rozrusznik nie kręci
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
rozrusznik nie kręci
Witam kolegów.
Dzisiaj pojawił sie problem w moim golfie II 1,3 a mianowicie po przekręceniu kluczyka w stacyjce nie kręci rozrusznik a wydaje jedynie dzwięk "tyk, tyk"
Niestety nie wiem co może być tego przyczyną i jak się zabrać do sprawdzenia.
problem pojawił sie pierwszy raz myslałem że to aku... - ale ładowałem. Rozrusznik nie che kręcić.
pozdrawiam Paweł
Dzisiaj pojawił sie problem w moim golfie II 1,3 a mianowicie po przekręceniu kluczyka w stacyjce nie kręci rozrusznik a wydaje jedynie dzwięk "tyk, tyk"
Niestety nie wiem co może być tego przyczyną i jak się zabrać do sprawdzenia.
problem pojawił sie pierwszy raz myslałem że to aku... - ale ładowałem. Rozrusznik nie che kręcić.
pozdrawiam Paweł
rozrusznik nie kręci
Sprawdż klemy czy dobrze dokręcone i czy masa jest dobrze połączona z nadwoziem
- LoLs
- Forum Master
- Posty: 1043
- Rejestracja: czw maja 24, 2007 08:53
- Lokalizacja: Usa
- Auto: bmw
- Kontakt:
rozrusznik nie kręci
może szczotki się zawiesiły - stuknij parę razy młotkiem , mogły tulejki sie zatrzeć , albo elektor włącznik nie domaga ale prędzej szczotki stoją
[URL=https://meettomy.site]Sexy Womans in your town[/URL]
rozrusznik nie kręci
tak tak juz dzis stukałem niestety bez rezultatu
Czy trzeba wykręcić cały rozrusznik i czy wymiana szczotek da pozytywny efekt i czy to trudne do zrobienia samemu czy lepiej dać to mechanikowi
pozdr
Czy trzeba wykręcić cały rozrusznik i czy wymiana szczotek da pozytywny efekt i czy to trudne do zrobienia samemu czy lepiej dać to mechanikowi
pozdr
- LoLs
- Forum Master
- Posty: 1043
- Rejestracja: czw maja 24, 2007 08:53
- Lokalizacja: Usa
- Auto: bmw
- Kontakt:
rozrusznik nie kręci
tak , jak masz jakie kol wiek pojecie to sama wymian zajmie ci raptem 30 min
[URL=https://meettomy.site]Sexy Womans in your town[/URL]
Re: rozrusznik nie kręci
Nie dowiesz się dopóki nie wykręcisz i nie rozkręcisz ale można coś stwierdzić. Po pierwsze czy słychać stukanie jak przekręcisz kluczyk. Jeśli tak, to znaczy, że automat/elektromagnes działa (rdzeń w automacie najpierw jest wciągany, a potem następuje połączenie styków i prąd przechodzi na szczotkotrzymacz). Jeśli nie stuka/nie wybija bendiksu to znaczy że automat jest zepsuty, rdzeń nie jest wciągany, więc rozrusznik nie zakręci.
1. Załóżmy, że sprawdziłeś i automat działa. Sprawdź kable, bo może jest słaby prąd i automat nie ma siły zadziałać.
2. Załóżmy, że odkręciłeś kabel od automatu, przeczyściłeś i dokręciłeś. Automat działa ale dalej lipa. Przyłóż kabel zasilający do kabla szczotkotrzymacza tak, by doprowadzić prąd do wirnika rozrusznika obchodząc automat/elektromagnes. Jeśli zakręci wirnikiem, to znaczy że automat jednak jest walnięty. Może styki ale to nie istotne. Automat jest zepsuty i tyle. Nie wymienisz styków. Trzeba ci nowy elektromagnes. Jak nie zakręci, to znaczy, że masz walnięty wirnik albo szczotki. No chyba, że masz cewki zamiast magnesów, to trzeba sprawdzić czy nie spaliła się cewka. Weź miernik i sprawdź.
3. Jeśli szczotki skończyły się i zablokowały, to może być przyczyna.
4. Rozkręciłeś rozrusznik, wyciągnąłeś wirnik, masz miernik więc sprawdź go na lamelkach czy gdzieś nie ma przerwy. Bo wymienisz szczotki/szczotkotrzymacz, a okaże się, że to wirnik padł.
5.Wirnik jest ok ale lamelki odpadły i ścięły szczotki. W takim przypadku tylko wymiana wirnika i szczotkotrzymacza. Wirnik jest ok, lamelki też ok ale są na nich wżery. Wtedy powinieneś przeszlifować taki komutator, bo założysz nowy szczotkotrzymacz, a za miesiąc szlak go trafi bo lamelki go zjadą.
6. Może masz rozrusznik z przekładnią planetarną i pękła bieżnia, zmieliło ją albo trybki.
7. Sprawdź też bendiks, bo mogło go zablokować albo widełki pękły.
8. Nie ważne co będzie wymień tulejki, ew łożysko igiełkowe w zależności co masz.
Tak czy siak musisz rozkręcić i ocenić. Jeśli nie chcesz to daj do elektromechanika NIE do mechanika.
Jak będziesz chciał dobierać części, to po pierwsze spisz numer z korpusu. Pewnie masz boscha, to numer jest wypalony na korpusie. Będzie wyglądać tak: 0 001 123 123 Zawsze od trzech zer. Jeśli masz valeo to numer będzie w takim stylu: D6RA... D7...
Jak wyciągniesz rozrusznik i rozbierzesz go, posprawdzasz co padło, to podaj numer rozrusznika. Powiem ci dokładny koszt części.
1. Załóżmy, że sprawdziłeś i automat działa. Sprawdź kable, bo może jest słaby prąd i automat nie ma siły zadziałać.
2. Załóżmy, że odkręciłeś kabel od automatu, przeczyściłeś i dokręciłeś. Automat działa ale dalej lipa. Przyłóż kabel zasilający do kabla szczotkotrzymacza tak, by doprowadzić prąd do wirnika rozrusznika obchodząc automat/elektromagnes. Jeśli zakręci wirnikiem, to znaczy że automat jednak jest walnięty. Może styki ale to nie istotne. Automat jest zepsuty i tyle. Nie wymienisz styków. Trzeba ci nowy elektromagnes. Jak nie zakręci, to znaczy, że masz walnięty wirnik albo szczotki. No chyba, że masz cewki zamiast magnesów, to trzeba sprawdzić czy nie spaliła się cewka. Weź miernik i sprawdź.
3. Jeśli szczotki skończyły się i zablokowały, to może być przyczyna.
4. Rozkręciłeś rozrusznik, wyciągnąłeś wirnik, masz miernik więc sprawdź go na lamelkach czy gdzieś nie ma przerwy. Bo wymienisz szczotki/szczotkotrzymacz, a okaże się, że to wirnik padł.
5.Wirnik jest ok ale lamelki odpadły i ścięły szczotki. W takim przypadku tylko wymiana wirnika i szczotkotrzymacza. Wirnik jest ok, lamelki też ok ale są na nich wżery. Wtedy powinieneś przeszlifować taki komutator, bo założysz nowy szczotkotrzymacz, a za miesiąc szlak go trafi bo lamelki go zjadą.
6. Może masz rozrusznik z przekładnią planetarną i pękła bieżnia, zmieliło ją albo trybki.
7. Sprawdź też bendiks, bo mogło go zablokować albo widełki pękły.
8. Nie ważne co będzie wymień tulejki, ew łożysko igiełkowe w zależności co masz.
Tak czy siak musisz rozkręcić i ocenić. Jeśli nie chcesz to daj do elektromechanika NIE do mechanika.
Jak będziesz chciał dobierać części, to po pierwsze spisz numer z korpusu. Pewnie masz boscha, to numer jest wypalony na korpusie. Będzie wyglądać tak: 0 001 123 123 Zawsze od trzech zer. Jeśli masz valeo to numer będzie w takim stylu: D6RA... D7...
Jak wyciągniesz rozrusznik i rozbierzesz go, posprawdzasz co padło, to podaj numer rozrusznika. Powiem ci dokładny koszt części.
rozrusznik nie kręci
Jedni mówią automat rozrusznika a inni elektromagnes rozrusznika ale chodzi o to samo.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości