Problem z silnikiem 1.4 16V (jara olej jak smok)

Tutaj piszemy o problemach dotyczących silników benzynowych

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

logic91
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: pn sie 22, 2011 20:16

Problem z silnikiem 1.4 16V (jara olej jak smok)

Post autor: logic91 » pn sie 22, 2011 20:35

Witam wszystkich forumowiczów :) Jestem posiadaczem Golfa IV 1.4 16V i mam problem z nadmiernym zużyciem oleju. Już nawet nie wiem ile go tygodniowo wlewam ale to już przesada. czemu może tak żreć ten olej. z rury wydostaje się duuuuuuuuuużo białego dymu. odmę ostatnio sprawdzałem i podciśnienia i są suche. a cała przepustnica uwalona w sadzy znaczy jest osad ze zjaranego oleju.... potrzebuję pilnie pomocy bo już mnie to wkurza powoli... ogółem samochód chodzi jak diesel.... jeżeli jakieś informacje są potrzebne to pytajcie...



Awatar użytkownika
grg474
_
_
Posty: 5942
Rejestracja: ndz lut 27, 2011 10:56
Lokalizacja: Skarżysko

Problem z silnikiem 1.4 16V (jara olej jak smok)

Post autor: grg474 » pn sie 22, 2011 21:51

umiesz sam dłubać czy musisz do mechanika. Jak umiesz sam to zrzucić głowicę - dać do roboty (na 90% połowa zaworów do wymiany + uszczelniacze) oraz kup pierścienie ale od wersji normalnej (stary typ) a nie od AKQ/AHW i je załóż - problem minie


Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR :(, A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5

logic91
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: pn sie 22, 2011 20:16

Problem z silnikiem 1.4 16V (jara olej jak smok)

Post autor: logic91 » pn sie 22, 2011 22:37

dzięki za pomoc grg474 teraz tylko potrzeba czasu i nerwów :) jeżeli ktoś ma inne przypuszczenia co może być nie tak to walić :) po zrobieniu odezwę się.



Awatar użytkownika
grg474
_
_
Posty: 5942
Rejestracja: ndz lut 27, 2011 10:56
Lokalizacja: Skarżysko

Problem z silnikiem 1.4 16V (jara olej jak smok)

Post autor: grg474 » pn sie 22, 2011 23:06

jedynie tylko jeszcze mogę dodać że klapanie jak diesel w tym silniku to najczęściej wina tłoków ale koszt wymiany tłoków + robota pozostałych rzeczy to bym wolał inny silnik (np 2,0 czy 1,8T wsadzić)


Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR :(, A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5

Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8883
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

Problem z silnikiem 1.4 16V (jara olej jak smok)

Post autor: marcin7x5 » wt sie 23, 2011 10:15

Mozna zrobic swap na 1,6 16v. Z opisu na tym forum odbywa sie to podobno bezproblemowo.



ajni
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 176
Rejestracja: śr mar 29, 2006 02:47
Lokalizacja: Rzeszów
Auto: Leon 1M 1.4 16V
Silnik: AXP

Problem z silnikiem 1.4 16V (jara olej jak smok)

Post autor: ajni » wt sie 23, 2011 11:13

To ja bym przed robotą zrobił pomiar kompresji wraz z próba olejową i wtedy pokaże gdzie puszcza czy na pierścieniach czy na uszczelniaczach zaworowych. Ale przez uszczelniacze zaworowe to takich wielkich ilości by nie spalił. Raczej pierścienie będą wisiały, szczególnie że masz przepustnice mocno uwaloną- kompresja idzie w dół i odmą wywala olej.
Płynu ci nie ubywa skoro masz biały dym?
Jaki przebieg samochodu i na jakim oleju jeździsz, znaczy się lejesz?


Myślcie ludzie to nie boli!!!

Chcesz się podpiąć pod VAGa? Daj znać!

logic91
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: pn sie 22, 2011 20:16

Problem z silnikiem 1.4 16V (jara olej jak smok)

Post autor: logic91 » wt sie 23, 2011 15:50

ajni - odma jest sucha... już wcześniej napisałem :) na puszce nawet sprawdzałem i sucho... oleju właśnie spala praktycznie tyle co benzyny....



Awatar użytkownika
grg474
_
_
Posty: 5942
Rejestracja: ndz lut 27, 2011 10:56
Lokalizacja: Skarżysko

Problem z silnikiem 1.4 16V (jara olej jak smok)

Post autor: grg474 » wt sie 23, 2011 20:44

czyli paliwo kontroluj - olej uzupełniaj :rotfl:
Prób olejowych nie masz co robić - debilne pierścienie 3 częściowe są tu sprawcą


Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR :(, A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5

szymin89
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 243
Rejestracja: sob cze 12, 2010 08:21
Lokalizacja: Augustów/Berlin

Problem z silnikiem 1.4 16V (jara olej jak smok)

Post autor: szymin89 » ndz sie 28, 2011 12:07

Tak czy inaczej auto do mechanika. Problemem moze byc tez peknieta prowadnica zaworowa. A wiec jedna wielka niewiadoma jak narazie.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Benzyna”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości