Magneti Marelli zamiast Bosch Mono-Motronic w AEA.
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Magneti Marelli zamiast Bosch Mono-Motronic w AEA.
Miałem uszkodzony aparat zapłonowy, chyba czujnik halla, w 1.6 AEA. Wymienili cały zespół zapłonowy na używany. W AEA jest normalnie Bosch Mono-Motronic, a wstawili Magneti Marelli z innego golfa, taki chyba był w AEE, ale nie jestem pewien. Powiedzieli, że nie ma to znaczenia. Czy rzeczywiście może być tam Magneti Marelli zamiast Bosch Mono-Motronic i nie ma to znaczenia dla samochodu? Na razie wszystko działa.
Ostatnio zmieniony śr wrz 08, 2010 15:54 przez henio8, łącznie zmieniany 2 razy.
VW Golf, CL, wersja specjalna "Europe", 1995r., 1.6 AEA, benzynowy.
Magneti Marelli zamiast Bosch Monotronic w AEA.
Jak chodzi o aparat zapłonowy to nie ma znaczenia.
Macos
Magneti Marelli zamiast Bosch Mono-Motronic w AEA.
Tylko, że Magneti Marelli jest wtryskiem wielopunktowym, stosowanym w silnku AEE, a Bosch Mono Motronic jest jednopunktowy. Czyli mam teraz wtrysk wielpunktowy w swoim silniku po wymianie tego aparatu zapłonowego? Czy jak to jest? Sorry, może to głupie pytanie, ale trochę się na tym nie znam.
Różnica między danymi mojego silnika AEA i AEE jest tylko taka, że AEE ma większy moment obrotowy i moc max. osiągana przy niższych obrotach oraz ma sotpień sprężania mniejszy o 0,2. Czy napewno ta wymiana aparatu zapłonowego nie wpłynie ma mój silnik?
Różnica między danymi mojego silnika AEA i AEE jest tylko taka, że AEE ma większy moment obrotowy i moc max. osiągana przy niższych obrotach oraz ma sotpień sprężania mniejszy o 0,2. Czy napewno ta wymiana aparatu zapłonowego nie wpłynie ma mój silnik?
VW Golf, CL, wersja specjalna "Europe", 1995r., 1.6 AEA, benzynowy.
Magneti Marelli zamiast Bosch Mono-Motronic w AEA.
Żebyś miał wielopunkta, to by Ci musieli wymienić jeszcze kompa, wiązke i co najważniejsze głowice (bo gdzieś te wtryskiwacze trzeba wpiąć). Popatrz uważnie pod maske, chyba zauważyłbyś różnice czy masz mono, czy MPI. Jesli chodzi o aparat zapłonowy to nie ma znaczenia kto go zrobił (ważne ze 4 cyl.)henio8 pisze:Czyli mam teraz wtrysk wielpunktowy w swoim silniku po wymianie tego aparatu zapłonowego? Czy jak to jest?
- Qto
- _
- Posty: 19379
- Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
- Lokalizacja: Guadalajara
- Auto: MK 4
- Silnik: ASZ
- Kontakt:
Magneti Marelli zamiast Bosch Mono-Motronic w AEA.
henio8, różnica jest taka że Bosch dla niektórych lepiej brzmi bo więcej ludzi zna tą firmę...
PS. Zrezygnowałeś z kupna części w ASO ?
PS. Zrezygnowałeś z kupna części w ASO ?
Re: Magneti Marelli zamiast Bosch Mono-Motronic w AEA.
Nie zrezygnowałem, ale w niektórych wypadkach odstępuje od tej zasady. To jest oryginalna część z Golfa III 1.6, ale nie z AEA, ale z nowszego AEE. Takie już wstawili, niech już będzie, bo działa super, dzięki za pomoc.
VW Golf, CL, wersja specjalna "Europe", 1995r., 1.6 AEA, benzynowy.
Magneti Marelli zamiast Bosch Mono-Motronic w AEA.
Aparat ma za zadanie wskazać położenie wałka rozrządu dla wytworzenia świecy w odpowiednim momencie i rozdysponować tą iskrę na odpowiedni cylinder. Jeśli chodzi to znaczy, że jest ok. Bardzo uogólniając jeśli pasuje fizycznie do głowicy i wałka to nie ma znaczenia z jakiego systemu zasilania, oczywiście jakbyś zamiast aparatu na hallu wepchnął z jakiegoś mk2 stykowy to nie działałoby.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości