Przestawiony zapłon a stuki w silniku

Tutaj piszemy o problemach dotyczących silników benzynowych

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Mati44
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 404
Rejestracja: pt mar 27, 2009 21:14
Kontakt:

Przestawiony zapłon a stuki w silniku

Post autor: Mati44 » śr kwie 06, 2011 15:37

Witam mam takie pytanko coś stuka mi w silniku podczas przyspieszania lecz tylko i wyłącznie na zimnym silniku nie wiem dokładnie co to, najprawdopodobniej zawory jest to silnik 1.6 AEE
Zaczęło się to po tym jak odłączyłem jakiś czas temu AKU po ponownym podłączeniu kilka razy odpaliłem auto i zgasiłem i w pewnym momencie bardzo głośno zaczęły stukać zawory :crazy: , stukały cały czas na wad na wolnych obrotach nigdy wcześniej nie było ich słychać, stukały tak ok 1min aż silnik się trochę nagrzał i ucichły zupełnie, potem przez jakiś czas było ok ale od pewnego czasu już dość długo zawsze jak silnik jest zimny to coś stuka podczas przyspieszania na każdym biegu na wolnych obrotach jest ok a jak doda się gazu na luzie to też jest ok ale jak się zwiększy obroty do ok 2tyś i przytrzyma tak jakiś czas to zaczyna stukać i zastanawiam się czy morze np być to spowodowane przestawionym zapłonem albo odłączeniem akumulatora.
PozdraVWiam



Awatar użytkownika
Piotrek 2711
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 172
Rejestracja: czw kwie 08, 2010 00:51
Lokalizacja: Brzeg

Przestawiony zapłon a stuki w silniku

Post autor: Piotrek 2711 » śr kwie 06, 2011 18:08

Kontrolka oleju sie nie świeci na wolnych obrotach? Raczej od przestawionego zapłony niebedą stukać zawory to raczej wina szklanek. Chyba że to nie zawory. Ale dziwne jest to że od odłączonego aku zapłon sie przestawił jesteś pewny że zapłon? w tych silnikach zapłon raczej sie nie przestawia on jest regulowany za pomocą komutera automatycznie i dostosowuje sie do obciążenia silnika i jakości paliwa. Ustal może konkretnie gdzie stuka bo może to nie zawory tylko np. panewka.


I LOVE MK3

Mati44
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 404
Rejestracja: pt mar 27, 2009 21:14
Kontakt:

Przestawiony zapłon a stuki w silniku

Post autor: Mati44 » śr kwie 06, 2011 18:35

No właśnie pewny tego że to zapłon pewny nie jestem i też wydaje mi się że to nie możliwe że sam by się nie przestawił spróbuje dokładnie zlokalizować skąd dobiega ten dźwięk



Mati44
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 404
Rejestracja: pt mar 27, 2009 21:14
Kontakt:

Przestawiony zapłon a stuki w silniku

Post autor: Mati44 » śr kwie 06, 2011 18:36

kontrolka oleju się nie świeci ciśnienie oleju jest raczej ok



Awatar użytkownika
PAPAYOS
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 805
Rejestracja: czw sie 30, 2007 15:04
Lokalizacja: Zambrów
Kontakt:

Przestawiony zapłon a stuki w silniku

Post autor: PAPAYOS » śr kwie 06, 2011 20:37

AEE to jedna wielka zagadka...

Mi coś cyka w silniku od jakiegoś czasu. Wykluczam stukanie tłoków na sworzniach na korbowodach, wykluczam także stukanie panewek. Ciśnienie oleju ok, od wymiany do wymiany nie dolewam nawet kropli, nie kopci, pali normalnie, spalanie niskie, wymienione szklanki, paski i wszystko inne i dalej stuka... Czeski film chińskie napisy??? Zrobiłem już ponad 70 tyś km i nic.

Obroty tak samo... Adaptacja przepustnicy zrobiona, zero błędów, a obroty czasami po zdjęciu nogi z gazu spadają do ok 1500-1800 i tak się utrzymują do momentu kiedy nacisnę znowu na ułamek sekundy pedał gazu.
Nie wiem o co chodzi?

Tak więc nie przejmuj się i jeździj...

A ja raczej nie należę do osób, które jeżdżą tylko w niedzielę do kościoła... Tłukę po 200 km dziennie i się nie przejmuję :)

Pozdrawiam
PAPAYOS


https://www.facebook.com/pages/Cthulhu/369766173200313

Mati44
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 404
Rejestracja: pt mar 27, 2009 21:14
Kontakt:

Przestawiony zapłon a stuki w silniku

Post autor: Mati44 » śr kwie 06, 2011 21:34

PAPAYOS, a ile oleju mieści ci się po wymianie w silniku bo u mnie jakoś mało 2.5l to jest normalne



Awatar użytkownika
PAPAYOS
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 805
Rejestracja: czw sie 30, 2007 15:04
Lokalizacja: Zambrów
Kontakt:

Przestawiony zapłon a stuki w silniku

Post autor: PAPAYOS » czw kwie 07, 2011 06:29

Ja wlewam około 3 - 3,2 litra.
Nigdy nie zwracałem na to uwagi, leje aż poziom osiągnie max na bagnecie. :food:


Pozdrawiam
PAPAYOS


https://www.facebook.com/pages/Cthulhu/369766173200313

Mati44
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 404
Rejestracja: pt mar 27, 2009 21:14
Kontakt:

Przestawiony zapłon a stuki w silniku

Post autor: Mati44 » ndz kwie 10, 2011 14:16

A jeszcze jedno czy powodem tego stukania na zimnym silniku pod obciążeniem morze być wo gule przestawiony zapłon



Awatar użytkownika
PAPAYOS
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 805
Rejestracja: czw sie 30, 2007 15:04
Lokalizacja: Zambrów
Kontakt:

Przestawiony zapłon a stuki w silniku

Post autor: PAPAYOS » ndz kwie 10, 2011 14:34

Czułbyś gdyby zapłon był przestawiony... Silnik by osłabł, ciężko by palił i strzelał...
Stuki na zimnym silniku prawdopodobnie są spowodowane wyrobionymi szklankami w głowicy (choć przyczyn może być wiele, min: wyrobiony wałek rozrządu). Na pewno jak dodasz gazu to stuki na kilka chwil ustają i później znowu zaczynać klekotać.

Wymiana szklanek to koszt ok 20-25 zł za sztukę jest ich 8, uszczelki pod pokrywę zaworów ok 30-50 zł i koszt majstra minimum 100 zł. Jak będziesz to robił to propnuję połączyc to z wymianą oleju i paska rozrządu.

Pozdrawiam
PAPAYOS


https://www.facebook.com/pages/Cthulhu/369766173200313

Mati44
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 404
Rejestracja: pt mar 27, 2009 21:14
Kontakt:

Przestawiony zapłon a stuki w silniku

Post autor: Mati44 » ndz kwie 10, 2011 16:36

Ogólnie objawy są takie w momencie odpalenia zupełnie zimnego silnika stoków niema czasami jakiś jeden pojedynczy w momencie dodania gazu też jest ok ale np jak doda się gazu i przytrzyma na ok 2000 przez kilka sekund to zaczyna stukać inaczej sprawa wygląda w momencie kiedy wrzuci się 1 bieg i zacznie ruszać nawęd bez gazu delikatnie puszczając sprzęgło słychać stuki w momencie kiedy już ruszymy stuki ustają lecz pojawiają się z powrotem kiedy zacznie się przyspieszać i tak do momentu osiągnięcia temp ok 70s wtedy wszystko wraca do normy i jest ok olej jakim zalany jest silnik to GM 10w40 morze go zmienić



Awatar użytkownika
Piotrek 2711
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 172
Rejestracja: czw kwie 08, 2010 00:51
Lokalizacja: Brzeg

Przestawiony zapłon a stuki w silniku

Post autor: Piotrek 2711 » ndz kwie 10, 2011 18:54

Olej jest ok. Niezalewaj tego silnika mineralnym bo mu niesłużą zabardzo. Ja mam silnik 1.6 AEA iteż czasami mi klekocze na zimnym i też niewiem czemu miałem wymienione szklanki robiłem wał i panewki mam nowe nadwymiarowe pierścienie na tłokach są nowe praktycznie silnik jest cacy a i tak cos czasami klekocze na zimnym. Ale też sie przestałem tym przejmować i jeżdze bo wiem że w silniku jest wszystko ok poprostu ten silnik ma takie chumorki :grin: może to zależy też od jakości paliwa? olej mam valvoline 10w/40 myśle że to dobry olej i wnioskuje że to nie jest wina oleju.


I LOVE MK3

Awatar użytkownika
PAPAYOS
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 805
Rejestracja: czw sie 30, 2007 15:04
Lokalizacja: Zambrów
Kontakt:

Przestawiony zapłon a stuki w silniku

Post autor: PAPAYOS » ndz kwie 10, 2011 19:35

Mati44 pisze:zaczyna stukać inaczej sprawa wygląda w momencie kiedy wrzuci się 1 bieg i zacznie ruszać nawęd bez gazu delikatnie puszczając sprzęgło słychać stuki w momencie kiedy już ruszymy stuki ustają lecz pojawiają się z powrotem kiedy zacznie się przyspieszać

A to może kolego nie silnik tylko przeguby.

Pozdrawiam
PAPAYOS


https://www.facebook.com/pages/Cthulhu/369766173200313

ODPOWIEDZ

Wróć do „Benzyna”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 56 gości