po 15km coś nie tak z pracą silnika

Tutaj piszemy o problemach dotyczących silników benzynowych

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
ostry
vw śląsk
vw śląsk
Posty: 305
Rejestracja: pt gru 10, 2010 21:11

po 15km coś nie tak z pracą silnika

Post autor: ostry » pn sty 24, 2011 15:53

siema. poprzednio w moim golfie był gaźnik z opla sterowany podciśnieniem. zmieniłem go na pierburga 2ee ponieważ po przejechaniu kilkunastu kilometrów silnik dziwnie działał (ja mu na gaz a on ledwo co się toczył i pyrta). na biegu jałowym gasł. podobnie ma się sytuacja z ecotroniciem - wczoraj na biegu jałowym tak samo gasł jak na poprzednim gaźniku. dzisiaj zrobiłem 20km i po przejechaniu 15 coś zaczęło się psuć. samochodzik nie działa jak powinien tzn. nie miał optymalnego przyspieszenia i delikatnie szarpał jak puściłem i dodałem gazu.
Obrazek



oldstaszek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1128
Rejestracja: czw kwie 17, 2008 14:40
Lokalizacja: Brzeg
Kontakt:

Re: po 15km coś nie tak z pracą silnika

Post autor: oldstaszek » pn sty 24, 2011 22:27

adamo55 pisze:siema. poprzednio w moim golfie był gaźnik z opla sterowany podciśnieniem. zmieniłem go na pierburga 2ee ponieważ po przejechaniu kilkunastu kilometrów silnik dziwnie działał (ja mu na gaz a on ledwo co się toczył i pyrta). na biegu jałowym gasł. podobnie ma się sytuacja z ecotroniciem - wczoraj na biegu jałowym tak samo gasł jak na poprzednim gaźniku. dzisiaj zrobiłem 20km i po przejechaniu 15 coś zaczęło się psuć. samochodzik nie działa jak powinien tzn. nie miał optymalnego przyspieszenia i delikatnie szarpał jak puściłem i dodałem gazu.
Obrazek
Należy rozumieć że na każdym się to powtarza?
Jeżeli tak to istnieje prawdopodobieństwo "podpartych zaworów" gdy się rozgrzeje. :pub:


mojego auta jeszcze nie wyprodukowano...

Awatar użytkownika
ostry
vw śląsk
vw śląsk
Posty: 305
Rejestracja: pt gru 10, 2010 21:11

po 15km coś nie tak z pracą silnika

Post autor: ostry » wt sty 25, 2011 10:26

podparte zawory? to dziwny zbieg okoliczności bo 1000km temu wymieniałem pierścienie, uszczelniacze, uszczelki(z uszczelki pod głowicą wydostaje się płyn). robił mi to wujek mechanik i mówił że wszystko fajnie tip top, że szlifował zawory czy coś takiego. od tamtego momentu z autem dzieją się dziwne rzeczy. na ecotronicu nie chce sam odpalić, muszę mu paliwo wstrzyknąć. jak już odpali to przerywa dopóki się nie zagrzeje. na poprzednim gaźniku było podobnie z tym przerywaniem i strasznie jeszcze na czarno kopcił. stuka na zimnym silniku



piteR-ek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 686
Rejestracja: pn sty 19, 2009 19:01

po 15km coś nie tak z pracą silnika

Post autor: piteR-ek » wt sty 25, 2011 12:06

Sprawdź sobie rozrząd czy czasem nie przeskoczył



oldstaszek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1128
Rejestracja: czw kwie 17, 2008 14:40
Lokalizacja: Brzeg
Kontakt:

Re: po 15km coś nie tak z pracą silnika

Post autor: oldstaszek » wt sty 25, 2011 13:24

adamo55 pisze:podparte zawory? to dziwny zbieg okoliczności bo 1000km temu wymieniałem pierścienie, uszczelniacze, uszczelki(z uszczelki pod głowicą wydostaje się płyn). robił mi to wujek mechanik i mówił że wszystko fajnie tip top, że szlifował zawory czy coś takiego. od tamtego momentu z autem dzieją się dziwne rzeczy. na ecotronicu nie chce sam odpalić, muszę mu paliwo wstrzyknąć. jak już odpali to przerywa dopóki się nie zagrzeje. na poprzednim gaźniku było podobnie z tym przerywaniem i strasznie jeszcze na czarno kopcił. stuka na zimnym silniku
Właśnie to (chyba) potwierdziłeś. Dość często po szlifowaniu zaworów należy szlifnąć trzonki zaworów bo stają się za długie.
Rozgrzewanie silnika powoduje rozszerzanie/wydłużanie trzonków i ten ułamek milimetra powoduje że się nie domykają.
Zawory... :pub:


mojego auta jeszcze nie wyprodukowano...

oldstaszek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1128
Rejestracja: czw kwie 17, 2008 14:40
Lokalizacja: Brzeg
Kontakt:

Re: po 15km coś nie tak z pracą silnika

Post autor: oldstaszek » wt sty 25, 2011 13:27

oldstaszek pisze:
adamo55 pisze:podparte zawory? to dziwny zbieg okoliczności bo 1000km temu wymieniałem pierścienie, uszczelniacze, uszczelki(z uszczelki pod głowicą wydostaje się płyn). robił mi to wujek mechanik i mówił że wszystko fajnie tip top, że szlifował zawory czy coś takiego. od tamtego momentu z autem dzieją się dziwne rzeczy. na ecotronicu nie chce sam odpalić, muszę mu paliwo wstrzyknąć. jak już odpali to przerywa dopóki się nie zagrzeje. na poprzednim gaźniku było podobnie z tym przerywaniem i strasznie jeszcze na czarno kopcił. stuka na zimnym silniku
Właśnie to (chyba) potwierdziłeś. Dość często po szlifowaniu zaworów należy szlifnąć trzonki zaworów bo stają się za długie.
Rozgrzewanie silnika powoduje rozszerzanie/wydłużanie trzonków i ten ułamek milimetra powoduje że się nie domykają.
Zawory... :pub:
PS.Czegoś nie rozumiem - na początku jest Twój wpis że jak rozgrzany to głupieje...teraz piszesz że jak zimny - to w końcu jak jest?


mojego auta jeszcze nie wyprodukowano...

Awatar użytkownika
ostry
vw śląsk
vw śląsk
Posty: 305
Rejestracja: pt gru 10, 2010 21:11

po 15km coś nie tak z pracą silnika

Post autor: ostry » wt sty 25, 2011 14:24

na ciepłym silniku gaśnie a jak się jedzie to przerywa, pyrta. natomiast żeby go odpalić muszę mu te paliwo wstrzyknąć bo inaczej nie ruszy. jak odpali to przez chwile trzymam nogę na gazie bo zgaśnie(obroty w granicach 1000-1200). wygląda na to że ssanie nie działa i coś jeszcze że muszę wlewać paliwo żeby zapalił. jak trochę pochodzi to wszystko jest cacy dopóki się nie zagrzeje. zawory na zimnym trzaskają głośniej a na ciepłym mniej a jak auto stoi parę dni to jeszcze głośniej. rozrząd jest ustawiony dobrze



Awatar użytkownika
ostry
vw śląsk
vw śląsk
Posty: 305
Rejestracja: pt gru 10, 2010 21:11

po 15km coś nie tak z pracą silnika

Post autor: ostry » wt sty 25, 2011 17:44

SPRZEDAM



Awatar użytkownika
ostry
vw śląsk
vw śląsk
Posty: 305
Rejestracja: pt gru 10, 2010 21:11

po 15km coś nie tak z pracą silnika

Post autor: ostry » pt sty 28, 2011 19:13

usterka usunięta. cewka kaput



Awatar użytkownika
Jessy
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 337
Rejestracja: wt paź 30, 2007 09:07
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

po 15km coś nie tak z pracą silnika

Post autor: Jessy » ndz sty 30, 2011 14:07

oldstaszek pisze:Jeżeli tak to istnieje prawdopodobieństwo "podpartych zaworów" gdy się rozgrzeje
Nie ma takiej możliwosci w PN-ce są Popychacze hydrauliczne (hydro-popychacze) Wiec tu toakie zjawisko nie występuje.
adamo55 pisze:zawory na zimnym trzaskają głośniej a na ciepłym mniej a jak auto stoi parę dni to jeszcze głośniej
Normalne przez kilka sekund po odpaleniu auta, jeśli trwa dłużej to pomoże wymiana (hydro-popychaczy) + nowy olej.


Miałem Pn-kę uważam za jeden z najlepszych silników jakie miałem :bigok:


Lewy pas zaglądasz śmierci w twarz...a tak na marginesie... " CZERWONE SĄ SZYBSZE..:D "

ODPOWIEDZ

Wróć do „Benzyna”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości