Pisk przy wł. zapłonie
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Pisk przy wł. zapłonie
Witam.
Dzisiaj pojawił mi się mały problem. Otóż w momencie przekręcenia kluczyka zaczyna coś piszczeć z okolic silnika. Trwa on około 10sek po czym jest "klik" i przestaje.
Film, na którym słychać ten pisk: http://img46.imageshack.us/i/uhv.mp4/" onclick="window.open(this.href);return false;
Czego to może być wina? Doczytałem trochę, że może być to pasek klinowy, alternator.. sam nie wiem.
Gdzie szukać problemu?
Dzisiaj pojawił mi się mały problem. Otóż w momencie przekręcenia kluczyka zaczyna coś piszczeć z okolic silnika. Trwa on około 10sek po czym jest "klik" i przestaje.
Film, na którym słychać ten pisk: http://img46.imageshack.us/i/uhv.mp4/" onclick="window.open(this.href);return false;
Czego to może być wina? Doczytałem trochę, że może być to pasek klinowy, alternator.. sam nie wiem.
Gdzie szukać problemu?
Pisk przy wł. zapłonie
wg mnie słychać że pompa paliwa pompuje paliwo aż dojdzie do odpowiedniego ciśnienia (zawór na listwie wtryskowej) i wtedy ją odcina
Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
Pisk przy wł. zapłonie
Norma norma, takie samo "buczenie" powinno być słyszalne po otwarciu samochodu z pilota (zauważyłem, że przy otwieraniu fizycznie nie zawsze działa - może mam mikrostyk uszkodzony).
Pisk przy wł. zapłonie
A jaki to dokładnie silnik na filmie widać że 2.0 ale nie wiem czy w MKIV był tylko jeden 2.0 czy więcej wydaje mi się że pompy paliwa nie było by słychać pod maską taki dźwięk wydaje nastawnik przepustnicy lecz nie wiem czy posiadasz nastawnik czy silniczek krokowy ale jeśli nastawnik to mogę powiedzieć że ten dźwięk po włączeniu zapłonu to normalna rzecz choć powinien on trwać znacznie krócej porostu w tym momencie ustawia się klapka przepustnicy tak żeby silnik dało się odpalić ale jeśli nie masz żadnych problemów z wolnymi obrotami to znaczy że wszystko jest ok wsłuchaj się dokładnie skąd dobiega ten dźwięk posłuchaj w okolicach przepustnicy czy to nie stamtąd.
PozdraVWiam
PozdraVWiam
Pisk przy wł. zapłonie
Mati44, 2.0 AQY
Jeżeli chodzi o obroty to wszystko jest ok. Tym bardziej mnie to zastanawia, gdyż wcześniej tego nie było, a jeżeli już.. nie trwało to tak długo, że zdążyło przyciągnąć moją uwagę. W sobotę zobaczy sprawę znajomy mechanik, więc na pewno coś się wyjaśni i dam znać co i jak.
Jeżeli chodzi o obroty to wszystko jest ok. Tym bardziej mnie to zastanawia, gdyż wcześniej tego nie było, a jeżeli już.. nie trwało to tak długo, że zdążyło przyciągnąć moją uwagę. W sobotę zobaczy sprawę znajomy mechanik, więc na pewno coś się wyjaśni i dam znać co i jak.
Pisk przy wł. zapłonie
witam. to jest norma tez tak mam. kiedys o tym czytalem i jak mnie pamiec nie myli to przepustnica tak piszczy.
w razie kontaktu na gg lub tlena pisać od razu ze z forum vw.
Pisk przy wł. zapłonie
Tak w tym silniku przepustnica jest z nastawnikiem przepustnicy (niektóre mają silniczek krokowy) a więc to nastawnik przepustnicy na 99% wydaje ten dźwięk i jest to w 100% normalne jedyne co morze zastanawiać to czas w jakim się ona ustawia 10s to trochę długo ja posiadam MKIII z silnikiem 1.6 AEE także przepustnica z nastawnikiem i dźwięk pojawia się na ok 3s ja już problemy z przepustnicą przerabiałem i z tego co pamiętam to właśnie na początku ten dźwięk czyli czas ustawienia się klapki wydłużył się potem zaczęły się problemy z obrotami aż do momentu kiedy nastawnik zupełnie przestał działać i zniknęły wolne obroty objawy pojawiły się także po zimie ale morze w MKIV nastawnik pracuje dłużej a więc puki nie masz żadnych problemów z obrotami to jest ok po prostu poczekaj troszkę dłużej aż się ustawi i wtedy odpalaj jak odpalisz od razu to nic się niestanie ale morze troszkę dłużej kręcić rozrusznikiem a gdyby zaczęłyby się problemy z obrotami to wtedy będziesz musiał zerknąć co się tam stało ale podejrzewam że budowa samego nastawnika jest bardzo podobna więc pewnie to co u mnie i nie tylko u mnie bo w tych nastawnikach się to zdarza więc jeśli była by ta sama przyczyna co u mnie to nie jest to nic poważnego u mnie wystarczyło wyczyścić dwa styki elektryczne wyczyściłem i jest ok koszt 0zł ale przy okazji wyczyściłem przepustnice benzyną ekstrakcyjną bo była już dość zabrudzona po takiej operacji przydała by się adaptacja poprzez VAG ale nie jest konieczna tutaj masz link temacik z opisem problemu jaki wystąpił u mnie http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=2&t=320686" onclick="window.open(this.href);return false; ale puki obroty silnika nie falują i nie masz problemów z wolnymi obrotami ani z odpalaniem to jest ok upewnij się tylko że dźwięk dochodzi z nastawnika
PozdraVWiam
PozdraVWiam
Pisk przy wł. zapłonie
Wielkie dzięki Mati44. Już wszystko jasne. Tak jak wspomniałeś w moim przypadku pisk "jest normą", nie stanowi jakiegoś błędu. Co do obrotów wszystko ok. Można śmigać Dziękuję za info, bardzo mi pomogło.
Pozdravwiam.
Pozdravwiam.
Pisk przy wł. zapłonie
witam , ja mam taki sam problem tylko ,że dźwięk nie ustaje:( i zaczęło się to miesiąc temu więc nie jest to normą,niestety nie potrafię wstawić filmiku z który nagrałem.
Dadam ,że silnik pracuję równo i nie mam problemów z obrotami jak też z odpaleniem, więc gdzie tkwi przyczyna?
Golf IV 1.9TDI AXR 101km 2002r
" onclick="window.open(this.href);return false;
Dadam ,że silnik pracuję równo i nie mam problemów z obrotami jak też z odpaleniem, więc gdzie tkwi przyczyna?
Golf IV 1.9TDI AXR 101km 2002r
" onclick="window.open(this.href);return false;
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 23 gości