szarpanie podczas przyspieszania 1.6 ABU/LPG
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
szarpanie podczas przyspieszania 1.6 ABU/LPG
Witam,
od jakiegoś czasu silnik zaczął dziwnie odpalać rano-zwłaszcza przy niższych temperaturach-wymieniłem więc świece(nowe beru)-te, które miałem wcześniej były pomieszane beru/bosch (oryginalne VW z trzema paskami na ceramice) już wiekowe i nie koniecznie sprawne?.Wyregulowałem zapłon. I od tego momentu się zaczęło-zaczął szarpać w momencie przyspieszania i zbierać się dosyć długo- o wyprzedzaniu mogę zapomnieć!
Wcześniej-rano-na starych świecach odpalał jakby był zalany. Teraz na nowych kręci dobrze i bez względu na temperaturę.
Wymieniłem też silniczek krokowy LPG na zwykłą śrubę-obroty na gazie falowały-teraz jest ok z gazem.
Wczoraj wymieniłem filtr paliwa-to co z niego wylałem przypominało zabarwioną węglem benzynę. Zabrałem się też za przepustnicę-rozłączyłem akumulator, odpiąłem wszystkie wtyczki i wężyki podciśnieniowe, zdjąłem górną obudowę i rozkręciłem wszystko. W środku wszystko zalane benzyną, ale żadnych wycieków na zewnątrz. Brudu nie było-wytarłem do sucha i skręciłem, założyłem nowe przewody SENTECH (wcześniej były BERU-85.000km), wpiąłem wtyczki i założyłem klemy, uruchomiłem, zagrzał się, zrobiłem rundę i lepiej. Dziś rano po przejechaniu 25 km na benzynie pod koniec zaczęło się delikatne szarpanie, ale już nie takie jak ostatnio.
Zapłon daje się normalnie ustawiać, nie wiem tylko co z tym szarpaniem, czy winę ma jakiś czujnik? Kiedyś miałem pękniętą ceramikę w świecy i zachowywał się podobnie, teraz świece są nowe więc to raczej nie to?
Wdzięczny będę za jakiekolwiek rady.
Silnik jak w tytule z LPG, rocznik 1994.
od jakiegoś czasu silnik zaczął dziwnie odpalać rano-zwłaszcza przy niższych temperaturach-wymieniłem więc świece(nowe beru)-te, które miałem wcześniej były pomieszane beru/bosch (oryginalne VW z trzema paskami na ceramice) już wiekowe i nie koniecznie sprawne?.Wyregulowałem zapłon. I od tego momentu się zaczęło-zaczął szarpać w momencie przyspieszania i zbierać się dosyć długo- o wyprzedzaniu mogę zapomnieć!
Wcześniej-rano-na starych świecach odpalał jakby był zalany. Teraz na nowych kręci dobrze i bez względu na temperaturę.
Wymieniłem też silniczek krokowy LPG na zwykłą śrubę-obroty na gazie falowały-teraz jest ok z gazem.
Wczoraj wymieniłem filtr paliwa-to co z niego wylałem przypominało zabarwioną węglem benzynę. Zabrałem się też za przepustnicę-rozłączyłem akumulator, odpiąłem wszystkie wtyczki i wężyki podciśnieniowe, zdjąłem górną obudowę i rozkręciłem wszystko. W środku wszystko zalane benzyną, ale żadnych wycieków na zewnątrz. Brudu nie było-wytarłem do sucha i skręciłem, założyłem nowe przewody SENTECH (wcześniej były BERU-85.000km), wpiąłem wtyczki i założyłem klemy, uruchomiłem, zagrzał się, zrobiłem rundę i lepiej. Dziś rano po przejechaniu 25 km na benzynie pod koniec zaczęło się delikatne szarpanie, ale już nie takie jak ostatnio.
Zapłon daje się normalnie ustawiać, nie wiem tylko co z tym szarpaniem, czy winę ma jakiś czujnik? Kiedyś miałem pękniętą ceramikę w świecy i zachowywał się podobnie, teraz świece są nowe więc to raczej nie to?
Wdzięczny będę za jakiekolwiek rady.
Silnik jak w tytule z LPG, rocznik 1994.
szarpanie podczas przyspieszania 1.6 ABU/LPG
reset ECU. jeśli wkręciłeś śrubę zamiast silniczka to ecu mogło złapać złą adaptację do benzyny.. na gazie to samo? Sonda lambda pracuje?
MK3 ADZ->AGU
Re: szarpanie podczas przyspieszania 1.6 ABU/LPG
Reset zrobiony. Sondy nie ruszam. Rozkręciłem raz jeszcze obudowę przepustnicy i wszystko przedmuchałem. Odkręciłem odmę-była czysta, ale nie był do niej podłączony wężyk z pokrywy zaworów-wisiał sobie za silnikiem. Filtr powietrza też czysty. Po tym zbiera się już lepiej a szarpnięcia są minimalne i rzadkie. Pojeżdżę trochę na benzynie-zazwyczaj tylko go uruchamiam na benzynie i rozgrzewam do odpowiedniej temperatury dla gazu, a tak to przez 100.000km cały czas na gazie. Mam nadzieję, że pomoże?
szarpanie podczas przyspieszania 1.6 ABU/LPG
Zobacz czy nie masz przebicia na kablach wysokiego napiecia!
tobi
Re: szarpanie podczas przyspieszania 1.6 ABU/LPG
Przewody są 3-dniowe, co prawda SENTECH...-sprawdzę jak się ściemni.
Po przejechaniu 25km jest ok, i mam nadzieję, że tak zostanie. Pojeżdżę jeszcze i wybadam, czy na pewno jest ok. Pomyślałem jeszcze o kopułce i palcu-też już mają blisko 100.000km?
Po przejechaniu 25km jest ok, i mam nadzieję, że tak zostanie. Pojeżdżę jeszcze i wybadam, czy na pewno jest ok. Pomyślałem jeszcze o kopułce i palcu-też już mają blisko 100.000km?
Re: szarpanie podczas przyspieszania 1.6 ABU/LPG
Teraz jest tak, po wymianie sondy na uniwersalną(okazało się, że mam samą obudowę katalizatora pustą w środku):
-mało spala
-czasami szarpie na wolnych obrotach
-wywali czasem ciemnymi spalinami z tłumika-tylko przy odpalaniu(podejrzewam, że zalewa przepustnicę)
-i wywala błąd 561 "skład mieszanki paliwowej...przekroczenie wartości adaptacyjnej..."
Co z tym mogę zrobić?
-mało spala
-czasami szarpie na wolnych obrotach
-wywali czasem ciemnymi spalinami z tłumika-tylko przy odpalaniu(podejrzewam, że zalewa przepustnicę)
-i wywala błąd 561 "skład mieszanki paliwowej...przekroczenie wartości adaptacyjnej..."
Co z tym mogę zrobić?
szarpanie podczas przyspieszania 1.6 ABU/LPG
sprawdź ustawienia centralki gazowej a konkretnie tryb emulacji sondy lambda
MK3 ADZ->AGU
szarpanie podczas przyspieszania 1.6 ABU/LPG
nie, musisz mieć kabel do instalacji gazowych (chyba że masz fabryczną instalacje LPG )
MK3 ADZ->AGU
szarpanie podczas przyspieszania 1.6 ABU/LPG
Jeszcze jedna sprawa.
Po oględzinach u gazownika-dobry fachowiec, doszliśmy do wniosku, że wina jest po stronie nastawnika przepustnicy(krokowca) lub potencjometru przepustnicy...
I tak:
na forum jest opis regulacji potencjometru...:
1. napięcie na pinach 1,2 powinno wynosić 0,20-0,25 V; przy otwarciu rosnąć do 1/4 = 4,8-4,9 V potem się nie zmieniać,
2. na pinach 1,4 = 0,0-0,2 V,i zmieniać się od otwarcia 1/5 do pełnego otwarcia = 4,5-4,9 V,
3. na pinach 1,5 = około 5 V
Sprawdziłem i u mnie wyszło (po cofnięciu nastawnika i całkowitym zamknięciu przepustnicy):
1. 0,16 V ; 1/4 = 4,26 V
2. 0,2 V od 1/5 = 3,78 V
3. 4,26 V
Teraz pytanie, czy wartości z forum odnoszą się też do przepustnicy w silniku ABU, jeśli tak to próbować regulować do podanych wartości czy lepiej wymienić potencjometr, albo całą przepustnicę? Pytam, bo mówią by nie ruszać fabrycznych ustawień?
Po oględzinach u gazownika-dobry fachowiec, doszliśmy do wniosku, że wina jest po stronie nastawnika przepustnicy(krokowca) lub potencjometru przepustnicy...
I tak:
na forum jest opis regulacji potencjometru...:
1. napięcie na pinach 1,2 powinno wynosić 0,20-0,25 V; przy otwarciu rosnąć do 1/4 = 4,8-4,9 V potem się nie zmieniać,
2. na pinach 1,4 = 0,0-0,2 V,i zmieniać się od otwarcia 1/5 do pełnego otwarcia = 4,5-4,9 V,
3. na pinach 1,5 = około 5 V
Sprawdziłem i u mnie wyszło (po cofnięciu nastawnika i całkowitym zamknięciu przepustnicy):
1. 0,16 V ; 1/4 = 4,26 V
2. 0,2 V od 1/5 = 3,78 V
3. 4,26 V
Teraz pytanie, czy wartości z forum odnoszą się też do przepustnicy w silniku ABU, jeśli tak to próbować regulować do podanych wartości czy lepiej wymienić potencjometr, albo całą przepustnicę? Pytam, bo mówią by nie ruszać fabrycznych ustawień?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości