czujnik na bloku silnika
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
czujnik na bloku silnika
Witam mam pytanko do was mam golfa 2 1.8 gti 107km i z przodu na ploku silnika znajduje sie czujnik przez jego srodek idzie sroba która jest przykręcony wyglada jak by tylko mase robił mam go pękniety i zastanawiam sie czy przez niego nie chodzi mi auto zle podpowiedzcie mi co to za czujnik i do czego on słuzy
- kurczepieczone
- Ma gadane
- Posty: 220
- Rejestracja: sob paź 10, 2009 09:57
- Lokalizacja: Kraków
czujnik na bloku silnika
Czujnik spalania stukowego. Przez niego nieraz są cyrki z praca silnika
ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA ECUDIAG www.ecudiag.pl
Hamownia klucze immo naprawa sterowników radio code
Wrocław 793-195-950
Regeneracja wtryskiwaczy CR wszystkich marek
Hamownia klucze immo naprawa sterowników radio code
Wrocław 793-195-950
Regeneracja wtryskiwaczy CR wszystkich marek
- Lipek81
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4677
- Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
- Kontakt:
czujnik na bloku silnika
Lucki, jakie cyrki? Wg mnie opóźnia tylko zapłon w momencie wykrycia spalania stukowego, ale mogę się mylić. Możesz coś więcej napisać?
czujnik na bloku silnika
No to trochę fizyki:)
Czujnik spalania stykowego to tzw czujnik piezoelektryczny ( efekt piezoelektryczny dotyczy kryształów, które pod wpływem deformacji powierzchni wywarzają napięcie elektryczne ).
Czujnik ten ma za zadanie "sprawdzać" czy nie ma spalania stykowego, jeśli ono jest to kryształ zaczyna drgać powodując powstanie różnicy potencjałów. Sygnał leci do ecu i w nim elektronika zmienia kat zapłonu ( na taki aby stukowego nie było)
To tak w ramach powtórki z liceum
Czujnik spalania stykowego to tzw czujnik piezoelektryczny ( efekt piezoelektryczny dotyczy kryształów, które pod wpływem deformacji powierzchni wywarzają napięcie elektryczne ).
Czujnik ten ma za zadanie "sprawdzać" czy nie ma spalania stykowego, jeśli ono jest to kryształ zaczyna drgać powodując powstanie różnicy potencjałów. Sygnał leci do ecu i w nim elektronika zmienia kat zapłonu ( na taki aby stukowego nie było)
To tak w ramach powtórki z liceum
ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA ECUDIAG www.ecudiag.pl
Hamownia klucze immo naprawa sterowników radio code
Wrocław 793-195-950
Regeneracja wtryskiwaczy CR wszystkich marek
Hamownia klucze immo naprawa sterowników radio code
Wrocław 793-195-950
Regeneracja wtryskiwaczy CR wszystkich marek
- Lipek81
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4677
- Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
- Kontakt:
czujnik na bloku silnika
Lucki, wiem jak działa czujnik spalania stukowego - nie o to pytałem.
Lucki pisze:Czujnik spalania stukowego. Przez niego nieraz są cyrki z praca silnika
Lipek81 pisze:Lucki, jakie cyrki?
czujnik na bloku silnika
juz wiem to czujnik spalania stukowego w moim samochodzie on jest pękniety na pół a samochód chodzi kiepsko pali wiecej dusi go i jak by nie szedł na wszystkie gary czytałem ze głównie przyczyna takich objaw jest ten czujnik czy jesli go wymienie powinno sie polepszyc czy ten czujnik tylko zmieniua kąt zapłonu czy jeszcze scos jak nie działa
- Lipek81
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4677
- Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
- Kontakt:
czujnik na bloku silnika
Moim zdaniem zmienia tylko kąt zapłonu. Poza tym, jak on jest odłączony sterownik zakłada bezpieczną wartość kąta wyprzedzenia - czyli silnik może być nieznacznie słabszy, gdyż kąt będzie opóźniony, ale na pewno nie będzie to powodowało dławienia, kiepskiego odpalania itp. Może być inna sytuacja - że kąt wyprzedzenia na aparacie jest ustawiony nieprawidłowo - wtedy korekcja wprowadzona przez sterownik może powodować zbyt duże odchyłki kąta, nie mieszczące się w granicach.
-
- Mały gagatek
- Posty: 79
- Rejestracja: czw lip 24, 2008 10:24
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Kontakt:
czujnik na bloku silnika
Hey,
Wytłumaczcie mi jak regulować kąt wyprzedzenia zapłonu w silniku, gdzie zapłon następuje przez palec rozdzielacza, który wiruje w zależności od prędkości obrotowej silnika.
Do teraz byłem pewny że PF nie mają regulowanego kąta wyprzedzenia zapłonu.
Pozdrawiam
Edit1:
Już wszystko wiem: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=122727" onclick="window.open(this.href);return false;
Wytłumaczcie mi jak regulować kąt wyprzedzenia zapłonu w silniku, gdzie zapłon następuje przez palec rozdzielacza, który wiruje w zależności od prędkości obrotowej silnika.
Do teraz byłem pewny że PF nie mają regulowanego kąta wyprzedzenia zapłonu.
Pozdrawiam
Edit1:
Już wszystko wiem: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=122727" onclick="window.open(this.href);return false;
czujnik na bloku silnika
a jest mozliwe ze zapłon był ustawiany na zepsutym czujniku i teraz jak załoze nowy to bede musiał jeszcze raz ustawiac zapłon czy powinno byc ok juz kupiłem ten czujnikj sam nie wiem czy to cxos da jutro załoze i napisze
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
czujnik na bloku silnika
finni, zasada jest taka - jeśli dany silnik ma tylko czujnik halla w aparacie zapłonowym czyli wszystkie mk2 na wtrysku) to zapłon regulujesz lampą stroboskopową kręcąc aparatem zapłonowym (w niektórych mk3 najpierw trzeba czasem użyć Vaga). Jeśli silnik ma czujnik hala w aparacie zapłonowym i drugi na wale korbowym czyli od nowszych mk3 w górę) to lampy nie używasz do regulacji tylko do sprawdzania czy sam ECu działa dobrze
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
czujnik na bloku silnika
czy ten czujnik znajduje sie w aparacie czy gdzies obok powracajac do mojego tematu wymieniłem czujnik spalania stukowego i auto chodzi jak należy już go nie dusi nie skacze po obrotach i nie gasnie ma nawet większą moc musze tylko wyregulowac dawke przy reduktorze od gazu no i od benzyny najlepszym rozwiązaniem bedzie na analizator spalin
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości