różne odpowietrzanie tego samego silnika

Tutaj piszemy o problemach dotyczących silników benzynowych

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

denisz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 372
Rejestracja: pn sty 25, 2010 00:47
Lokalizacja: Wrocław

różne odpowietrzanie tego samego silnika

Post autor: denisz » pn lis 08, 2010 19:07

zielu pisze:w tym trójniku zaworka nie ma żadnego bo jak wyczepiłem oba węże to mogłem dmuchać jak i zasysać powietrze swobodnie przez każdą ze stron a moje wdechy i wydechy było czuć z drugiej strony trójnika
to oznacza, że nie ma ani zaworku w tym trójniku (kominku) ani w pokrywie zaworów. Moje wypociny były zatem bełkotem.

Wcześniej jak pisałeś, że dmucha z kominka tylko z jednego otworu a od tego otworu do zielonego wężyka nie, to musiało oznaczać, że tak naprawdę dmuchało z obydwu. Ten otworek od zielonego jest pewnie sporo węższy więc po prostu trudno było coś tam wyczuć.

Kończę dumanie żeby się dalej nie błaźnić.



denisz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 372
Rejestracja: pn sty 25, 2010 00:47
Lokalizacja: Wrocław

różne odpowietrzanie tego samego silnika

Post autor: denisz » pn lis 08, 2010 19:39

minęliśmy się postami
zielu pisze: dochodzę do wniosku ze chodzi o tu o to żeby powietrze było zasysane spod pokrywy na biegu jałowym... tylko dlaczego :?: (ekologia? / cieplejsze powietrze?)
no widzisz, ja tyle nabazgrałem i nic a ty napisałeś krótko i prawdopodobnie rozwiązałeś problem.

Popatrz na zdjęcie - gdyby nie było zielonego weża to jedyne ujście par z odpowietrzania to dolot przez przepustnicę.
Bieg jałowy, to zamknięta przepustnica (lub jedynie minimalnie otwarta). Na biegu jałowym pary nie mają gdzie uciekać więc dodano powiedzmy "kanał bezpieczeństwa" w postaci ujścia do kolektora omijając przeszkodę w postaci zamknietej klapki przepustnicy.

Ten kanał bezpieczeństwa jest celowo taki wąski, żeby nie przesadzać z tą ilością par - to "lewe" niepomierzone powietrze i żeby jak przepustnica jest otwarta pary szły normalnie do dolotu (szerszymi otworami).

ps. a dlaczego spadaja obroty na jałowym jak odpinasz ten waż?
Proste. Chodzi tu o wspomniane lewe - niepomierzone powietrze. To lewe powietrze z tego "kanału bezpieczeństwa" idzie do spalania. Powietrza jest zatem więcj niż wyliczył to sterownik. To nadmiarowe powietrze idzie wydech i widzi to lambda. Widzi za dużo tlenu więc każe zwiększyć dawkę paliwa, co oznacza większe obroty.

Odłączasz wąż = nie ma lewego, niepomierzonego powietrza = lambda widzi właściwe spalanie, tzn. nie każe zwiekszać wtrysku, co oznacza mniejsze obroty.

Myślę, że problem rozwiązany.



pjk77
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 39
Rejestracja: ndz mar 01, 2009 13:00
Lokalizacja: Przemyśl/Kraków/...
Kontakt:

Re: różne odpowietrzanie tego samego silnika

Post autor: pjk77 » śr maja 25, 2011 16:30

Witam

odświeżę nieco temat...

Ja mam we wszystkich tych wężach olej na ściankach, który przedostał się do przepustnicy i całego dolotu.
Wynika z tego, że jest słabe podciśnienie w wężach albo za duże ciśnienie pod pokrywą.
Czy to pozostałość po zimie, czy może odpowietrznik jest zepsuty, czy ktoś nalał za dużo oleju?
Dodam, że to już drugi raz tę przepustnicę trzeba czyścić. Nikt się za to wziąć nie chce tak, by problem rozwiązać, a tak dłużej się nie da.

Będę wdzięczny za pomoc.



kustyk
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 35
Rejestracja: wt mar 24, 2009 10:02
Lokalizacja: Białobrzegi
Kontakt:

Re: różne odpowietrzanie tego samego silnika

Post autor: kustyk » czw cze 30, 2011 14:05

Przepraszam! Odświeże temat.

Mam pytanie związane z odpowietrzeniem pokrywy zaworów.
Mam silnik 1.6, ABU, podejrzewam jednak że jest on "składakiem" podczas przeglądania forum nasunęło mi się pytanie dlaczego u mnie nie ma otworu z pokrywy zaworów?
Sama pokrywa wygląda na oryginalną , z brakiem takiego "wyjścia"
Również w odmie nie ma żadnych dodatkowych wejść.
Z czym się może wiązać brak takiego odpowietrzenia.
Dodam tylko że po odkręceniu korka wlewu oleju obroty lekko spadają

Proszę o info.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

różne odpowietrzanie tego samego silnika

Post autor: Paweł Marek » czw cze 30, 2011 21:33

Daj fotkę, porównaj do silnika AEA może ci spasuje wygląd pokrywy http://allegro.pl/vw-golf-vento-silnik- ... 94706.html" onclick="window.open(this.href);return false;


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

kustyk
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 35
Rejestracja: wt mar 24, 2009 10:02
Lokalizacja: Białobrzegi
Kontakt:

Re: różne odpowietrzanie tego samego silnika

Post autor: kustyk » pt lip 01, 2011 13:19

Nie to nie ta pokrywa
Wieczorem dam zdjęcia.

Oto zdjęcie, brak jakigokolwiek wyjśćia z pokrywy.

Czy brakopowietrzenia może mieć wpływ np. na zużycie oleju, zaworów, itp? Obrazek



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

różne odpowietrzanie tego samego silnika

Post autor: Paweł Marek » sob lip 02, 2011 16:45

nie ponieważ przestrzeń pod pokrywą i tak jest połączona z komorą korbową kanałami którymi olej spływa


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

kustyk
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 35
Rejestracja: wt mar 24, 2009 10:02
Lokalizacja: Białobrzegi
Kontakt:

różne odpowietrzanie tego samego silnika

Post autor: kustyk » sob lip 02, 2011 20:56

Dzięki za info



ODPOWIEDZ

Wróć do „Benzyna”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 18 gości