to plus wzbogacenie mieszanki poprzez wydłużenie czasu wtrysku paliwa. Obydwie te składowe to jest to tzw ssanie czyli termin zapożyczony ze starych gaźników przy wtryskach kompletnie niesłusznymarianmk2 pisze:Więc moje pytanie; Na jakiej zasadzie działa ssanie w RP? ECU dostaje sygnał z niebieskiego czujnika że silnik jest zimny i uchyla krokowcem przepustnice czy jak to jest??
Na jakiej zasadzie działa "ssanie" w RP??
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Na jakiej zasadzie działa "ssanie" w RP??
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Na jakiej zasadzie działa "ssanie" w RP??
Na podstawie pomiarów temperatury płynu niebieskim czujnikiem oraz pomiaru temperatury powietrza wlotowego który jest przy wtryskiwaczu (normy oporów mają te same sprawdź sobie - wtyczka wtryskiwacza ma 4 kable dwa chyba wewnętrzne są od czujnika ale nie jestem teraz pewien) co do odpięcia krokowca niestety nie wiem, wiem że ludzie tak jeżdżą jak im falowanie obrotów daje w kość, ale nie sądzę jeśli się weźmie pod uwagę wiek tego wtrysku
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Na jakiej zasadzie działa "ssanie" w RP??
kable od czujnika masz na wierzchu, górna wtyczka ta sama co do wtryskiwacza odpinasz i mierzysz opór na stykach do czujnika nic nie trzeba rozkręcać poza pokrywą ew.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
- Lipek81
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4677
- Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
- Kontakt:
Na jakiej zasadzie działa "ssanie" w RP??
Sprawdź ten czujnik temperatury zasysanego powietrza - bardzo prawdopodobne, że to on padł w takim przypadku. Zmierz, tak jak Paweł Marek pisał...
Na jakiej zasadzie działa "ssanie" w RP??
Ustawienie TPS ma duże znaczenie,czytałem kiedyś te forumowe porady,ale ja ustawiam inaczej i zawsze działa.Jeśli dobrze zrozumiałem jak było ciepło było dobrze ,teraz chłodniej i problemy z obrotami dopuki sie nie rozgrzeje,zgadza się?
Na jakiej zasadzie działa "ssanie" w RP??
dotykajac tbs zapomnij ze bedziesz mial ssanie.przerabialem to u siebie 100 razy,minimalne przesuniecie i juz po ssaniach.ustaw jak fabryka kaze i bedzie git
Na jakiej zasadzie działa "ssanie" w RP??
dokładnie i ustawia się go przy całkowicie zamkniętej przepustnicy.Duber pisze:minimalne przesuniecie i juz po ssaniach.ustaw jak fabryka kaze i bedzie git
Na jakiej zasadzie działa "ssanie" w RP??
Witam mialem problem ze ssaniem , rano jak zapalalem samochod mial strasznie niskie obroty caami przygasal , po przelaczeniu na lpg gasl musial sie zagrzac zeby chowi....mechanik sprawdzal krokowca niby dobry zalecil wymiane czujnika temp ( Silnik 1.8 RP + LPG) niebieskiego, dalej to samo juz 50zł w plecy...po paru tyg mialem mozliwosc zmiany krokowca , zmienilem aby zobaczyc czy cos da i jak reka odjal smiga teraz cacy rowniutko chodzi.... podmien od kogos krokowca zobacz 3 srubki i jedna tyczka a mozesz zaoszczedzic....
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 53 gości