Wykryto adblocka.: Forum wyświetla subtelne reklamy, prosimy o rozważnie wyłączenia ich blokowania i dopisania nas do listy wyjątków.
Tutaj piszemy o problemach dotyczących silników benzynowych
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
stonefree
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4033
- Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
- Lokalizacja: WO
-
Kontakt:
Post
autor: stonefree » czw mar 03, 2011 13:06
ostry pisze:nie nadążam go naprawiać, ale czego tu się spodziewać po 20-letnim samochodzie
No to trafił ci sie wyjatkowo zły egzemplarz, bo ja w porównaniu z MK4 nie mam pytań. Przez 6 lat jazy zrobiłem hamulce i amortyzatory z tyłu + wymieniłem piszczaca dmuchawe...
ostry pisze:na otwartym zbiorniczku wywala wodę
Nie wolno odkrecac zbiorniczka kiedy silnik jest goracy.
-
Damian3942
- Gadatliwa bestia
- Posty: 557
- Rejestracja: śr lut 25, 2009 13:30
- Lokalizacja: okolice krakowa
- Auto: Passat b5 fl 2003r Kombi
- Silnik: AZM
Post
autor: Damian3942 » czw mar 03, 2011 15:56
kontrolka miga znaczy że czujnik uszkodzony albo faktycznie gotuje wodę (być może uszczelkę trafiło i powstaje ciśnienie duże i gotuje)
passat b5 115KM AZM 2003r
-
numb7
- Mały gagatek
- Posty: 57
- Rejestracja: sob sie 25, 2007 07:35
- Lokalizacja: Nowe Miasto
-
Kontakt:
Post
autor: numb7 » czw mar 03, 2011 16:25
W moim 1.8 RP jak miałem uszkodzony czujnik temperatury wody pokazujący temp na liczniku to migało cały czas. Oczywiście dmuchawa chodziła normalnie i się nie przegrzewał, więc po wymianie czujnika było wszystko dobrze.
-
ostry
- vw śląsk
- Posty: 305
- Rejestracja: pt gru 10, 2010 21:11
Post
autor: ostry » czw mar 03, 2011 16:29
mam 2 czujniki. niebieski przesyła sygnały do sterownika a czarny niedawno był wymieniany i on odpowiedzialny jest za wskazówkę. z obserwacji dwudniowej wynika że ze zbiorniczka nie ubywa wody więc hmm czarna magia. jaka jest temperatura jak wskazówka stoi na baczność, 70?
-
stonefree
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4033
- Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
- Lokalizacja: WO
-
Kontakt:
Post
autor: stonefree » czw mar 03, 2011 16:51
ostry pisze: 70?
90.
numb7 pisze: jak miałem uszkodzony czujnik temperatury wody pokazujący temp na liczniku to migało cały czas
ostry, pisze, że ma na szafie 90 stopni, więc czujnik jest dobry. Masz ten czujnik poziomu płynu,czy nie?
-
ostry
- vw śląsk
- Posty: 305
- Rejestracja: pt gru 10, 2010 21:11
Post
autor: ostry » czw mar 03, 2011 17:22
nie mam. napisałem 70 bo tak mi miernik pokazuje jak wskazówka stoi na baczność, a jak wskazówka wchodzi za czerwone pole to zaczyna migać a miernik wyświetla 90-95. dodam jeszcze że zmieszałem płyn kuler z wodą
-
stonefree
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4033
- Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
- Lokalizacja: WO
-
Kontakt:
Post
autor: stonefree » czw mar 03, 2011 21:33
ostry pisze:jak wskazówka stoi na baczność
to jest 90
ostry pisze:jak wskazówka wchodzi za czerwone
to masz około 110
-
ostry
- vw śląsk
- Posty: 305
- Rejestracja: pt gru 10, 2010 21:11
Post
autor: ostry » czw mar 03, 2011 22:13
no to się przegrzewa. podczas jazdy jest w porządku, temperatura zaczyna wzrastać dopiero na postoju. wydaje mi się że za późno wentylator się włącza(z miernika wychodzi 95 stopni, a z wskazówki 110)
wyczytałem że wentylator powinien się włączać powyżej 90 stopni... hmm w takim razie chyba licznik jest do dupy
-
Damian3942
- Gadatliwa bestia
- Posty: 557
- Rejestracja: śr lut 25, 2009 13:30
- Lokalizacja: okolice krakowa
- Auto: Passat b5 fl 2003r Kombi
- Silnik: AZM
Post
autor: Damian3942 » pt mar 04, 2011 03:48
masz dwa biegi wentylatora
jeden od 90-95 a drugi nie pamietam ale chyba 70 a że późno się włącza znaczy że czujnik przy chłodnicy może być do wymiany
passat b5 115KM AZM 2003r
-
stonefree
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4033
- Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
- Lokalizacja: WO
-
Kontakt:
Post
autor: stonefree » pt mar 04, 2011 08:31
Damian3942 pisze: drugi nie pamietam ale chyba 70
Chyba nie 70. tylko 105.
ostry pisze:wydaje mi się że za późno wentylator się włącza(z miernika wychodzi 95 stopni, a z wskazówki 110)
Może to o jest już II bieg wentylatora, a pierwszy nie działa, czyli albo czujnik, albo silniczek.Sprawdzałeś to zwierając przewody termowyłącznika na krótko?
A *#cenzura#* od płynu p.t. Kuler, czy zapłon nie jest wyprzedzony?
-
ostry
- vw śląsk
- Posty: 305
- Rejestracja: pt gru 10, 2010 21:11
Post
autor: ostry » pt mar 04, 2011 09:18
wczoraj włączył mi się wiatrak jak nie migała kontrolka więc to chyba 1 bieg, potem się włączał jak już migała. mam zewrzeć te przewody co idą do wentylatora czy jak?
zapłon nie wiem czy opóźniony czy wyprzedzony, nie było przy nim nic ruszane
-
stonefree
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4033
- Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
- Lokalizacja: WO
-
Kontakt:
Post
autor: stonefree » pt mar 04, 2011 10:38
ostry pisze:zapłon nie wiem czy opóźniony czy wyprzedzony, nie było przy nim nic ruszane
Przecież robiłeś uszczelkę pod głowicą, może jednak warto sprawdzić.
ostry pisze: mam zewrzeć te przewody co idą do wentylatora
Nie. zdjąć wtyczkę z czujnika w chłodnicy, masz tam 3 kable: czerwony, czerwonyz białym i czerwony z żółtym ( ? ). Czerwony to +.Jeżeli silnik jet ok, to przyjrzyj się termowłącznikowi w chłodnicy.
-
maxan
- Mały gagatek
- Posty: 148
- Rejestracja: sob sty 15, 2011 18:03
- Lokalizacja: STG
Post
autor: maxan » pt mar 04, 2011 12:10
ostry pisze:wentylator załącza mi się gdzieś przy 95 stopniach ale pół litra już zdąży otwartym zbiorniczkiem uciec(gdy zamknięty to węże twardawe - im wyższa temp tym twardsze). dodam jeszcze że kontrolka od wody zaczyna migać tak przy 85-90 stopniach
Znawcą nie jestem ...ale miałem podobnie w MK3 1.4 benzynie... wystarczyło wymienić termostat.
Edit: Dodam jeszcze iż u mnie w mk3 gdy się porządnie rozgrzał (dałem mu w p....)to potrafił przez zamknięty zbiorniczek cały płyn chłodniczy wypluć ;D co do wiatraka to raz się włączał a raz nie po wymianie termostatu gitara ...
Ostatnio zmieniony sob mar 05, 2011 00:50 przez
maxan, łącznie zmieniany 2 razy.
Golf 4 GTi 1.8 20V TURBO AGU
-
ostry
- vw śląsk
- Posty: 305
- Rejestracja: pt gru 10, 2010 21:11
Post
autor: ostry » pt mar 04, 2011 19:37
nie mam lampy i nie sprawdzę aczkolwiek niedawno chciałem to zrobić, pojechałem do jednego mechanika to najpierw powiedział że mam jutro przyjechać o potem się rozmyślił... następny nie miał lampy... kolejny kazał otworzyć maskę i na tej podstawie stwierdził że wszystko tip top...
jutro z tym czujnikiem pokombinuje. a jak sprawa ma się z tym że jest duże ciśnienie, czy to jest efektem tego że się przegrzewa czy jak? tak sobie myślę skoro w korku jest jakiś zaworek co reguluje ciśnienie to on przecież powinien nadmiar wypuścić? czasami się boje zwłaszcza jak stoję że może być mała eksplozja pod maską
termostatu bym na razie nie wymieniał ale dzięki za sugestie
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości