czujnik na bloku silnika

Tutaj piszemy o problemach dotyczących silników benzynowych

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

lon3201
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 113
Rejestracja: śr gru 16, 2009 21:26
Lokalizacja: cieszyn
Kontakt:

czujnik na bloku silnika

Post autor: lon3201 » pn sty 10, 2011 13:22

Witam mam pytanko do was mam golfa 2 1.8 gti 107km i z przodu na ploku silnika znajduje sie czujnik przez jego srodek idzie sroba która jest przykręcony wyglada jak by tylko mase robił mam go pękniety i zastanawiam sie czy przez niego nie chodzi mi auto zle podpowiedzcie mi co to za czujnik i do czego on słuzy



Awatar użytkownika
kurczepieczone
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 220
Rejestracja: sob paź 10, 2009 09:57
Lokalizacja: Kraków

czujnik na bloku silnika

Post autor: kurczepieczone » pn sty 10, 2011 13:41

Dasz radę wkleić jakąś fotkę tego czujnika?



Lucki
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2198
Rejestracja: ndz mar 23, 2008 19:56
Lokalizacja: DW
Kontakt:

czujnik na bloku silnika

Post autor: Lucki » pn sty 10, 2011 14:35

Czujnik spalania stukowego. Przez niego nieraz są cyrki z praca silnika


ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA ECUDIAG www.ecudiag.pl
Hamownia klucze immo naprawa sterowników radio code
Wrocław 793-195-950
Regeneracja wtryskiwaczy CR wszystkich marek

Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

czujnik na bloku silnika

Post autor: Lipek81 » pn sty 10, 2011 16:50

Lucki, jakie cyrki? Wg mnie opóźnia tylko zapłon w momencie wykrycia spalania stukowego, ale mogę się mylić. Możesz coś więcej napisać?



Lucki
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2198
Rejestracja: ndz mar 23, 2008 19:56
Lokalizacja: DW
Kontakt:

czujnik na bloku silnika

Post autor: Lucki » pn sty 10, 2011 17:44

No to trochę fizyki:)
Czujnik spalania stykowego to tzw czujnik piezoelektryczny ( efekt piezoelektryczny dotyczy kryształów, które pod wpływem deformacji powierzchni wywarzają napięcie elektryczne ).

Czujnik ten ma za zadanie "sprawdzać" czy nie ma spalania stykowego, jeśli ono jest to kryształ zaczyna drgać powodując powstanie różnicy potencjałów. Sygnał leci do ecu i w nim elektronika zmienia kat zapłonu ( na taki aby stukowego nie było) :grin:

To tak w ramach powtórki z liceum :kac:


ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA ECUDIAG www.ecudiag.pl
Hamownia klucze immo naprawa sterowników radio code
Wrocław 793-195-950
Regeneracja wtryskiwaczy CR wszystkich marek

Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

czujnik na bloku silnika

Post autor: Lipek81 » pn sty 10, 2011 21:23

Lucki, wiem jak działa czujnik spalania stukowego - nie o to pytałem.
Lucki pisze:Czujnik spalania stukowego. Przez niego nieraz są cyrki z praca silnika
Lipek81 pisze:Lucki, jakie cyrki?



lon3201
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 113
Rejestracja: śr gru 16, 2009 21:26
Lokalizacja: cieszyn
Kontakt:

czujnik na bloku silnika

Post autor: lon3201 » wt sty 11, 2011 11:27

juz wiem to czujnik spalania stukowego w moim samochodzie on jest pękniety na pół a samochód chodzi kiepsko pali wiecej dusi go i jak by nie szedł na wszystkie gary czytałem ze głównie przyczyna takich objaw jest ten czujnik czy jesli go wymienie powinno sie polepszyc czy ten czujnik tylko zmieniua kąt zapłonu czy jeszcze scos jak nie działa



Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

czujnik na bloku silnika

Post autor: Lipek81 » wt sty 11, 2011 13:26

Moim zdaniem zmienia tylko kąt zapłonu. Poza tym, jak on jest odłączony sterownik zakłada bezpieczną wartość kąta wyprzedzenia - czyli silnik może być nieznacznie słabszy, gdyż kąt będzie opóźniony, ale na pewno nie będzie to powodowało dławienia, kiepskiego odpalania itp. Może być inna sytuacja - że kąt wyprzedzenia na aparacie jest ustawiony nieprawidłowo - wtedy korekcja wprowadzona przez sterownik może powodować zbyt duże odchyłki kąta, nie mieszczące się w granicach.



finni
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 79
Rejestracja: czw lip 24, 2008 10:24
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontakt:

czujnik na bloku silnika

Post autor: finni » wt sty 11, 2011 15:16

Hey,

Wytłumaczcie mi jak regulować kąt wyprzedzenia zapłonu w silniku, gdzie zapłon następuje przez palec rozdzielacza, który wiruje w zależności od prędkości obrotowej silnika.

Do teraz byłem pewny że PF nie mają regulowanego kąta wyprzedzenia zapłonu.

Pozdrawiam

Edit1:
Już wszystko wiem: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=122727" onclick="window.open(this.href);return false;



lon3201
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 113
Rejestracja: śr gru 16, 2009 21:26
Lokalizacja: cieszyn
Kontakt:

czujnik na bloku silnika

Post autor: lon3201 » wt sty 11, 2011 23:50

a jest mozliwe ze zapłon był ustawiany na zepsutym czujniku i teraz jak załoze nowy to bede musiał jeszcze raz ustawiac zapłon czy powinno byc ok juz kupiłem ten czujnikj sam nie wiem czy to cxos da jutro załoze i napisze



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

czujnik na bloku silnika

Post autor: Paweł Marek » wt sty 11, 2011 23:52

finni, zasada jest taka - jeśli dany silnik ma tylko czujnik halla w aparacie zapłonowym czyli wszystkie mk2 na wtrysku) to zapłon regulujesz lampą stroboskopową kręcąc aparatem zapłonowym (w niektórych mk3 najpierw trzeba czasem użyć Vaga). Jeśli silnik ma czujnik hala w aparacie zapłonowym i drugi na wale korbowym czyli od nowszych mk3 w górę) to lampy nie używasz do regulacji tylko do sprawdzania czy sam ECu działa dobrze


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

lon3201
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 113
Rejestracja: śr gru 16, 2009 21:26
Lokalizacja: cieszyn
Kontakt:

czujnik na bloku silnika

Post autor: lon3201 » śr sty 12, 2011 13:55

czy ten czujnik znajduje sie w aparacie czy gdzies obok powracajac do mojego tematu wymieniłem czujnik spalania stukowego i auto chodzi jak należy już go nie dusi nie skacze po obrotach i nie gasnie ma nawet większą moc musze tylko wyregulowac dawke przy reduktorze od gazu no i od benzyny najlepszym rozwiązaniem bedzie na analizator spalin



ODPOWIEDZ

Wróć do „Benzyna”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości