Pierścienie, Uszczelniacze 1.4

Tutaj piszemy o problemach dotyczących silników benzynowych

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Gastovski
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 49
Rejestracja: ndz lis 21, 2010 17:06
Lokalizacja: Warszawa

Pierścienie, Uszczelniacze 1.4

Post autor: Gastovski » czw lut 24, 2011 18:23

Witam! SILNIK 1.4 AKQ 1999
Jakie są objawy uszkodzonych pierścieni i uszczelniaczy itd ? I druga sprawa to co się stało jeżeli na korku od oleju jest ten majonez ? Dodam że samochód nie dymi z tyłu i nie ubywa płynu chłodniczego i nie przybywa go i nie zmienia swojej kolorystyki, odma zapchana nie jest. I jeszcze zaczął pić sporo oleju mniej wiecej 0,7 L na 150 km mimo że wcześniej wogóle nie brał, tylko jak pojawił sięmajonez na korku.



Awatar użytkownika
Jazz_Blue
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 875
Rejestracja: pt lis 07, 2008 21:01
Lokalizacja: BB
Kontakt:

Re: Pierścienie, Uszczelniacze 1.4

Post autor: Jazz_Blue » czw lut 24, 2011 18:50

"Masło" może się robić jeśli nie dogrzewasz dobrze silnika, czyli robiąc krótkie odcinki. Co do brania oleju to te silniki mają taką tendencję, skoro wcześniej nie brało lub brało zdecydowanie mniej to mogą to być właśnie uszczelniacze bądź pierścienie i ciężko na oko będzie to stwierdzić.



Gastovski
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 49
Rejestracja: ndz lis 21, 2010 17:06
Lokalizacja: Warszawa

Pierścienie, Uszczelniacze 1.4

Post autor: Gastovski » czw lut 24, 2011 19:58

Rozumiem, tylko sprawa jest taka że, te masło nigdy mi się nie pojawiało pod korkiem tylko na odmie. Do pracy 5 dni w tygodniu jeżdze 12 km, Warszawa. I mimo że silnik nie dogrzany to nie pojawiało się te masło na korku.

Jak można sprawdzić samemu uszczelnicze i ew. pierścienie tłokowe ? i co się w tedy dzieje ?



Awatar użytkownika
piotrek gti_abf
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 199
Rejestracja: śr lut 23, 2011 01:32
Lokalizacja: okolice Wielunia

Pierścienie, Uszczelniacze 1.4

Post autor: piotrek gti_abf » pt lut 25, 2011 00:47

Uszczelniaczy raczej nie da się sprawdzić (przynajmniej ja nie wiem jak :? )a pierścienie sprawdzisz mierząc mu sprężanie jakie ma w cylindrach.



Awatar użytkownika
gello1
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 277
Rejestracja: pt sie 14, 2009 23:32
Lokalizacja: Krasnystaw

Pierścienie, Uszczelniacze 1.4

Post autor: gello1 » pt lut 25, 2011 01:26

jest taki sposob ale nie wiem czy to prawda.
Jeśli silnik dymi na wysokich obrotach to pierścienie a jak schodzi z wysokich i dymi to uszczelniacze



Awatar użytkownika
Piotrek 2711
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 172
Rejestracja: czw kwie 08, 2010 00:51
Lokalizacja: Brzeg

Pierścienie, Uszczelniacze 1.4

Post autor: Piotrek 2711 » pt lut 25, 2011 08:15

Uszczelniacze zaworowe jak sa już zużyte to przy odpalaniu silnika po dłuższym postoju zadymi na niebiesko. A jeżeli pierścienie tłokowe lub gładz cylindra jest już zużyta to po pierwsze bedzie słabe ciśnienie na tłokach, i dymić bedzie cały czas tyle że bardziej jak następuje hamowanie silnikiem.

Majonez na korku wlewu oleju robi sie z powodu albo uszkodzonej uszczelki głowicy, ponieważ plyn chłodniczy dostaje sie do oleju, albo silnik sie nie dogrzewa z powodu krótkich tras i w oleju gromadzi sie woda która nie zdąża odparować i odkłada sie w taki sposób na korku wlewu oleju.


I LOVE MK3

Awatar użytkownika
stonefree
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4033
Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
Lokalizacja: WO
Kontakt:

Pierścienie, Uszczelniacze 1.4

Post autor: stonefree » sob lut 26, 2011 17:30

Piotrek 2711 pisze:silnik sie nie dogrzewa z powodu krótkich tras i w oleju gromadzi sie woda
Do tego słusznego spostrzeżenia dodam swoje 5 groszy. Po pierwsze silniki mają słabe pierścienie, więc *#cenzura#* się wiecej spalin. Po drugie w silniku 1,4 znajduje się 3 l oleju, a nie 4,2 - 4,5 l jak w starych silnikach MK2 lub MK3, więc mała ilość oleju nawadnia się szybko. Sprawda trzecia- blok silnika zrbony jest z aluminium, które przewodzi ciepło lepiej i stygnie szybciej, wiec para wodna skrapla się szybciej wewnątrz skrzyni korbowej.



Volfgang31
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 149
Rejestracja: pt sty 28, 2011 13:38

Pierścienie, Uszczelniacze 1.4

Post autor: Volfgang31 » śr mar 02, 2011 16:18

Gastovski, masz jakies dobrego magika od vw w wawce?szukam paru klopotow a raczej ich rozwiazania


Vento 1,6 101 KM AFT

Gastovski
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 49
Rejestracja: ndz lis 21, 2010 17:06
Lokalizacja: Warszawa

Pierścienie, Uszczelniacze 1.4

Post autor: Gastovski » śr mar 02, 2011 18:10

W Wawie nie za bardzo ale w Łomiankach znam kilku.



Volfgang31
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 149
Rejestracja: pt sty 28, 2011 13:38

Pierścienie, Uszczelniacze 1.4

Post autor: Volfgang31 » śr mar 02, 2011 19:04

ale szukam kogos kto nie bedzie jakis dziwnych bzdur gadal i nie bedzie drogi


Vento 1,6 101 KM AFT

Gastovski
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 49
Rejestracja: ndz lis 21, 2010 17:06
Lokalizacja: Warszawa

Pierścienie, Uszczelniacze 1.4

Post autor: Gastovski » czw mar 03, 2011 07:48

Jeżeli ktoś jest tani to jakość naprawy też jest tania. Mi chłopaki ostatnio robili fure i niestety tanio nie było.



Volfgang31
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 149
Rejestracja: pt sty 28, 2011 13:38

Pierścienie, Uszczelniacze 1.4

Post autor: Volfgang31 » czw mar 03, 2011 08:45

jedno nie wyklucza drugiego.ale daj jakies namiary.oni zajmuja sie tylko mechanika czy tez elektryka?znasz klopot.mozesz okreslic czy pomoga?


Vento 1,6 101 KM AFT

ODPOWIEDZ

Wróć do „Benzyna”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 25 gości