Problem z silnikiem 1.4 16V
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Problem z silnikiem 1.4 16V
Witam.
Samochod mam od 3 miesiecy, po jakims czasie od wymiany oleju zaczal chodzic tak:
" onclick="window.open(this.href);return false;
Na filmiku silnik jest nagrzany, po jezdzie. Jak pochodzi dluzej na wolnych to klekot slychac bardziej.
Zauwazylem tez dzisiaj, ze wcial troche oleju ;/ Miech temu bylo pod tym gornym wyzlobieniu na bagnecie a teraz jest troche pozniej polowy.
Co robic? To tloki daja juz o sobie znac? Remontowac to g*wno? Czy probowac wrzucic 1.6?
Samochod mam od 3 miesiecy, po jakims czasie od wymiany oleju zaczal chodzic tak:
" onclick="window.open(this.href);return false;
Na filmiku silnik jest nagrzany, po jezdzie. Jak pochodzi dluzej na wolnych to klekot slychac bardziej.
Zauwazylem tez dzisiaj, ze wcial troche oleju ;/ Miech temu bylo pod tym gornym wyzlobieniu na bagnecie a teraz jest troche pozniej polowy.
Co robic? To tloki daja juz o sobie znac? Remontowac to g*wno? Czy probowac wrzucic 1.6?
Problem z silnikiem 1.4 16V
Niestety kolego prawdopodobnie zapchana odma doprowadziła do tego stanu. To typowe w tym silniku. Czeka Cię remont kapitalny silnika. Czy pierścienie też nie wiadomo na pewno głowica do zrobienia, obejrzeć panewki na wale. Ewentualnie motodoktor i na giełdę
VW w sercu
na co dzień MB W210 3.2 CDI
od święta MB W123
doszedł Golf mk2 USA
na co dzień MB W210 3.2 CDI
od święta MB W123
doszedł Golf mk2 USA
Problem z silnikiem 1.4 16V
co bys nie wymienial to i tak nic nie da ten silnik tak chodzi i tak bierze olej, chyba ze wymienisz pierscionki wtedy powinien przestac brac tak oleju, ale stukania bez remontu kompletnego nie usuniesz:)
Polecam poczytac kilka tematow na forum dowiesz sie czegos wiecej:)
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=2&t=251129" onclick="window.open(this.href);return false; - tutaj seba dal rade:)
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=144089" onclick="window.open(this.href);return false;
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=271407" onclick="window.open(this.href);return false;
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=242945" onclick="window.open(this.href);return false;
Polecam poczytac kilka tematow na forum dowiesz sie czegos wiecej:)
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=2&t=251129" onclick="window.open(this.href);return false; - tutaj seba dal rade:)
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=144089" onclick="window.open(this.href);return false;
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=271407" onclick="window.open(this.href);return false;
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=242945" onclick="window.open(this.href);return false;
+
- stonefree
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4033
- Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
- Lokalizacja: WO
- Kontakt:
Problem z silnikiem 1.4 16V
Jeżeli klekot cichnie po dodaniu gazu, to prawdopodobnie pochodzi z tzw. "szklanek" czyli popychaczy zaworów. Jeżeli przed wymianą oleju tego klekotu nie było słychać, to powodem może być kiepska jakość oleju, więc na początek napisz jaki olej był, a jaki wlałeś ( i gdzie go kupowałeś ). O zużyciu oleju w tych silnikach poszukaj sobie na forum, przekonasz się, że to wcale nie musi być problem. A odnośnie wkładania silnika 1,6, to świetny pomysł... pod warunkiem , że to będzie 1,6D z MK2
- stonefree
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4033
- Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
- Lokalizacja: WO
- Kontakt:
Problem z silnikiem 1.4 16V
A Ty co tutaj czarujesz?bigozz pisze:Niestety kolego prawdopodobnie zapchana odma doprowadziła do tego stanu.
Problem z silnikiem 1.4 16V
Wlany jest mobil 10w40, kupiony w normalnym sklepie...
Jezdzic z tym dalej? Na razie chce wybadac ile dokladnie tego oleju bierze...
Jezdzic z tym dalej? Na razie chce wybadac ile dokladnie tego oleju bierze...
Re: Problem z silnikiem 1.4 16V
stonefree pisze:A Ty co tutaj czarujesz?bigozz pisze:Niestety kolego prawdopodobnie zapchana odma doprowadziła do tego stanu.
Nie wiem czy ktoś z was się orientował ale w tych silnikach największym problemem jest smarowanie. Wycierające tłoki też są winą po części złego smarowania. Jeśli kolego znasz troszkę budowę silnika to wiesz jakie zadanie ma odma. Więc zanim zaczniesz cytować innych i nic od siebie nie wnosić poczytaj troszkę.
Co do autora. Ja mam taki silnik o oznaczeniu AUA i przebiegu prawie 160000 w polo 6N2 i nic nie stuka więc nie słuchaj, że ten typ tak ma. Zacząć trzeba od pomiaru ciśnienia oleju w głowicy i dokładnym osłuchaniu silnika. Skąd dobiega klekot z bloku czy z głowicy. Kiedyś naprawialiśmy taki silnik znajomemu i również wystarczyła wymiana popychaczy + wałki z podporami. Winna była zapchana odma i zaklejone kanaliki olejowe w głowicy. Doprowadziły do uszkodzenia popychaczy i przytarciu się wałków. Pozdrawiam i udanej diagnozy życzę.
VW w sercu
na co dzień MB W210 3.2 CDI
od święta MB W123
doszedł Golf mk2 USA
na co dzień MB W210 3.2 CDI
od święta MB W123
doszedł Golf mk2 USA
- stonefree
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4033
- Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
- Lokalizacja: WO
- Kontakt:
Problem z silnikiem 1.4 16V
bigozz, Sorry,może po cwaniacku sie wyraziłem,bez urazy. Natomiast odnośnie silnika 1,4 mam doświadczenia ze swoim AKQ, który zgubił tej i zeszłej zimy 1,5l oleju i odpukać bierze około 0,5l na zmianę, natomiast mój brat ma AHW, które przy przebiegu " licznikowym", bo kupione w komisie 230 kkm , i które notorycznie gubi olej bagnetem kazdej zimy ( ) kręci się dalej przy zużyciu oleju około 1l.Przy tym nigdy nie robił silnika.
Odnosnie oleju Mobila mam przykre doświadczenia z kilku aut, gdzie po przebiegu 2 kkm od wymiany szklanki zaczynały dość głośno cykać , i to w silnikach starszej generacji. Owszem trzeba zmierzyć ciśnienie sprężania i oleju, ale skoro kolega twierdzi,że po wymianie zaczeło klekotać, to zmieniłbym olej nawet na jakiegoś Texaco, koszt nie taki znów wielki, i prawdopodobnie temat będzie zamknięty. Wyjaśnij mi tylko wpływ zapchanej odmy, wyłączając pracę z niskim poziomem oleju na zatkanie kanałów olejowych ?
Odnosnie oleju Mobila mam przykre doświadczenia z kilku aut, gdzie po przebiegu 2 kkm od wymiany szklanki zaczynały dość głośno cykać , i to w silnikach starszej generacji. Owszem trzeba zmierzyć ciśnienie sprężania i oleju, ale skoro kolega twierdzi,że po wymianie zaczeło klekotać, to zmieniłbym olej nawet na jakiegoś Texaco, koszt nie taki znów wielki, i prawdopodobnie temat będzie zamknięty. Wyjaśnij mi tylko wpływ zapchanej odmy, wyłączając pracę z niskim poziomem oleju na zatkanie kanałów olejowych ?
Problem z silnikiem 1.4 16V
Pojade na diagnoze to panowie dokladnie osluchaja co sie dzieje. Raczej nie wierze, ze to tylko sprawka oleju, predzej mi sie wydaje, ze przed kupnem byl zalany jakims motodoktorkiem
Pozdrawiam i thx za pomoc
Ps. czy moga byc jakies powazniejsze konsekwencje w zwiazku z dalsza eksploatacja tego silnika? Czy gorzej juz nie bedzie:D
Pozdrawiam i thx za pomoc
Ps. czy moga byc jakies powazniejsze konsekwencje w zwiazku z dalsza eksploatacja tego silnika? Czy gorzej juz nie bedzie:D
- stonefree
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4033
- Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
- Lokalizacja: WO
- Kontakt:
Problem z silnikiem 1.4 16V
mario1990,Chłopie, jeżeli kontrolka cisnienia oleju ci gaśnie po odpaleniu i nie zapala podczas jazdy, z wydechu i ze zdjętej z filtra rury odmy nie wali niebieski dym a oleju nie ubywa z dnia na dzień, to jakich konsekwencji sie spodziewać? Wylej ten olej i zalej syntetykiem 5W40 chociazby tym texaco, który naprawdę dobrze sie sprawdza, przekonasz się, czy to sprawka oleju, czy nie, ja spotkałem sie z tym , że na mobilu popychacze cykały po 2 tysiącach km od wymiany. Jeżeli nie pomoże wtedy zasiegniesz opini fachowców.
Problem z silnikiem 1.4 16V
Witam
Też mam taki problem, mam Golfa od Lipca 2010 i zauważyłem ze bierze olej, wymieniałem w lipcu olej i wszystkie filtry, olej wlałem Castrol 10W40
teraz mam problemy z olejem, mój Golfik IV 1,4 AKQ bierze olej od to historia: zaszeło od lampki kontrolnej oleju, mówi ze mam mało oleju i było faktycznie w dniu 18.09.2010 przy 156500km wlałem 1l oleju potem w dniu 28.12.2010 przy 158600 wlałem 1,5l i wczoraj 159200 0,5l oleju, przez pół roku wlane 3 litry oleju to nie jest dla mnie normalne. Czy to nie winna uszczelniacza zaworów?
Też mam taki problem, mam Golfa od Lipca 2010 i zauważyłem ze bierze olej, wymieniałem w lipcu olej i wszystkie filtry, olej wlałem Castrol 10W40
teraz mam problemy z olejem, mój Golfik IV 1,4 AKQ bierze olej od to historia: zaszeło od lampki kontrolnej oleju, mówi ze mam mało oleju i było faktycznie w dniu 18.09.2010 przy 156500km wlałem 1l oleju potem w dniu 28.12.2010 przy 158600 wlałem 1,5l i wczoraj 159200 0,5l oleju, przez pół roku wlane 3 litry oleju to nie jest dla mnie normalne. Czy to nie winna uszczelniacza zaworów?
Była III teraz IV będzie V
Tylko Volkswagen ;)
Tylko Volkswagen ;)
Problem z silnikiem 1.4 16V
Tak, nie jest to normalne, niestety jak bierze olej musicie wymienic wszystkie uszczelniacze itp. ja po wymianie nie dolewam wogole oleju , od wymiany do wymiany:D
+
- stonefree
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4033
- Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
- Lokalizacja: WO
- Kontakt:
Problem z silnikiem 1.4 16V
Chyba, że prowadnice zaworowe mają potężny luz i na ssących ciągnie ten olej, ale ja bym obstawiał przypieczone pierścienie. 0,5 l na 1000km to już bardzo niedobrze.igus pisze:Czy to nie winna uszczelniacza zaworów?
Problem z silnikiem 1.4 16V
a czy wstępnie mozna sprawdzić np. sprawdzanie ciśnienia w tłokach? bo może by też ze minimalne peknięcie miski olejowej, teraz nie sprawdze czy jest plama np. na chodniku, bo wszystko jest mokre a na noc parkuję na piachu.
Była III teraz IV będzie V
Tylko Volkswagen ;)
Tylko Volkswagen ;)
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 31 gości