Na jakiej zasadzie działa "ssanie" w RP??

Tutaj piszemy o problemach dotyczących silników benzynowych

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Na jakiej zasadzie działa "ssanie" w RP??

Post autor: Paweł Marek » pt lis 12, 2010 00:50

marianmk2 pisze:Więc moje pytanie; Na jakiej zasadzie działa ssanie w RP? ECU dostaje sygnał z niebieskiego czujnika że silnik jest zimny i uchyla krokowcem przepustnice czy jak to jest??
to plus wzbogacenie mieszanki poprzez wydłużenie czasu wtrysku paliwa. Obydwie te składowe to jest to tzw ssanie czyli termin zapożyczony ze starych gaźników przy wtryskach kompletnie niesłuszny


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Na jakiej zasadzie działa "ssanie" w RP??

Post autor: Paweł Marek » pt lis 12, 2010 01:03

Na podstawie pomiarów temperatury płynu niebieskim czujnikiem oraz pomiaru temperatury powietrza wlotowego który jest przy wtryskiwaczu (normy oporów mają te same sprawdź sobie - wtyczka wtryskiwacza ma 4 kable dwa chyba wewnętrzne są od czujnika ale nie jestem teraz pewien) co do odpięcia krokowca niestety nie wiem, wiem że ludzie tak jeżdżą jak im falowanie obrotów daje w kość, ale nie sądzę jeśli się weźmie pod uwagę wiek tego wtrysku


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Na jakiej zasadzie działa "ssanie" w RP??

Post autor: Paweł Marek » pt lis 12, 2010 01:16

kable od czujnika masz na wierzchu, górna wtyczka ta sama co do wtryskiwacza odpinasz i mierzysz opór na stykach do czujnika nic nie trzeba rozkręcać poza pokrywą ew.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Na jakiej zasadzie działa "ssanie" w RP??

Post autor: Lipek81 » sob lis 13, 2010 00:18

Sprawdź ten czujnik temperatury zasysanego powietrza - bardzo prawdopodobne, że to on padł w takim przypadku. Zmierz, tak jak Paweł Marek pisał...



Awatar użytkownika
edzio
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3937
Rejestracja: pt cze 27, 2008 01:00

Na jakiej zasadzie działa "ssanie" w RP??

Post autor: edzio » sob lis 13, 2010 00:57

Ustawienie TPS ma duże znaczenie,czytałem kiedyś te forumowe porady,ale ja ustawiam inaczej i zawsze działa.Jeśli dobrze zrozumiałem jak było ciepło było dobrze ,teraz chłodniej i problemy z obrotami dopuki sie nie rozgrzeje,zgadza się?



Awatar użytkownika
Duber
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10830
Rejestracja: pt sie 26, 2005 20:30
Lokalizacja: FSW

Na jakiej zasadzie działa "ssanie" w RP??

Post autor: Duber » sob lis 13, 2010 01:00

dotykajac tbs zapomnij ze bedziesz mial ssanie.przerabialem to u siebie 100 razy,minimalne przesuniecie i juz po ssaniach.ustaw jak fabryka kaze i bedzie git



Awatar użytkownika
edzio
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3937
Rejestracja: pt cze 27, 2008 01:00

Na jakiej zasadzie działa "ssanie" w RP??

Post autor: edzio » sob lis 13, 2010 01:07

Duber pisze:minimalne przesuniecie i juz po ssaniach.ustaw jak fabryka kaze i bedzie git
dokładnie i ustawia się go przy całkowicie zamkniętej przepustnicy.



Awatar użytkownika
Duber
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10830
Rejestracja: pt sie 26, 2005 20:30
Lokalizacja: FSW

Na jakiej zasadzie działa "ssanie" w RP??

Post autor: Duber » sob lis 13, 2010 01:26

Obrazek



Awatar użytkownika
magca01
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 41
Rejestracja: wt maja 04, 2010 21:30
Lokalizacja: ZMC

Na jakiej zasadzie działa "ssanie" w RP??

Post autor: magca01 » sob lis 13, 2010 22:49

Witam mialem problem ze ssaniem , rano jak zapalalem samochod mial strasznie niskie obroty caami przygasal , po przelaczeniu na lpg gasl musial sie zagrzac zeby chowi....mechanik sprawdzal krokowca niby dobry zalecil wymiane czujnika temp ( Silnik 1.8 RP + LPG) niebieskiego, dalej to samo juz 50zł w plecy...po paru tyg mialem mozliwosc zmiany krokowca , zmienilem aby zobaczyc czy cos da i jak reka odjal smiga teraz cacy rowniutko chodzi.... podmien od kogos krokowca zobacz 3 srubki i jedna tyczka a mozesz zaoszczedzic....
Pozdrawiam



ODPOWIEDZ

Wróć do „Benzyna”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 27 gości