zapowietrza sie...chyba 1.6 16V AUS

Tutaj piszemy o problemach dotyczących silników benzynowych

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

airbuko
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 92
Rejestracja: sob sty 08, 2011 02:34

zapowietrza sie...chyba 1.6 16V AUS

Post autor: airbuko » sob sty 22, 2011 01:32

Problem z odpaleniem pojawia sie po kilku godzinnym postoju. Pali za drugim lub trzecim razem, a potem odpala prawidlowo. Filtr paliwa wymienilem ale nic nie pomoglo. Czy ktos wie Jak dostac sie do pompy paliwa by wyczyscic filtr siatkowy i gdzie znajduje sie zawor zwrotny? i czy mozna go wymienic?..
pozdrawiam i dzieki za podpowiedzi



Awatar użytkownika
Jacek75
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 960
Rejestracja: czw kwie 10, 2008 09:16
Lokalizacja: Kraków
Auto: Golf Variant MK5 1.4 TSI 122hp
Silnik: CAXA
Kontakt:

zapowietrza sie...chyba 1.6 16V AUS

Post autor: Jacek75 » ndz sty 23, 2011 19:44

Zawór w pompie, klapa do pompy pod prawym tylnym siedzeniem, niechciało sie poszukać na forum? Sprawdzić G62.


TSI RULEZ. Retrofit: tempomat, lampki ostrzegawcze drzwi, TPMS, DRL, doświetlenie zakrętów; VCDS 11 kodowanie, kasowanie błędów.

airbuko
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 92
Rejestracja: sob sty 08, 2011 02:34

zapowietrza sie...chyba 1.6 16V AUS

Post autor: airbuko » ndz sty 23, 2011 22:05

dzieki za podpowiedz ...probowalem szukac, ale nie umialem nic konkretnego znalezc. Nie jestem obyty z forami wiec pewnie dlatego ...
jeszcze raz dzieki



airbuko
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 92
Rejestracja: sob sty 08, 2011 02:34

zapowietrza sie...chyba 1.6 16V AUS

Post autor: airbuko » sob sty 29, 2011 13:21

Pytanie do Jacek75 przede wszystkim ... ale do innych zainteresowanych rowniez :) ... jak juz pisalem wczesniej problem z odpaleniem po 5-6 godzinnym postoju. Odpali za pierwszym razem, wylacznie kiedy krece rozrusznikiem z 5 sekund. Gdy juz odpali moge zgasic silnik i ponownie odpalic prawidlowo. Gdy odpalam (ten 1 raz ktory trwa ok 5sek.) mam wrazenie ze nie mam paliwa bo silnik zachowuje sie jakby zaskakiwal ale po sekundzie slysze ze rozrusznik obraca kolo zamachowe ale nie chce palic. Gdy juz zalapie, pali rowno, zadnych falowan, obroty na poziomie ok 1200 jak juz silnik sie nagrzeje do 90*C spadaja troszke ponizej 800 ale nadal rowno. Zadnych problemow w czasie jazdy, Nawet po 2h postoju odpali prawidlowo. Na goracym silniku odpala bez problemu. W sumie nie moge narzekac. Jedyny problem to te odpalanie po dlugim postoju. Moje pytanie do was ... co o tym sadzicie? Czy paliwo mi sie cofa? Od zakupu auta jakies 3tyg temu. wymienilem juz termostat ... bo sie zacinal i czujnik g62, bo temp na wskazniku szalala... Co powinienem sprawdzic teraz ? czy to moze byc problem z pompa? Jak przekrecam kluczyk w stacyjce wlaczajac pompe ... slysze ja ok 7sek zanim sie wylaczy... czy to normalne?
dzieki za podpowiedzi i pozdrawiam



Awatar użytkownika
Jacek75
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 960
Rejestracja: czw kwie 10, 2008 09:16
Lokalizacja: Kraków
Auto: Golf Variant MK5 1.4 TSI 122hp
Silnik: CAXA
Kontakt:

zapowietrza sie...chyba 1.6 16V AUS

Post autor: Jacek75 » pn sty 31, 2011 14:49

Wszystko ok ma chodzic juz przez kilka sekund po otwarciu drzwi, było kilka razy na forum nie szukałeś starannie. Możesz sprawdzić VAG czy problem czasem nie lezy w immo. Jeżeli po 2h odpala prawidłowo to ja bym się uczepił czujnika g62 założyłeś oryginał? Rano przekrec kluczyk ze 4 razy (zeby pompa nabila cisnienie) i dopiero odpalaj, jak zapali za pierwszym razem to pompa/zawór.


TSI RULEZ. Retrofit: tempomat, lampki ostrzegawcze drzwi, TPMS, DRL, doświetlenie zakrętów; VCDS 11 kodowanie, kasowanie błędów.

airbuko
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 92
Rejestracja: sob sty 08, 2011 02:34

zapowietrza sie...chyba 1.6 16V AUS

Post autor: airbuko » czw lut 03, 2011 14:52

Hej, na kolezenskim amatorskim VAGu nie pokazalo zadnych bledow. Za 2 tygodnie zabieram auto do profesjonalisty na komputer. Nie mam LPG. Jutro wymienie swiece moze to pomoze ... ktos ze znajomych mechaniorow amatorow podpowiedzial mi ze problem moze lezec w "crank sensor" ...wiem jak to wyglada ale nie wiem jak sie nazywa po polsku. Wymienilem G62 bo wskazowka mi szalala, nie wiem czy czujnik ten jest oryginalny ale przynajmniej jest made in germany. Od tygodnia jezdze na nim i wskazowka dziala prawidlowo i mam wrazenie ze spalanie mi spadlo, ale problem z odpalaniem po nocy nadal pozostalo bez zmian. Jak juz powiedzialem zmieniam swiece bo nie wiem kiedy ostatni raz byly zmieniane, a potem VAG i byc moze sprawdze ten crank sensor. Dam Znac



airbuko
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 92
Rejestracja: sob sty 08, 2011 02:34

zapowietrza sie...chyba 1.6 16V AUS

Post autor: airbuko » czw lut 03, 2011 14:55

zapomnialem dodac ... probowalem juz triku z wlaczaniem pompy wielokrotnie zanim uruchomie silnik. Ba, nawet dziesieciokrotne wlaczenie pompy przed uruchomieniem silnika po dlugim postoju nie ma najmniejszego wplywu na uruchomienie silnika ... Ciagle musze krecic rozrusznikiem 5 sekund by zalapal.



airbuko
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 92
Rejestracja: sob sty 08, 2011 02:34

zapowietrza sie...chyba 1.6 16V AUS

Post autor: airbuko » sob lut 05, 2011 02:56

no wlasnie, mam wieksze spalanie, drgania silnika czasami, zwlaszcza na wolnych obrotach przy temp 90*C. Wezme sie za to jak wroce z urlopu i dam znac czy poskutkowalo.
Dzieki za podpowiedzi



airbuko
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 92
Rejestracja: sob sty 08, 2011 02:34

zapowietrza sie...chyba 1.6 16V AUS

Post autor: airbuko » sob lut 05, 2011 22:19

dzis po przejechanych 50km zaswiecil mi sie "check engine"; zanim podlacze pod Vaga, co zrobie za dwa tygodnie bo za moment sie urlopuje zdala od auta, czy mozliwym powodem byc moze wadliwie dzialajacy czujnik polozenia walka rozrzadu?, lub dziura w odmie? ostatnio zauwazylem ze mam male uszkodzenie w plastiku odmy z ktorej silnik na pewno bierze lewe powietrze. Czy to moze byc powodem zaswiecenia sie "check engine"? poza tym z dziury tej chlapie mi olej .. niewiele tego ale troszke mi cieknie



Awatar użytkownika
Jacek75
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 960
Rejestracja: czw kwie 10, 2008 09:16
Lokalizacja: Kraków
Auto: Golf Variant MK5 1.4 TSI 122hp
Silnik: CAXA
Kontakt:

zapowietrza sie...chyba 1.6 16V AUS

Post autor: Jacek75 » pn lut 07, 2011 10:32

Czujnik wału zostawiłbym na koniec, on z reguły daje znać jak jest zagrzany (gasnie po zagrzaniu do 90 stopni)
Dziurawa odma może być problemem i może wywołać błąd check jeżeli ma znaczący wpływ na stan podciśnienia (jest już dostatecznie duża dziura). Koniecznie ją załataj bo tez moze miec wpływ na odpalanie a będzie tańsze niż czujnik.


TSI RULEZ. Retrofit: tempomat, lampki ostrzegawcze drzwi, TPMS, DRL, doświetlenie zakrętów; VCDS 11 kodowanie, kasowanie błędów.

airbuko
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 92
Rejestracja: sob sty 08, 2011 02:34

zapowietrza sie...chyba 1.6 16V AUS

Post autor: airbuko » wt lut 15, 2011 02:24

zauwazylem kolejny szczegol, ktory byc moze pomoze w ustaleniu problemu. Silnik (zimny lub goracy, pomijajac problem z odpaleniem po nocy) nie odpali bez gazu i krecenia rozrusznikiem przez ok 5sek. jezeli zgasnie np. przy zbyt szybkim odpuszczeniu sprzegla. Przy normalnym zgaszeniu kluczykiem odpali prawidlowo. W najblizszym czasie zajme sie dziura w odmnie, ale jestem ciekaw czy moze cos wam to mowi.
Dziekuje wam za sugestie i podpowiedzi.
Pozdrawiam



ODPOWIEDZ

Wróć do „Benzyna”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości