Kilka pytań! Pilnie! Silnik 2.0 8v ABA ,a głowica 2E

Tutaj piszemy o problemach dotyczących silników benzynowych

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
GinekGTI3
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 123
Rejestracja: sob lis 20, 2010 15:44
Lokalizacja: VW GRUPA CHOJNICE

Kilka pytań! Pilnie! Silnik 2.0 8v ABA ,a głowica 2E

Post autor: GinekGTI3 » wt lut 15, 2011 00:30

Witam.

Mam kilka pytań na ten temat ponieważ u mnie powoli kończą się pierścienie i mogę kupić silnik bez głowicy 2.0 8v tyle ,że wersja amerykańska (ABA).
Czy moja głowica z silnika 2E będzie pasować ?
Czy skrzynia z 2E pasuje normalnie do silnika ABA?
Jaką uszczelkę pod głowicą czy się niczym nie różnią?
Rozrząd wygląda tak samo?
Czy cokolwiek trzeba modyfikować?
Ile bym wydał na generalny remont tego silnika 2E tzn. Pierścienie,uszczelka pod głow. ,splanowanie i docieranie zaworów oraz wymiana gumek zaworowych i co dobrze jeszcze przy takim remoncie byłoby dobrze zrobić i czy to jest oby napewno trwalsze niż zmiana silnika nie biorącego oleju?

Pozdrawiam :)


Byłe MK3 :)
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... 0#p4672610" onclick="window.open(this.href);return false;
Kolejne mk3 GTI Edition
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=479076" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Kilka pytań! Pilnie! Silnik 2.0 8v ABA ,a głowica 2E

Post autor: Paweł Marek » wt lut 15, 2011 01:18

GinekGTI3, ceny znajdziesz na forum, co do reszty nie wiem na pewno ale na 90 procent dół silnika jest ten sam. Natomiast jeśli koniec pierścieni oceniasz tylko po tym że olej bierze to możesz się na takiej cenie finansowo przejechać, ponieważ 2E to jest cholernie trwały silnik i bierze olej zazwyczaj tylko wskutek uszkodzenia gumek zaworowych, a mechanik ci tego nie powie bo bedzie chciał zarobić na remoncie być może niepotrzebnym, chyba że masz przeprowadzoną dokładną diagnozę silnika to oczywiście.
Ponadto jeśli już kupujesz cały silnik to czemu ABA, 2E jest całe mnóstwo, tylko staraj się może nie z mk3 GTI bo często młodzież je zajeżdża, raczej z Passata lub z Toledo.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
GinekGTI3
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 123
Rejestracja: sob lis 20, 2010 15:44
Lokalizacja: VW GRUPA CHOJNICE

Kilka pytań! Pilnie! Silnik 2.0 8v ABA ,a głowica 2E

Post autor: GinekGTI3 » wt lut 15, 2011 13:37

No nie oceniam tego tylko po pierścieniach bo z początku też myślałem o gumkach zaworowych ,ale czy one aż tyle potrafią zużyć?

Wczorajsza trasa Chojnice>Gdańsk i z powrotem czyli około 250km i jak sprawdzałem(przed wyjazdem) na bagnecie było mniej ,więcej pół stanu. A byłem sprawdzić przed chwilą i jest 1/4 stanu.

Czy na 250km w trasie i troche po mieście potrafią te gumki tyle przepuścić?

I w samochodzie jest zwykła instalacja BRC od 6 lat.


Byłe MK3 :)
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... 0#p4672610" onclick="window.open(this.href);return false;
Kolejne mk3 GTI Edition
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=479076" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
KoguT
I am the Stig
I am the Stig
Posty: 2049
Rejestracja: wt lis 14, 2006 21:07
Lokalizacja: Dębica
Auto: VW Golf MK4 Cabrio
Silnik: ABF
Kontakt:

Kilka pytań! Pilnie! Silnik 2.0 8v ABA ,a głowica 2E

Post autor: KoguT » wt lut 15, 2011 14:49

pewnie ze uszczelniacze zaworowe potrafią przepuscic tyle oleju

u mnie jak siadały to w miesiąc dolałem 1litr oleju

a kumaty mechanik wymieni ci je bez sciaganie głowicy

koszt uszczelniaczy niewielki bo chyba ze 2zł

a wymiana to tylko ściągnięcie wałka, popychaczy i sprężyn (tłok w górze i nabite cisnienie w cylindrze)



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Kilka pytań! Pilnie! Silnik 2.0 8v ABA ,a głowica 2E

Post autor: Paweł Marek » wt lut 15, 2011 19:24

Litr na 500 km dolewałem do żonkowego GTi, po wymianie nie trzeba uzupełniać


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Benzyna”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 36 gości