Problem z obrotami oraz wspomaganiem

Tutaj piszemy o problemach dotyczących silników benzynowych

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

von4321
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: śr lip 27, 2011 23:09

Problem z obrotami oraz wspomaganiem

Post autor: von4321 » śr lip 27, 2011 23:33

Witam,
auto posiada silnik 1.4 16v AHW.
Mam problem z obrotami co wiem ze w tym silniku to standard.
Dokladniej samochod potrafi zgasnac w kazdym momencie przy wcisnieciu sprzegla.
Bardziej gasnie jak jest rozgrzany np po przejechaniu 70 km, czuc tak jakby stracil czesc mocy, gasnie co skrzyzowanie i po odpaleniu jak nie dodam gazu tez gasnie... Podczas rozpedzania czuc dlawienia, nastepnie szarpniecia miedzy 2,5-3tys obrotow pozniej dostaje mocy jakby dostal turbo... i dalej ciagnie ladnie.
Oleju nie bierze duzo na okolo 10tys km 300ml. W filtrze powietrza znajduja sie sladowe ilosci oleju, bardzo niewielkie.
Dzis bawilem sie i odpielem pewna kostke, zamieszczam nizej screen:
Screen jest z neta:
Obrazek

Od czego jest te czarne pudeleczko od ktorego odpialem te kostke?
Czy nic sie nie stanie jak bd jezdzil bez?
Po tym zabiegu zauwazylem ze auto jest duzo zwawsze, ciagnie na kazdym biegu juz od dolu, nie czuc szarpniec.
Co do obrotow to jak na razie nie zgasl mi (duzo nie jezdzilem). Po wcisnieciu sprzegla obroty spadaja i zatrzymuja sie w zakresie 550-750. Czyli jeszcze cos jest nie tak.

Tutaj porusze druga kwestie- wspomaganie.
Stojac podczas skrecania obroty delikatnie faluja, gdy skret dochodzi do konca spadaja do ~500 i ida w gore, znowu w dol i w gore (faluja) i slychac odglos jakby tarcia gume o gume.
Zauwazylem takze ze przy wcisnieciu hamulca na postoju obroty delikatnie spadna w dol i po chwili jest okej. Tak samo kiedy uzyje wycieraczki obroty automatycznie delikatnie spadaja wdol i po sekundzie znow ok.

To akurat sie dzieje jak mam podlaczona i zarowno odlaczona ta kostke.
Prosze o wyrozumialosc, duzo tematow przejzalem tu na forum w tej dziedzinie i prosze zeby ktos sie wypowiedzial jeszcze.

EDIT:
-Poziom płynu wspomagania jest jak należy.
-Obroty takze zbyt szybko spadaja jak na moje oko np od 4k rpm wskazowka leci do 500 rmp bez jakiegokolwiek zwolnienia
(czasem zdarza sie ze podczas zmiany biegow obroty spadna nizej niz dany bieg bierze i jest delikatne szarpniecie)
Ostatnio zmieniony czw lip 28, 2011 11:38 przez von4321, łącznie zmieniany 3 razy.



mirek87
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 275
Rejestracja: śr kwie 14, 2010 10:27
Lokalizacja: PL

Problem z obrotami oraz wspomaganiem

Post autor: mirek87 » czw lip 28, 2011 00:27

przepustnica do czyszczenia i adaptacji- powinno pomóc z gaśnięciem i obrotami. Mając niskie obroty wspomaganie gorzej chodzi. Przy okazji sprawdź poziom płynu od wspomagania.Golfy 1.4 i 1.6 lubią mieć dosyć niskie obroty na luzie. Pozdrawiam!



Awatar użytkownika
Kajor
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 267
Rejestracja: ndz lis 08, 2009 23:56
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Problem z obrotami oraz wspomaganiem

Post autor: Kajor » czw lip 28, 2011 02:40

To "czarne pudełko" to zbiornik filtra z węglem aktywnym do pochłaniania par paliwa z baku, a kostka to wtyczka zaworu elektromagnetycznego upuszczającego powietrze z niego. Dodatkowo tak jak wspomniał kolega wyżej - przeczyść układ dolotowy, sprawdź świece, kable i cewki. Ponadto - jaki masz czujnik temperatury cieczy? Oryginał? Podróbki mega często płatają figle...


"Kocham ku*wy i chleb ze smalcem!"

von4321
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: śr lip 27, 2011 23:09

Problem z obrotami oraz wspomaganiem

Post autor: von4321 » czw lip 28, 2011 11:37

Ale nic sie nie stanie jak bd jezdzil na odlaczonym kabelku ? Moge smigac bezpiecznie ?
Co do czujnika to musze sprawdzic. Tez moze byc przyczyna skakania tych obrotow ?
Wskaznik na zegarach ładnie pokazuje temp. Czasem da sie zauwazyc ze wskazowka nie jest dokladnie na 90c tylko milimetr za. Jakies opinie ?
EDIT:
Czujnik temp cieczy jest zielony, raczej oryginalny.



airbuko
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 92
Rejestracja: sob sty 08, 2011 02:34

Problem z obrotami oraz wspomaganiem

Post autor: airbuko » czw lip 28, 2011 22:12

Obrazek

jezeli chodzi o utrate mocy na rozgrzanym silniku... sprawdz pozycje klapki ktora znajduje sie wewnatrz tej czesci dolotu zaznaczonego na zielono. Prawidlowo pracujaca klapka powinna zamykac dostep goracego powietrza z kolektora wydechowego gdy silnik jest juz goracy. W moim przypadku mechanizm ten nie dzial prawidlowo i wraz z rozgrzaniem silnika auto mulilo do 3000rpm. Przejedz sie z 20-30 minut, po czym sprawdz reka temperature dolotu ...od klapki do puszki filtra ... z tego co wiem dolot powinien byc chlodny lub letni ...ale nigdy goracy.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Benzyna”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości