swap z 1.4 na 1.6 ?
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
swap z 1.4 na 1.6 ?
Witam .
Chciałbym się dowiedzieć co potrzeba przy takim swapie ?
rocznik gofra 92 silnik 1.4 (abs?) .
Zaczął po małym remoncie kopcić i spala mi 1litr oleju na 250km~
Robiona była głowica z uszczelką, wymieniane zawory, zmieniany olej, filtr oleju, planowana głowica i wszystkie uszczelki .
Ponoć to pierścienie i koszt naprawy wyniósłby 300zł~
Czy jest sens skoro silnik 1.6 można dorwać za 450zł~ a na pewno ożywiłby auto ?
Czy potrzeba coś do zmiany prócz samego silnika z komputerem i wiązką ?
Czy jest to opłacalne ?
Prosiłbym o odpowiedź/pomoc .
Pozdrawiam.
Chciałbym się dowiedzieć co potrzeba przy takim swapie ?
rocznik gofra 92 silnik 1.4 (abs?) .
Zaczął po małym remoncie kopcić i spala mi 1litr oleju na 250km~
Robiona była głowica z uszczelką, wymieniane zawory, zmieniany olej, filtr oleju, planowana głowica i wszystkie uszczelki .
Ponoć to pierścienie i koszt naprawy wyniósłby 300zł~
Czy jest sens skoro silnik 1.6 można dorwać za 450zł~ a na pewno ożywiłby auto ?
Czy potrzeba coś do zmiany prócz samego silnika z komputerem i wiązką ?
Czy jest to opłacalne ?
Prosiłbym o odpowiedź/pomoc .
Pozdrawiam.
swap z 1.4 na 1.6 ?
Pytanie mam takie, czy te objawy które opisałeś były już wcześniej tzn. zanim zrobiłeś ten mini remont ? Mechanik mógł schrzanić naprawę głowicy... Nie polecam zakupu używki silnika co z tego, że kupisz za 450zl , jak włożysz w nią tą kasę ok 450zl na uszczelnienia i doprowadzenie do ładu ? Pytanie czy jest sens
swap z 1.4 na 1.6 ?
piteR-ek, dzięki wielkie za odpowiedź:)
Powiem tak .
Po kupnie auta zrobiłem jego remont "generalny" i auto przez 2tysiące km ani grama oleju nie wzięło .
Skoro nie brało to ine sprawdzałem często ale gdy zobaczyłem wyciek pod autem, sprawdziłem i okazało się, że ubyło trochę oleju, pojechałem do szkoły tam drugi wyciek.. gdy wróciłem uzupełniłem litrowy brak oleju .
Dlatego zdecydowałem się na naprawę .
Najpierw właśnie mówiłem mechanikowi że może nie dotarł/źle dotarł zawory do gniazd, albo uszczelniacze są walnięte .
Twierdzi, że sprawdził uszczelniacze i są okej, tak samo zawory .
Wiec stawia na pierścienie(ponowne rozbieranie silnika..)
ps. czy przy takich operacjach zaleca się zmianę oleju i filtra?
Ponoć dobry mechanik i widuje u niego sporo aut ALE dziwne, że wcześniej auto NIE kopciło, a teraz biało niebieski dym co = spalaniem oleju...
Powiem tak .
Po kupnie auta zrobiłem jego remont "generalny" i auto przez 2tysiące km ani grama oleju nie wzięło .
Skoro nie brało to ine sprawdzałem często ale gdy zobaczyłem wyciek pod autem, sprawdziłem i okazało się, że ubyło trochę oleju, pojechałem do szkoły tam drugi wyciek.. gdy wróciłem uzupełniłem litrowy brak oleju .
Dlatego zdecydowałem się na naprawę .
Najpierw właśnie mówiłem mechanikowi że może nie dotarł/źle dotarł zawory do gniazd, albo uszczelniacze są walnięte .
Twierdzi, że sprawdził uszczelniacze i są okej, tak samo zawory .
Wiec stawia na pierścienie(ponowne rozbieranie silnika..)
ps. czy przy takich operacjach zaleca się zmianę oleju i filtra?
Ponoć dobry mechanik i widuje u niego sporo aut ALE dziwne, że wcześniej auto NIE kopciło, a teraz biało niebieski dym co = spalaniem oleju...
swap z 1.4 na 1.6 ?
Ja na twoim miejscu sprawdził bym kompresję to dużo wyjaśni czy pierścionki są zużyte, jeżeli będzie dobra wymień te uszczelniacze jeszcze raz. A wogóle jakie masz odczucie silnik ma moc ? Po wymianie pierścionków, pasuje wymienić też olej.
swap z 1.4 na 1.6 ?
piteR-ek, właśnie będę jechał przed tą operacją na sprawdzenie kompresji i w pierwszej kolejności pewnie uszczelniacze .
moc hmm nie jestem pewien czy było tak wcześniej ale straszny muł na ok. 1900 obrotów do ponad 2, później ładnie idzie więc może tak było:)
Dzięki wielkie za odpowiedź i pomoc
pozdrawiam:)
moc hmm nie jestem pewien czy było tak wcześniej ale straszny muł na ok. 1900 obrotów do ponad 2, później ładnie idzie więc może tak było:)
Dzięki wielkie za odpowiedź i pomoc
pozdrawiam:)
- krisss.79
- Użytkownik
- Posty: 422
- Rejestracja: wt mar 17, 2009 11:40
- Lokalizacja: GRUNBERG- ZIELONA GORA
swap z 1.4 na 1.6 ?
A czego sie kolego spodziewasz zeby 1,4 szedl przy 2 tys obr jak 1,8?,ten silnik dopiero sie ozywia przy 2,500 do 3 tys jako tako oczywiscie, bo szalu i tak nie ma ,wiem bo mam ten silnik.Ja bym na twoim miejscu nie bawil sie w remont silnika tylko szukal dobrego i nie zajechanego silnika od 1,6 ABU.Maggot pisze: hmm nie jestem pewien czy było tak wcześniej ale straszny muł na ok. 1900 obrotów do ponad 2, później ładnie idzie więc może tak było:)
Zapraszam do ogladania mojej czerwonej strzaly
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=279221
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=279221
swap z 1.4 na 1.6 ?
krisss.79, spokojnie, przecież nie mówiłem, że ma mieć jakąś straszną moc, nie?:)
Tylko napisałem, że nie pamiętam czy AŻ taki muł był przy 1900-2000~ i u mnie akurat od tych 2200-2300~ idzie już ładnie .
Zobaczymy co za około tydzień<wtedy mechanik ma czas> pokaże sprawdzenie kompresji - jeśli pierścienie do roboty to pomyślę, jeśli uszczelniacze będę robił, a na wakacje ew. swap ale na coś mocniejszego<docelowo 2.0 115 kucy>
ps. ile Ci pali w mieszanym ?
Tylko napisałem, że nie pamiętam czy AŻ taki muł był przy 1900-2000~ i u mnie akurat od tych 2200-2300~ idzie już ładnie .
Zobaczymy co za około tydzień<wtedy mechanik ma czas> pokaże sprawdzenie kompresji - jeśli pierścienie do roboty to pomyślę, jeśli uszczelniacze będę robił, a na wakacje ew. swap ale na coś mocniejszego<docelowo 2.0 115 kucy>
ps. ile Ci pali w mieszanym ?
- krisss.79
- Użytkownik
- Posty: 422
- Rejestracja: wt mar 17, 2009 11:40
- Lokalizacja: GRUNBERG- ZIELONA GORA
swap z 1.4 na 1.6 ?
70% trasa 30%miasto okolo 7 litrow,same miasto 8 8,5 lato do 10 litrow w miescie w zimie,trasa 6,6Maggot pisze:ps. ile Ci pali w mieszanym ?
Zapraszam do ogladania mojej czerwonej strzaly
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=279221
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=279221
swap z 1.4 na 1.6 ?
hah swap na 1,6 jak dla mnie totalnie bez sensu
jak już kup 2.0 ADY lub AGG. ja głównie jeżdżę po wiochach, mały ruch ale przeważnie krótkie trasy. na MFA z 4000km miałem spalanie 8,7. w mieście mało raczej jeździłem ale koło 9-10 pewnie weźmie. trasa - bez problemu poniżej 7 jak się jedzie bez wygłupów. na chwilowym to jak w dieslu 5l/100km ale to tylko czasami
jak już kup 2.0 ADY lub AGG. ja głównie jeżdżę po wiochach, mały ruch ale przeważnie krótkie trasy. na MFA z 4000km miałem spalanie 8,7. w mieście mało raczej jeździłem ale koło 9-10 pewnie weźmie. trasa - bez problemu poniżej 7 jak się jedzie bez wygłupów. na chwilowym to jak w dieslu 5l/100km ale to tylko czasami
swap z 1.4 na 1.6 ?
krisss.79, dzięki wielkie za tak szczegółową odpowiedź! )
trollu, gdybyś przeczytał dokładnie temat, wiedziałbyś czemu swap na 1.6, a nie na 2.0, czy 5.0
Dzięki za cynk o spalaniu, na przyszłość
trollu, gdybyś przeczytał dokładnie temat, wiedziałbyś czemu swap na 1.6, a nie na 2.0, czy 5.0
Dzięki za cynk o spalaniu, na przyszłość
swap z 1.4 na 1.6 ?
przeczytałem. masz zajechane 1,4 chcesz ten wyremontować albo wrzucać 1,6 bo idzie za 450zeta dostać a na wakacje 2.0. Po mojemu to bez sensu co trochę dłubać i przerzucać silniki. kupisz 1,6 lub wyremontujesz ten, utopisz kase i za pół roku znowu nowy silnik i powtórka z rozrywki? wiem że pewnie wchodzi sprawa o kasę ale jak nie da sie juz na tym jeździć to od razu lepiej wydac trochę kasy i mieć spokój.Maggot pisze:gdybyś przeczytał dokładnie temat, wiedziałbyś czemu swap na 1.6, a nie na 2.0, czy 5.0
o ile dobrze sie domyślam krisss.79 podał spalanie dla 1.4. Wg mnie smok
- krisss.79
- Użytkownik
- Posty: 422
- Rejestracja: wt mar 17, 2009 11:40
- Lokalizacja: GRUNBERG- ZIELONA GORA
swap z 1.4 na 1.6 ?
HEhe to prawda,spalanie jak 2 litrowa BM-ka ,a jedzie jak kolazowkatrollu pisze:o ile dobrze sie domyślam krisss.79 podał spalanie dla 1.4. Wg mnie smok
no ale coz -jak sie niema co sie lubi ,to sie lubi co sie ma
Zapraszam do ogladania mojej czerwonej strzaly
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=279221
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=279221
swap z 1.4 na 1.6 ?
a no takie życie. dlatego ja jak szukałem to brałem pod uwagę tylko 2.0 chyba że nic by się nie znalazło sensownego to 1.8 90km. różnice w spalaniu bardzo niewielkie, na trasie myślę że praktycznie brak bo takiego 1,4 to trzeba ostrzej cisnąć. co do 2.0 w BMW - nieopłacalne tak samo jak tutaj- swoje spali bo 6 garów a osiągi takie se - dlatego najlepiej min 2.5 chociaż ja cały czas planuje przesiadkę do 1.8iskrisss.79 pisze:HEhe to prawda,spalanie jak 2 litrowa BM-ka ,a jedzie jak kolazowka
no ale coz -jak sie niema co sie lubi ,to sie lubi co sie ma
swap z 1.4 na 1.6 ?
trollu, smok jak cholera 1.4 ale jak już kriss napisał - cóż..
Źle mnie zrozumiałeś/źle to napisałem chodziło mi o to, że albo robię tego 1.4 i przesiadka na wakacje na 2.0, albo kupuję 1.6 i on zostaje
Ale najpierw będę ogarniał tego 1.4 sądzę i tak jak były plany, jak dopisze $ to na wakacje swap, bo faktycznie, pali co nie miara, a nie jedzie, cóż .
Dzięki za odpowiedzi:)
EDIT:
W aucie były do wymiany pierścienie, auto nie puści dymka, nie bierze grama oleju czyli wszystko w końcu jak należy!
Pozdrawiam .
Źle mnie zrozumiałeś/źle to napisałem chodziło mi o to, że albo robię tego 1.4 i przesiadka na wakacje na 2.0, albo kupuję 1.6 i on zostaje
Ale najpierw będę ogarniał tego 1.4 sądzę i tak jak były plany, jak dopisze $ to na wakacje swap, bo faktycznie, pali co nie miara, a nie jedzie, cóż .
Dzięki za odpowiedzi:)
EDIT:
W aucie były do wymiany pierścienie, auto nie puści dymka, nie bierze grama oleju czyli wszystko w końcu jak należy!
Pozdrawiam .
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości