na którejś z wtyczek, tak więc wystarczy popatrzeć do której wtyczki wchodzi przewód o tym poszukiwanym kolorze. Czasami w wiązce są rozgałęzienia, wtedy jeden sygnał może występować w kilku miejscach, ale da się to sprawdzić miernikiem, kiedy wszystkie wtyczki są odłączone.
Ata wtyczka 3 pin powinna iść do dalszej części instalacji - czyli do zasilania +12V, sterowania przekaźnikiem podgrzewania kolektora dolotowego i właśnie sygnał do cewki też tamtędy jest prowadzony.
A jeżeli chodzi o poszukiwanie dokad idzie dany kabelek - wiesz, przewód z obu stron kończy się zawsze pinami na którejś z wtyczek, tak więc wystarczy popatrzeć do której wtyczki wchodzi przewód o tym poszukiwanym kolorze. Czasami w wiązce są rozgałęzienia, wtedy jeden sygnał może występować w kilku miejscach, ale da się to sprawdzić miernikiem, kiedy wszystkie wtyczki są odłączone.
Re: Zmiana silnika i skrzyni....
No to wiem i tak własnie ostatnio wszystko sprawdzałem...stąd te wypisane kolorki na zdjęciu A dzisiaj sprawdzę omomierzem tą kostke 3 pinową i zapewne będzie tak jak mówisz. Zresztą na zdjęciu widać, że te3n trzeci pin jest chyba czerwono-żółty...a według instrukcji jest to numer 14...a numer 14 z kompa to właśnie czerwono-żółty....także poraz kolejny znowu poczułem, że jest szansa to naprawićLipek81 pisze:A jeżeli chodzi o poszukiwanie dokad idzie dany kabelek - wiesz, przewód z obu stron kończy się zawsze pinami na którejś z wtyczek, tak więc wystarczy popatrzeć do której wtyczki wchodzi przewód o tym poszukiwanym kolorze. Czasami w wiązce są rozgałęzienia, wtedy jeden sygnał może występować w kilku miejscach, ale da się to sprawdzić miernikiem, kiedy wszystkie wtyczki są odłączone.
Sprawdze tez resztę instalacji z Jetty czy tam jest taka kostka.
Dziękuje Ci bardzo za pomoc.
Pozdrawiam...o efektach poinformuję
Zmiana silnika i skrzyni....
No więc tak...
Po podłączeniu zasilania i sygnału z cewki...po przekręceniu stacyjki gaxnik odrazu zaczął pracować Słychac takie brzęczenie....to normalne tak ? CZasami mam wrazenie, że jak jest zimny to nie ma ssania bo ma niskie obroty jak na zimny rozruch.
Także dziekuje Ci bardzo Lipek za pomoc....sam bym sobie nie poradził
A tak wygląda blaszka o której mówiłem. Pomyliłem się tylko, bo ona nie ma konektorka tylko szpilke na konektorek z oczkiem i tam podłączyłem ekran z przewodu do sondy.
Po podłączeniu zasilania i sygnału z cewki...po przekręceniu stacyjki gaxnik odrazu zaczął pracować Słychac takie brzęczenie....to normalne tak ? CZasami mam wrazenie, że jak jest zimny to nie ma ssania bo ma niskie obroty jak na zimny rozruch.
Także dziekuje Ci bardzo Lipek za pomoc....sam bym sobie nie poradził
A tak wygląda blaszka o której mówiłem. Pomyliłem się tylko, bo ona nie ma konektorka tylko szpilke na konektorek z oczkiem i tam podłączyłem ekran z przewodu do sondy.
- Lipek81
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4677
- Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
- Kontakt:
Zmiana silnika i skrzyni....
Brzęczenie to normalne. Podwyższone obroty na ssaniu- moim zdaniem on tak ma,ze podwyższa obroty ssania w zależności ob temperatury - jak bardzo zimno to więcej, jak cieplej to mniej. Ogólnie trochę to działa tak, jak z autami na wtrysku - praktycznie nie słychać różnicy.
A co do blaszki - to mam to samo tylko tam brakuje jeszcze jednego elementu, w którym mocuje się złączkę do sondy. Niby plastikowa zapinka przewodów z tylnej klapy golfa mk2 tam ładnie pasuje, ale to chyba jeszcze nie to - ja tak mam, że przywiązuję uwagę do takich pierdół.
A co do blaszki - to mam to samo tylko tam brakuje jeszcze jednego elementu, w którym mocuje się złączkę do sondy. Niby plastikowa zapinka przewodów z tylnej klapy golfa mk2 tam ładnie pasuje, ale to chyba jeszcze nie to - ja tak mam, że przywiązuję uwagę do takich pierdół.
Re: Zmiana silnika i skrzyni....
Hehe..skąd ja to znam Silnik w GArbusie u mnie wygląda tak :Lipek81 pisze:ja tak mam, że przywiązuję uwagę do takich pierdół.
Niestety taka dbałośc o szczegóły jest trochę zgubna...bo w tym możba brnąć...i brnąć..i brnąć...
.
Re: Zmiana silnika i skrzyni....
Nie wchodzi mi 1 i 2 ... zatem które dokładnie elemnty powiniennem wymienić ze skrzyni 5b ?majekMK2 pisze:witam co do skrzyni 5 biegowej zebys miał trzeba miec mechanizmy z golfa mk1 5b lewarek możesz zostawić, trzeba jeden wodzik wymienić i jeden wybierak na większy i mocowanie skrzyni z 5b z mk1 bo inaczej nie zamocujesz
ł
- majekMK2
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4415
- Rejestracja: ndz cze 10, 2007 14:10
- Lokalizacja: Meszna
- Kontakt:
Zmiana silnika i skrzyni....
zaznaczyłem strzałkami które elementy wodziki tez zaznaczyłem wszystkie bo kosztuja pare groszy a lepiej miec to nowe
ale najważniejsze to mechanizm element 17 ten wiekszy zakupic i wodzik 36
ale najważniejsze to mechanizm element 17 ten wiekszy zakupic i wodzik 36
Były golfik:/
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=111197
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=111197
- Lipek81
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4677
- Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
- Kontakt:
Zmiana silnika i skrzyni....
majekMK2, wprowadzasz kolegę w błąd. on przełożył silnik ze skrzynią 5b z mk2 do mk1. Tam są zupełnie inne mechanizmy zmiany biegów. Ty piszesz, co zmienić w golfie mk2 aby z 4 biegowego stał się 5 biegowy, a tutaj chodzi o to co zmienić w mechanizmie mk1, aby był 5 biegowy. Ja nie mam pojęcia od razu mówię... Pewnie w etce byłoby wyszczególnione.
Zmiana silnika i skrzyni....
niestety , ale chcąc zamontować skrzynie pięciobiegową do MK I trzeba wymienić obudowę mechanizmu zmiany biegów w środku auta , starsze dwójki miały tak samo skrzynie czterobiegowe i miały obudowy oznaczone 4 , potem obudowy były oznaczone jako 5 , po 07 . 89 rok były już znormalizowane , więc kolega chcąc aby mu w MK I wszystko działało z pięciobiegową skrzynią powinien tym bardziej przerobić obudowę lewarka
Zmiana silnika i skrzyni....
Czyli ogólnie sam wybierak mogę zostawić..tylk otrzeba obudowe plastikową wymienić ?
Zmiana silnika i skrzyni....
tak to wygląda ogólnie do wymiany masz trzy elementy , obudowę lewarka , drążek wybieraka - krótki oraz dźwignię kątową
- majekMK2
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4415
- Rejestracja: ndz cze 10, 2007 14:10
- Lokalizacja: Meszna
- Kontakt:
Zmiana silnika i skrzyni....
to co koledze napisałem te rzeczy wymieniałem ja w mk1 wlasnie nie podaje do mk2
wiec jak miałem mk1 był tam silnik 1.6 i 4b skrzynia a włożyłem silnik z mk2 RP i 5b skrzynie to te czesci co napisałem wymieniłem i biegi każde wchodziły i nic przy lewarku tez nie wymieniałem moze ja miałem takie szczescie ze wszystko było ok
aha sorki wlasnie patrze teraz i moj bład na złym zdjeciu to pokazałem na fotce z mk2 sorki dziekuje za poprawke
wiec jak miałem mk1 był tam silnik 1.6 i 4b skrzynia a włożyłem silnik z mk2 RP i 5b skrzynie to te czesci co napisałem wymieniłem i biegi każde wchodziły i nic przy lewarku tez nie wymieniałem moze ja miałem takie szczescie ze wszystko było ok
aha sorki wlasnie patrze teraz i moj bład na złym zdjeciu to pokazałem na fotce z mk2 sorki dziekuje za poprawke
Były golfik:/
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=111197
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=111197
Zmiana silnika i skrzyni....
Mam mały (duży) problem. Ogólnie wszystko juz działa. Silnik chodzi bardzo ładnie, cicho i równo. Jak się nagrzeje to zaczyna bardzo kopcić na niebiesko...wiec wiadomo, że gdzies spala olej. Sprężanie na wszystkich cylindrach po 11 bar więc zuzyte pierścienie raczej wykluczam. Więc co pozostaje ? Uszczelniacze zaworowe ? Po odpaleniu silnika trzeba go chwilkę przytrzymac na wyższych obrotach ... efekt taki jakby musiał coś "przepalić " ... i może właśnie jak silnik stoi to ten olej spływa do komór spalania ?
Może gdzies macie jakiś opis jak wymienic uszczelniacze zaworowe i przy okazji rozrząd ?
Z góry dziekuje za pomoc.
Może gdzies macie jakiś opis jak wymienic uszczelniacze zaworowe i przy okazji rozrząd ?
Z góry dziekuje za pomoc.
- majekMK2
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4415
- Rejestracja: ndz cze 10, 2007 14:10
- Lokalizacja: Meszna
- Kontakt:
Zmiana silnika i skrzyni....
jak sie nie myle to jak uszczelniacze walniete to jak zimny powinien puscic dymek a pozniej juz nie
jesli chcesz wymieniać uszczelniacze zaworowe bez ściągania głowicy to musisz mieć przyrząd do ściągania zaworu w dół albo samemu sobie taki zrobić
a jesli kopci jak sie nagrzeje to ewidentnie gdzie musi puszczac olej do komory spalania
jesli chcesz wymieniać uszczelniacze zaworowe bez ściągania głowicy to musisz mieć przyrząd do ściągania zaworu w dół albo samemu sobie taki zrobić
a jesli kopci jak sie nagrzeje to ewidentnie gdzie musi puszczac olej do komory spalania
Były golfik:/
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=111197
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=111197
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 24 gości