Filtr powietrza w oleju

Tutaj piszemy o problemach dotyczących silników benzynowych

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
maciejhan
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 226
Rejestracja: ndz lis 21, 2010 16:14
Lokalizacja: WLKP okolice Poznania

Filtr powietrza w oleju

Post autor: maciejhan » ndz cze 19, 2011 14:35

wystarczy że uszczelniaczami zaworów będzie spływał olej i masz go w komorze spalania, egr i układzie dolotowym. :smoke:



Awatar użytkownika
grg474
_
_
Posty: 5936
Rejestracja: ndz lut 27, 2011 10:56
Lokalizacja: Skarżysko

Filtr powietrza w oleju

Post autor: grg474 » ndz cze 19, 2011 16:17

maciejhan pisze:wystarczy że uszczelniaczami zaworów będzie spływał olej i masz go w komorze spalania, egr i układzie dolotowym. :smoke:
widziałeś kiedyś żeby same uszczelniacze powodowały że przez egr lub kolektor wróci ci olej na przepustnicę? Bo ja jeszcze nie.
Owszem zużyte uszczelniacze powodują że kopci przy odpaleniu ale żeby cofało na filtr powietrza - to jak żyję nie widziałem. Owszem w silnikach które miały zużyte uszczelniacze i pierścienie zawalone było ale przypadku że tylko zużyte uszczelniacze powodowały taki efekt nie spotkałem. Być może ktoś spotkał to niech się wypowie.


Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR :(, A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5

airbuko
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 92
Rejestracja: sob sty 08, 2011 02:34

Filtr powietrza w oleju

Post autor: airbuko » ndz cze 19, 2011 17:25

grg474, nie umiem Ci na to pytanie odpowiedziec bo sie na tym nie znam. Ja nie narzekam na auto bo chodzi cichutko, zbiera sie jak nalezy, w okresie 6 miesiecy oleju ubylo mi nie wiele (okolo 1 kropka na bagnecie, ale ostatnio zagladalem do filtra i jest tam troszke kropelek oleju, na uszczelce filtra, jedynie w okolicy przepustnicy. Od strony odmy jest suchutko. Kumpel co ma o tym troche pojecia podpowiada mi ze to pierscienie.



Awatar użytkownika
grg474
_
_
Posty: 5936
Rejestracja: ndz lut 27, 2011 10:56
Lokalizacja: Skarżysko

Filtr powietrza w oleju

Post autor: grg474 » ndz cze 19, 2011 20:19

airbuko pisze:Od strony odmy jest suchutko. Kumpel co ma o tym troche pojecia podpowiada mi ze to pierscienie.
nom i według mni eteż tu jest przyczyna - problem jest jeden, że wymiana ich = rozbieranie silnika = koszty :grrr:


Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR :(, A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5

Awatar użytkownika
maciejhan
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 226
Rejestracja: ndz lis 21, 2010 16:14
Lokalizacja: WLKP okolice Poznania

Re: Filtr powietrza w oleju

Post autor: maciejhan » ndz cze 19, 2011 22:52

maciejhan pisze: Postprzez maciejhan » So cze 18, 2011 21:39
wymieniając na tłokach pierścienie uszczelniające. :satan:
przecież już wam tak sugerowałem to nikt nie chciał o tym słyszeć. :bajer:



Awatar użytkownika
Cypis876
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 373
Rejestracja: wt lut 20, 2007 14:22
Lokalizacja: Częstochowa (SC)
Kontakt:

Filtr powietrza w oleju

Post autor: Cypis876 » pn cze 20, 2011 12:06

grg474, ile już zrobiłeś od momentu remontu,bo ja zrobiłem ponad 70 tys i wszystko na oryginałach robione :D

airbuko, niezgodzie się na przepustnicy żadnych śladów wokoło tylko i ta rurka co idzie w górnej części obudowy filtra powietrza też cała w oleju wiec chyba tedy leci przepustnica czysta. a idzie jakoś sprawdzić bez rozbierania silnika w jakim stanie są pierścienie?



Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8846
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

Re: Filtr powietrza w oleju

Post autor: marcin7x5 » pn cze 20, 2011 12:28

Cypis876 pisze:a idzie jakoś sprawdzić bez rozbierania silnika w jakim stanie są pierścienie?
Owszem, trzeba zrobić pomiar cisnienia sprężania wraz z tzw próbą olejową.



Awatar użytkownika
Cypis876
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 373
Rejestracja: wt lut 20, 2007 14:22
Lokalizacja: Częstochowa (SC)
Kontakt:

Re: Filtr powietrza w oleju

Post autor: Cypis876 » pn cze 20, 2011 13:45

marcin7x5 pisze:
Cypis876 pisze:a idzie jakoś sprawdzić bez rozbierania silnika w jakim stanie są pierścienie?
Owszem, trzeba zrobić pomiar cisnienia sprężania wraz z tzw próbą olejową.
Byłem na pomiarze ciśnienia wszystko wyszło ok.
A tak nawiasem mówiać byłem tez na spalinach czy idzie jakoś ustawić dawkę paliwa ? Jak to sie robi ?? Bo wyszło że mam za bogatą mieszankę

Cypis876 pisze:
marcin7x5 pisze:
Cypis876 pisze:a idzie jakoś sprawdzić bez rozbierania silnika w jakim stanie są pierścienie?
Owszem, trzeba zrobić pomiar cisnienia sprężania wraz z tzw próbą olejową.
Byłem na pomiarze ciśnienia wszystko wyszło ok.
A tak nawiasem mówiać byłem tez na spalinach czy idzie jakoś ustawić dawkę paliwa ? Jak to sie robi ?? Bo wyszło że mam za bogatą mieszankę
Ile tys km wytrzymują uszczelniacze zaworowe i pierścienie ?



Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8846
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

Re: Filtr powietrza w oleju

Post autor: marcin7x5 » pn cze 20, 2011 14:16

Cypis876 pisze:Ile tys km wytrzymują uszczelniacze zaworowe i pierścienie ?
Nie ma na to żadnej reguły. Nikt Ci nie poda, że tyle i tyle muszą wytrzymać.
Cypis876 pisze:A tak nawiasem mówiać byłem tez na spalinach czy idzie jakoś ustawić dawkę paliwa ? Jak to sie robi ?? Bo wyszło że mam za bogatą mieszankę
Tym steruje sterownik silnika na podstawie odczytów głównie z sondy/sond lambda. Oczywiście brane są też inne parametry pod uwagę ale zawsze sonda jest tym najwazniejszym.



Awatar użytkownika
Cypis876
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 373
Rejestracja: wt lut 20, 2007 14:22
Lokalizacja: Częstochowa (SC)
Kontakt:

Re: Filtr powietrza w oleju

Post autor: Cypis876 » pn cze 20, 2011 17:06

marcin7x5 pisze:
Cypis876 pisze:Ile tys km wytrzymują uszczelniacze zaworowe i pierścienie ?
Nie ma na to żadnej reguły. Nikt Ci nie poda, że tyle i tyle muszą wytrzymać.

Cypis876 pisze:A tak nawiasem mówiać byłem tez na spalinach czy idzie jakoś ustawić dawkę paliwa ? Jak to sie robi ?? Bo wyszło że mam za bogatą mieszankę
Tym steruje sterownik silnika na podstawie odczytów głównie z sondy/sond lambda. Oczywiście brane są też inne parametry pod uwagę ale zawsze sonda jest tym najwazniejszym.
Chodzi mi o to czy wytrzymają te ponad 70 tys czy dużo więcej przy spokojnej jeździe.

Czyli co któraś z sond do wymiany ?? Bo mam dwie


marcin7x5, pytam bo silnik miałem robiony przy 210 tys teraz mam 285 silnik robiony przez poprzedniego właściciela i robił tak wymianę prowadnic wydechowych i uszczelniaczy a do tego wymiana pierścieni wymiana na części ori bo gosc miał go na firmę i wrzucał sobie naprawy w koszty firmy ale używał go prywatnie.Także dlatego się pytam bo dla mnie to trochę mało na tym remoncie przejechane. Oleju nie bierze tylko tyle że go wylewa do filtra powietrza



Awatar użytkownika
maciejhan
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 226
Rejestracja: ndz lis 21, 2010 16:14
Lokalizacja: WLKP okolice Poznania

Filtr powietrza w oleju

Post autor: maciejhan » pn cze 20, 2011 21:28

skoro kompresja ok. to wymień odmę, kup używaną nie mam pojęcia ile może kosztować, ale na oko to więcej niż 200 na pewno nie tak że za tą cenę to nawet uszczelek do rozebranego silnika nie kupisz. Zacznij od najtańszej opcji.
Jeśli remont zrobiony tak jak mówisz to powinien śmigać jak nic jeszcze ze 100 tyś.

Możesz jeszcze zwalić ten wąż zaślepić króciec w filtrze i będziesz widział.



Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8846
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

Re: Filtr powietrza w oleju

Post autor: marcin7x5 » wt cze 21, 2011 09:28

Cypis876 pisze:marcin7x5, pytam bo silnik miałem robiony przy 210 tys teraz mam 285 silnik robiony przez poprzedniego właściciela i robił tak wymianę prowadnic wydechowych i uszczelniaczy a do tego wymiana pierścieni wymiana na części ori bo gosc miał go na firmę i wrzucał sobie naprawy w koszty firmy ale używał go prywatnie.Także dlatego się pytam bo dla mnie to trochę mało na tym remoncie przejechane. Oleju nie bierze tylko tyle że go wylewa do filtra powietrza
Skoro nie bierze Ci oleju to znak, że remont zrobiony jest dosyc dobrze. Chociaz to nigdy nie wiadomo jak był uzytkowany samochodzik po tym remoncie. Ja jednak przyjrzałbym sie odmie. Byc może to w niej jest problem. Jeżeli jest przytkana to efekt będzie taki, że ci będzie wrzucało co jakis czas oleju do filtra. Zresztą wszystkie silniki benzynowe mają taka przypadłośc.
Cypis876 pisze:Czyli co któraś z sond do wymiany ?? Bo mam dwie
A czy pali ci sie kontrolka check?



Awatar użytkownika
Cypis876
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 373
Rejestracja: wt lut 20, 2007 14:22
Lokalizacja: Częstochowa (SC)
Kontakt:

Filtr powietrza w oleju

Post autor: Cypis876 » wt cze 21, 2011 12:34

A jest wogole taka kontrolka jak check bo przeglądając książkę nie znalazłem takowej na opisach tablicy przyrządów może nie ma to jest gołe auto z polskiego salonu ma tylko podstawowe wyposażenie komputera pokładowego nie ma.
Silnik z tego co wiem po remoncie był delikatnie użytkowany z tego co wiem jeździła nim 50 pani także delikatnie jeździła i ja tez jeżdżę delikatnie.
Odma jest pusta była czyszczona w marcu i wyleciało trochę wody i trochę czarnego syfu z wodą. Powietrze leci do filtr wiec ta rurka co idzie od filtra do odmy tez sprawna.
A czy np jak gość mi czyścił odmę mógł coś zwalić przy składaniu i mi teraz olej do filtra wywala?
Tak miałem z przepustnica i jędze do tej pory był na początku bał położenia potencjometru przepustnicy że cały czas jest otwarta i powiedział że jak zaadoptuje i wyczyści to nie będzie gasł i błąd zniknie i to tej pory wybija mi ten błąd mino że kostka od przepustnicy była wielokrotnie odpinana i czyszczona i wkładana tak jak by w ogóle auto nie widziało przepustnicy nie mowie juz od spalaniu 10 -11 litrów w mieście a wcześniej było 7-8 l

Czy od silnika APE pasuje odma do AHW ?



wasilek82
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: ndz cze 06, 2010 00:12
Lokalizacja: Wrocław

Filtr powietrza w oleju

Post autor: wasilek82 » wt cze 21, 2011 15:15

Mam jeszcze jedno pytanie: bo w VW nie mogę dostać tero oringu, który jest na rurce idącej już do podgrzewacza.... Te 2 co są przy bloku silnika to nie problem (dostałem), ale tej jednej właśnie nie mają jej numeru w ETKA :( Czy mogę dać jakąś inną? Jak tak to jaką? Może znacie wymiary?
Napiszę od razu, że nie mam możliwości jej zdjąć i pojechać do sklepu żeby mi dobrali.

Pozdrawiam



ODPOWIEDZ

Wróć do „Benzyna”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 40 gości