Witam Forumowiczów na samym początku dodam ze szukałem informacji o moim problemu ale nie znalazłem nic co by odpowiadało moim problemom opisze je niżej ...
na początku dodam ze to golf 3 1.4 +LPG (pisze w dziale benzyna bo na lpg wszystko jest ok)
wiec zacznijmy od tego ze po mieście jeżdżę sobie na benzynie (lpg używam zazwyczaj w dłuższe trasy ... i nie mam z jazda na lpg żadnych problemow)
dojeżdżając do skrzyżowania wciskam sprzęgło i obrotomierz wskazuje mi jakieś 200 obr. a czasem nawet zgaśnie o dziwo dzieje się tak tylko w momencie gdy zwalniam (np dojazd do świateł lub jakiś skręt) przy przyspieszaniu i wciskaniu sprzęgła obroty zostają na swoim miejscu z granicach 900 strasznie mi to przeszkadza ... :/ dodam jeszcze ze nie zawsze tez tak się dzieje :/ chyba jak mu się coś pomiesza to wariuje...
oczywiście gdy przełączę na lpg wszystko jest ok obroty w normie i nie gaśnie ... czy miał ktoś tak lub podobnie i co można obstawiać za usterkę ? silniczek krokowy ?
i mój 2-gi problem po odpaleniu auta pali się kontrolka aku ... (zapali się 7 razy na 10 odpaleń samochodu) wystarczy tylko ze lekko musnę pedał gazu i kontrolka znika i ładowanie wraca do normy (średnio ładowanie mam 14,00 lecz gdy pali się kontrolka aku nie ma ładowania i napięcie na aku spada szybko) dodam ze wymieniłem pasek klinowy lecz przed wymiana miałem to samo co teraz wymieniłem tez w alternatorze szczotki i regulator napięcia co nie pomogło dalej występował dany problem co jeszcze może pomoc ? jakaś regeneracja alternatora ? łożysko ?
z gory dziekuje wszystkim za pomoc i postaram sie jakos wynagrodzic jesli cos o minołem co bedzie potrzebne w diagnozie prosze pisac to dopisze pozdrawiam
problem z obrotami i alternatorem
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
problem z obrotami i alternatorem
jeśli chodzi o kontrolkę to nie chce Cie martwic ale może to być spowodowane trzema ustrojstwami przy alternatorze tj. szczotki w alternatorze , regulator taki czarny mały dinks przykręcony do alternatora na tylnej ściance lub wewnątrz tzw diodami jeśli to pierwsze i drugie to koszty groszowe i sam możesz to zrobić gorzej gdy będą diody to lepiej kupić inny alternator. Warto sprawdzić też kabelki w alternatorze może jakis sie odlutował lub odczepil.
Re: problem z obrotami i alternatorem
tak jak juz pisałem wymieniłem regulator i szczotki ... wiec to odpada zostaja diody ... jestem elektronikiem wiec troche sie na tym znam diody te działaja jak układ GRETZA na dniach jak znajde czas wyciagne alternator i sprawdze diody moze ktoras padła albo wymienie wszystkie na nowe zobacze w jakiim to bedzie stanie ...
Re: problem z obrotami i alternatorem
moze mi ktos wkoncu napisac o moim problemie z obrotami ?
a jeszcze chcialem odpowiedziec na temat alternatora ... po odpaleniu auta w zupelnej ciszy (pomimo pracy silnika) słychac popiskiwanie jednej z rolek (podejrzewam rolke z alternatora) czym bedzie to spowodowane łozyskiem czy rolka bedzie juz wyjechana ? jaki jest koszt wymiany ?? chodzi mi o czesci bo chyba wymiana tego nie ejst trudna ...
a jeszcze chcialem odpowiedziec na temat alternatora ... po odpaleniu auta w zupelnej ciszy (pomimo pracy silnika) słychac popiskiwanie jednej z rolek (podejrzewam rolke z alternatora) czym bedzie to spowodowane łozyskiem czy rolka bedzie juz wyjechana ? jaki jest koszt wymiany ?? chodzi mi o czesci bo chyba wymiana tego nie ejst trudna ...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości