Jak sprawdzić silnik 2.0 8V ??
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Jak sprawdzić silnik 2.0 8V ??
Witam.
Chce kupić golfa 3 z w.w. silnikiem . Mam pytanie jak najlepiej sprawdzić silnik ?
Poczytałem i standardowe uwagi przy oględzinach:
1. zwrócić uwagę czy po zapalaniu na zimnym silniku nie ma niebieskawego dymu z rury wydechowej - to świadczy zazwyczaj o zużytych uszczelniaczach.Ogólnie jeśli jest niebieski dym to silnik bierze olej, gdy kopci na niebiesko pod obciążeniem to oznacza zużyte pierścienie.
2. zwróć uwagę czy łatwo zapala, zdrowy silnik nie powinien mieć z tym problemu.
3. Przy dobrze rozgrzanym silniku odkręć korek od wlewu oleju jak będzie się dymić to uszczelniacze mogą już być do wymiany wyjmij bagnet jak z stamtąd poleci dym to pierścienie do wymiany.
4. Zobacz czy pod nakrętką od wlewu oleju nie ma jakiegoś osadu.
5. Wolne obroty silnika nie powinny się zmieniać po otwarciu korka od oleju.
6. Na stacji diagnostycznej możesz sprawdzić czystość spalin, to też wiele powie o stanie silnika i elementów układu wydechowego.
7. Słuchać słuchać i jeszcze raz słuchać. Większość benzyniaków powinny chodzić równo i bez klekotania.
8??? Po rozgrzaniu silnika przy gazuj do odcięcia i zobacz czy kopci czy nie. ??
9. Niezależnie od tego, czy przymierzamy się do zakupu auta z silnikiem benzynowym, czy dieslem najlepszy obraz tego, w jakim stanie znajduje się motor da nam badanie jego kompresji (ciśnienia sprężania). Nie jest to czynność czasochłonna i przy stosunkowo niewielkim nakładzie może nam oszczędzić kosztów remontu.
Niestety do 9 nie będę miał potrzebnych narzędzia 8 nie wiem czy to dobry pomysł...
Może trzeba zwrócić uwagę na jakieś charakterystyczne dla tego silnika problemy? Chociaż opinie o nim są bardzo dobre na forum.
10. czy silnik 2e z wersji us rożni się czymś od europejczyka?
11. czy jeśli silnik ma klimatyzację to mogę ją zdemontować i jeździć bez niej
Proszę o pomoc i porady..
Chce kupić golfa 3 z w.w. silnikiem . Mam pytanie jak najlepiej sprawdzić silnik ?
Poczytałem i standardowe uwagi przy oględzinach:
1. zwrócić uwagę czy po zapalaniu na zimnym silniku nie ma niebieskawego dymu z rury wydechowej - to świadczy zazwyczaj o zużytych uszczelniaczach.Ogólnie jeśli jest niebieski dym to silnik bierze olej, gdy kopci na niebiesko pod obciążeniem to oznacza zużyte pierścienie.
2. zwróć uwagę czy łatwo zapala, zdrowy silnik nie powinien mieć z tym problemu.
3. Przy dobrze rozgrzanym silniku odkręć korek od wlewu oleju jak będzie się dymić to uszczelniacze mogą już być do wymiany wyjmij bagnet jak z stamtąd poleci dym to pierścienie do wymiany.
4. Zobacz czy pod nakrętką od wlewu oleju nie ma jakiegoś osadu.
5. Wolne obroty silnika nie powinny się zmieniać po otwarciu korka od oleju.
6. Na stacji diagnostycznej możesz sprawdzić czystość spalin, to też wiele powie o stanie silnika i elementów układu wydechowego.
7. Słuchać słuchać i jeszcze raz słuchać. Większość benzyniaków powinny chodzić równo i bez klekotania.
8??? Po rozgrzaniu silnika przy gazuj do odcięcia i zobacz czy kopci czy nie. ??
9. Niezależnie od tego, czy przymierzamy się do zakupu auta z silnikiem benzynowym, czy dieslem najlepszy obraz tego, w jakim stanie znajduje się motor da nam badanie jego kompresji (ciśnienia sprężania). Nie jest to czynność czasochłonna i przy stosunkowo niewielkim nakładzie może nam oszczędzić kosztów remontu.
Niestety do 9 nie będę miał potrzebnych narzędzia 8 nie wiem czy to dobry pomysł...
Może trzeba zwrócić uwagę na jakieś charakterystyczne dla tego silnika problemy? Chociaż opinie o nim są bardzo dobre na forum.
10. czy silnik 2e z wersji us rożni się czymś od europejczyka?
11. czy jeśli silnik ma klimatyzację to mogę ją zdemontować i jeździć bez niej
Proszę o pomoc i porady..
- bombel-g2
- Użytkownik
- Posty: 360
- Rejestracja: śr gru 12, 2007 14:26
- Lokalizacja: SŁOKÓW/OPOLE
- Kontakt:
Jak sprawdzić silnik 2.0 8V ??
to wszystko co piszesz to poniekąd sie sprawdza.- jeśli na prawdę nie masz takiego pojecia- bo nie na wszystkim można się znać to ugadaj się z jakimś mechanikiem pakuj go do auta, po godzinach pracy np i za małą opłatą kumaty mechanik ci powie co i jak i przynajmniej zaoszczędzisz wtopę która może poźniej może kosztować.... a myślę ze jeśli nie daleko trzeba jechać to za 50 zł gość ci pomoże fachową poradą. i tak jak napisałem. koszty żadne-przy nie znajomości i wtopie-takie moje zdanie
Kamil
tel.792310032 kupię katalizatory wszystkie
Monowtrysk w PN-nce już śmiga... aż miło
tel.792310032 kupię katalizatory wszystkie
Monowtrysk w PN-nce już śmiga... aż miło
Jak sprawdzić silnik 2.0 8V ??
nie mam niestety takiej możliwości, trochę aut już widziałem przy kupnie. Trochę się znam. Ale nie jestem chojrakiem i nie powiem że jestem ekspertem dlatego chciałem uzyskać jakieś porady Prawie wszystko co wymieniłem to znam z doświadczenia. Ale chodzi mi o ten jeden konkretny motor
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Jak sprawdzić silnik 2.0 8V ??
Bakamura, jak kolega wyżej: jednak poproś kogoś o pomoc. Brakło ci ostatniego najważniejszego punktu: siadasz z kumatym kolegą do auta i jazda próbna, trochę po dziurach trochę po prostej.
Na koniec konkretne uwagi:
.1 niema 2E w wersji amerykańskiej,
2. klimę można zdemontować, tylko poco
3. Po odkręcaniu korka obroty wręcz powinny spaść - w każdym silniku w którym odma dochodzi do dolotu między przepływomierzem a silnikiem
4. po dymieniu z miarki lub spod korka nie poznasz absolutnie czy uszkodzone sa pierścienie czy uszczelniacze, ponieważ komora wału korbowego i wałka rozrządu są połączone
5. emulsja pod korkiem to norma w silniku niedogrzewanym z powodu jazdy na krótkich odcinkach
W ogóle nie skupiaj się tylko na silniku, bo części do niego czy też używane silniki są tanie, trzeba się skupić na budzie - ma być zdrowa i napewno niepowypadkowa, i na zawieszeniu - ono jest też łatwe do naprawy ale może to być kosztowne
Na koniec konkretne uwagi:
.1 niema 2E w wersji amerykańskiej,
2. klimę można zdemontować, tylko poco
3. Po odkręcaniu korka obroty wręcz powinny spaść - w każdym silniku w którym odma dochodzi do dolotu między przepływomierzem a silnikiem
4. po dymieniu z miarki lub spod korka nie poznasz absolutnie czy uszkodzone sa pierścienie czy uszczelniacze, ponieważ komora wału korbowego i wałka rozrządu są połączone
5. emulsja pod korkiem to norma w silniku niedogrzewanym z powodu jazdy na krótkich odcinkach
W ogóle nie skupiaj się tylko na silniku, bo części do niego czy też używane silniki są tanie, trzeba się skupić na budzie - ma być zdrowa i napewno niepowypadkowa, i na zawieszeniu - ono jest też łatwe do naprawy ale może to być kosztowne
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Jak sprawdzić silnik 2.0 8V ??
Paweł Marek, jazdę próbną pominąłem bo to najważniejsza część o której nie wspominałem bo jest tak oczywista. Nie wyobrażam sobie żeby ktoś auto kupił bez przejechania się
Dzięki za uwagi
Mogę się mylić, że to oryginał ale widziałem już golfa 3 115ps usa. I takiego też mam na oku
Dzięki za uwagi
Mogę się mylić, że to oryginał ale widziałem już golfa 3 115ps usa. I takiego też mam na oku
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Jak sprawdzić silnik 2.0 8V ??
tak tak ale to nie 2E tylko ABA, silnik ok ale w razie awarii wtrysku będziesz biedny troszkę bo ciężko coś z używek znaleźć.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Jak sprawdzić silnik 2.0 8V ??
Bakamura, nie ma co przybliżać. 2E nie oznacza pojemności, to oznaczenie kodowe silnika, wersja amerykańska silnika 2.0 ma oznaczenie ABA, wpisz to w wyszukiwarkę na dole i się dowiesz co nieco o tym silniku ale niewiele znajdziesz bo mało tego w PL. Reszta auta nie różni się na tyle żebyś miał kłopoty z naprawami. Sam silnik też nie, tylko zespół wtryskowy z osprzętem.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 32 gości