silniczek krokowy

Tutaj piszemy o problemach dotyczących silników benzynowych

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
prezesik25
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2901
Rejestracja: pn gru 11, 2006 21:37
Lokalizacja: ELE Łęczyca
Kontakt:

silniczek krokowy

Post autor: prezesik25 » śr sty 12, 2011 08:58

Witajcie koledzy!

Już od jesieni walczę z silnikiem w moim bolidzie (1.4 ABD). Sytuacja jest taka, że przy podpietej normalnie wtyczce do krokowego silnik pracuje na wolnych, lecz nie chce wejść na obroty coś jakby chciał, ale za chwilę buu... i wolne i tak z częstotliwością ok. 1,5-2 sekund.
Natomiast po odpięciu wtyczki od krokowego silnik pracuje na wolnych, ładnie wchodzi na obroty, choć na zimnym silniku obroty wahają się rzędu 700-800/min za sprawa odpiętego krokowego.

Wspomne, że wcześniej rozregulowałem czujnik TPS, ale wg porady z forum wyregulowałem (1-2 pin 0,21V).

Już przekładałem krokowy z 1.8 (również 4-pinowy) - bez zmian... Silniczki po popięciu "na krótko" pracują, czyli wsuwają się i wysuwają - wiec wg mnie są sprawne - Czy mogę się mylić?

Najprościej będzie wydać 100 zł na nowy krokowy, ale czy to załatwi sprawę?


Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
T.O.B.I.
Forum Master
Forum Master
Posty: 1935
Rejestracja: sob cze 24, 2006 11:15
Lokalizacja: Police
Kontakt:

silniczek krokowy

Post autor: T.O.B.I. » śr sty 12, 2011 13:55

Oczywiście możesz się mylić, to że krokowy się wysuwa i wsuwa nie znaczy że będzie pod obciążeniem przepustnicy regulował obroty. Jeżeli wkładałeś inny silniczek który w innym aucie działa poprawnie to znaczy że uwaliłeś przepustnicę (TPS) tym regulowaniem, miałem podobnie tylko u mnie uszkodzenie było drastyczne, trzy wachnięcia obrotów po uruchomieniu do 1500 i gaśnięcie, gazowanie nic nie dawało.


Pozdrawiam T.O.B.I.

[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images34.fotosik.pl/84/0c1e57131f62f7d5.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
prezesik25
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2901
Rejestracja: pn gru 11, 2006 21:37
Lokalizacja: ELE Łęczyca
Kontakt:

silniczek krokowy

Post autor: prezesik25 » śr sty 12, 2011 14:31

I co zrobiłeś? Zakupiłeś drugą "nie rzeźbioną" przepustnicę?


Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
T.O.B.I.
Forum Master
Forum Master
Posty: 1935
Rejestracja: sob cze 24, 2006 11:15
Lokalizacja: Police
Kontakt:

silniczek krokowy

Post autor: T.O.B.I. » śr sty 12, 2011 17:36

tak skończyło się na wymianie przepustnicy niestety.


Pozdrawiam T.O.B.I.

[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images34.fotosik.pl/84/0c1e57131f62f7d5.jpg[/img][/url]

adamwwy
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 328
Rejestracja: ndz lis 14, 2010 21:38
Lokalizacja: Wyszków

silniczek krokowy

Post autor: adamwwy » pt sty 21, 2011 00:09

A czy odczytywałeś błędy VAGiem?? Warto też sprawdzić bloki pomiarowe. Możesz jeszcze jedną ewentualność sprawdzić: odkręca się TPS i tam są takie blaszki które dotykają do ścieżek na TPS. Mogą być zgięte, zwarte, wyłamane, ścieżki na TPS zabrudzone itp.Odpięcie krokowego nie powinno mieć wpływu na pracę silnika na wyższych obrotach... Chyba, że na kablach idących do niego jest jakiś zwarcie lub instalacja jest jakoś przerobiona.



Awatar użytkownika
T.O.B.I.
Forum Master
Forum Master
Posty: 1935
Rejestracja: sob cze 24, 2006 11:15
Lokalizacja: Police
Kontakt:

silniczek krokowy

Post autor: T.O.B.I. » pt sty 21, 2011 10:34

nie dawaj takich rad koledze, w żadnym wypadku po ściągnięciu TPSu nie dotykaj blaszek, zmiana ich położenia spowoduje uszkodzenie delikatnych ścieżek w czujniku (one są z napylonego węgla-grafitu), ja uszkodziłem tak swoją przepustnicę, chociaż jeśli ściągałeś już TPS to kto wie czy już właśnie nie są uszkodzone.


Pozdrawiam T.O.B.I.

[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images34.fotosik.pl/84/0c1e57131f62f7d5.jpg[/img][/url]

adamwwy
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 328
Rejestracja: ndz lis 14, 2010 21:38
Lokalizacja: Wyszków

Re: silniczek krokowy

Post autor: adamwwy » pt sty 21, 2011 12:15

Przecież TPS jest wymienną częścią więc niby jak ma uszkodzić te blaszki w przepustnicy?? Nie raz to ludziom wymieniałem i jak odkręcisz i zamontujesz drugi to nie ma prawa się cokolwiek uszkodzić. Blaszki może sprawdzić wzrokowo, bez dotykania. A co do samego TPS to czyściłem ścieżki benzyną ekstrakcyjną i też działa od ponad roku więc nie jest to takie delikatne jak się wszystkim wydaje.



Awatar użytkownika
prezesik25
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2901
Rejestracja: pn gru 11, 2006 21:37
Lokalizacja: ELE Łęczyca
Kontakt:

silniczek krokowy

Post autor: prezesik25 » pt sty 21, 2011 19:40

U mnie blaszki są w porządku, ścieżki też nie są wytarte, tylko po prostu "coś" się gryzie z silniczkiem krokowym. TPS ustawiony - jak pisałem wyżej - 1-2 pin 0,21V. W niedzielę będę jeszcze sprawdzał przejście na kabelkach przy wtyczce na kolektorze ssącym.


Obrazek
Obrazek

tomvito
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: sob kwie 24, 2010 12:58
Lokalizacja: Eg
Kontakt:

silniczek krokowy

Post autor: tomvito » ndz sty 23, 2011 00:22

mam golfa 3, 1.4 1997 benzyna. gasnie mi przy hamowaniu np dojezdzajac do skrzyzowania, czasami na postoju wahluje , czy ktos mi pomoze jak dotrzec do silniczka krokowego i go przeczyscic bo to podobno moze pomoc ? jak dostac sie w silniku 1.4 ? moze fotki jakies ? pomozcie


Tomek

Awatar użytkownika
prezesik25
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2901
Rejestracja: pn gru 11, 2006 21:37
Lokalizacja: ELE Łęczyca
Kontakt:

silniczek krokowy

Post autor: prezesik25 » ndz sty 23, 2011 14:57

Koledzy podejrzewam walniętą sondę.

Po uruchomieniu zimny silnik pierw pobiera dane m. in. z czujnika temp. - wtedy u mnie silnik wchodzi super na wysokie obroty

Po lekkim rozgrzaniu sonda się rozgrzewa i zaczyna pracować, krokowy wtedy dostaje sygnał m. in. z sondy. U mnie na wolnych chodzi, a po przytrzymaniu gazu - faluje.

Po odłączeniu wtyczki (foto poniżej) silnik zachowuje się bez zmian.

Czyli wg mnie padła sonda i tyle... Chyba dobrze dedukuję...

Obrazek


Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
T.O.B.I.
Forum Master
Forum Master
Posty: 1935
Rejestracja: sob cze 24, 2006 11:15
Lokalizacja: Police
Kontakt:

silniczek krokowy

Post autor: T.O.B.I. » pt lut 04, 2011 15:20

ciężko powiedzieć czy to sonda, to draństwo można sprawdzić tylko na testerze i oscyloskopie, jakie masz spalanie? miałem taki przypadek w fordzie ojca, wychodziło na testerze i kompie że sonda uszkodzona, po wymianie okazało się że spalanie wzrosło o 2l niestety nie dało się wrócić bo tamta została zmasakrowana przy demontażu, jeśli silnik pracuje nierówno na wciśniętym gazie i odłączonej sondzie to przepustnica (TPS) szwankuje


Pozdrawiam T.O.B.I.

[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images34.fotosik.pl/84/0c1e57131f62f7d5.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
prezesik25
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2901
Rejestracja: pn gru 11, 2006 21:37
Lokalizacja: ELE Łęczyca
Kontakt:

silniczek krokowy

Post autor: prezesik25 » czw lut 10, 2011 16:20

Koledzy problem rozwiązany!!

Wina leżała po stronie uszkodzonego silniczka krokowego. Wymieniłem na nowy i wszystko śmiga!! Sonda jest sprawna - sprawdzałem miernikiem - wahania przy 70 stopniach były 0,5 - 0,8V.

Dzięki wszystkim za pomoc.


Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
T.O.B.I.
Forum Master
Forum Master
Posty: 1935
Rejestracja: sob cze 24, 2006 11:15
Lokalizacja: Police
Kontakt:

silniczek krokowy

Post autor: T.O.B.I. » pt lut 11, 2011 08:45

jaki silniczek kupiłeś i za ile jeśli można?


Pozdrawiam T.O.B.I.

[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images34.fotosik.pl/84/0c1e57131f62f7d5.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
prezesik25
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2901
Rejestracja: pn gru 11, 2006 21:37
Lokalizacja: ELE Łęczyca
Kontakt:

silniczek krokowy

Post autor: prezesik25 » pt lut 11, 2011 15:36

Jakiś zamiennik za 100 zł.


Obrazek
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Benzyna”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 33 gości