Przerobienie gaźnika na 16V

Tutaj piszemy o problemach dotyczących silników benzynowych

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

michallodz
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 232
Rejestracja: ndz sie 01, 2010 22:03

Przerobienie gaźnika na 16V

Post autor: michallodz » śr sie 11, 2010 01:46

Siema
Moze zaczne od tego ze mam motor EW czyli konkretnie 1595ccm 75koni gaznik pierburg 2e2
Interesuje mnie czy daloby rade jakos zalozyc do niego jakis wtrysk np k-jeta i z czym by sie to wiazalo?
Popatrzylem troche na silniki jakie byly montowane w scirocco i byl jakis 1.6 o oznaczeniu EG na k-jet i mial 110koni przy sprezaniu 9,5, moj ma 9 wiec mysle ze jakies 100 kuni by moze z tego wyszlo.
Tylko ze ja bym chcial zostawic jak najwiecej z mojego motoru, znam go wiem ze ma dobra kompresje i wole to nic cos kupowac niepewnego.
Ciekawi mnie jakie cisnienie daje pompa paliwa na bloku? Bo z tego co pamietam w k-jet pompa w baku daje 0,24bara a w progu 6 wiec jesli ta na bloku dala by cos kolo 0,24 to mozna by za nia dac tylko ta wysokocosnieniowa i juz :P Czy zle mysle? :)
Co by trzebabylo wymienic na bloku? glowica kolektory oba?
I ile by takie cos moglo kosztowac :)
No to tyle licze ze mi ktos pomoze :)
Pozdro
Ostatnio zmieniony wt maja 10, 2011 16:16 przez michallodz, łącznie zmieniany 2 razy.



macosmail
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: czw lis 15, 2007 18:33
Lokalizacja: Olsztyn

Re: Przerobienie gaznika na k-jeta

Post autor: macosmail » śr sie 11, 2010 14:56

Witam. Te 110KM nie wynika z zastosowania wtrysku mechanicznego k-Jet tylko z innych faz rozrządu. Silniki 1.6 75KM i 110KM różnią się głównie wałkami rozrządu. Jak chcesz koniecznie wtrysk to załóż monojetronic, a jeszcze lepiej monomotronic z np. 1F.


Macos

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Przerobienie gaznika na k-jeta

Post autor: Paweł Marek » śr sie 11, 2010 19:11

Dokładnie, michallodz, taka przeróbka nie posunie szczególnie w przód twojego autka, albo pomysl o innym mocniejszym silniku (dość łatwo byłoby na 1.8, nawet na gaźniku jaki masz lub z wtryskiem 1-punktowym, albo odpuść


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

michallodz
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 232
Rejestracja: ndz sie 01, 2010 22:03

Przerobienie gaznika na k-jeta

Post autor: michallodz » śr sie 11, 2010 20:15

1.8 latwo wrzucic ale nie o to chodzi :D
A jak bym wrzucil jakas inna glowice itd? Spodziewalem sie ze nie bedzie latwo :)
Chcialbym cos wiecej z tego 1.6 a wiem ze z gaznika duzo sie nie da wykrecic bez zwiekszania drastycznie spalania.
Wtrysk to jaki by nie byl zawsze bedzie ekonomiczniejszy od gaznika.
a 1punkt to szajse :D



macosmail
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: czw lis 15, 2007 18:33
Lokalizacja: Olsztyn

Przerobienie gaznika na k-jeta

Post autor: macosmail » śr sie 11, 2010 22:27

No to załóż Digifanta, ale nie pchaj się w mechaniczne. Do wtrysku elektronicznego potrzebny Ci kolektor z sondą lambda. Główna zaleta wtrysku w stosunku do gaźnika to precyzyjniejsze dawkowanie paliwa w różnych warunkach pracy silnika. Wpływ na moc ma to znikomy, raczej na kulturę pracy, ale głównie chodzi o ekologię. Tak więc jeżeli chce Kolega 110KM z 1.6l to należy się rozejrzeć za głowicą lub wałkiem z takiego silnika.


Macos

michallodz
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 232
Rejestracja: ndz sie 01, 2010 22:03

Przerobienie gaznika na k-jeta

Post autor: michallodz » czw sie 12, 2010 00:48

Digi to drogie sprawy a do tego ja nie lubie elektroniki :)
fajnie by bylo znalezc takie walki ale to nie takie proste



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Przerobienie gaznika na k-jeta

Post autor: Paweł Marek » czw sie 12, 2010 07:04

Myślisz że do K-jet niema elektroniki? A sterownik wolnych, a sterownik zapłonu?


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

michallodz
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 232
Rejestracja: ndz sie 01, 2010 22:03

Przerobienie gaznika na k-jeta

Post autor: michallodz » czw sie 12, 2010 11:46

No ja bym tego elektronika nie nazywal :D Bo w tym wypadku gaznik w maluchu tez ma elektronike :) Co najwyzej lekka elektryka ale nie ma komputera o to mi chodzilo.



michallodz
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 232
Rejestracja: ndz sie 01, 2010 22:03

Przerobienie gaznika na k-jeta

Post autor: michallodz » ndz sie 15, 2010 15:48

Takie szybkie pytanko.
Rozkminilem juz ze glowica od EG chyba by do mnie podpasowala mimo innych srednic cylindrow? nie wiem nei znam sie :)
pytanie to jak myslicie co bym zyskal zakladajac sama glowice poki co?
a w przyszlosci moze tego digifanta :) kolega do KRa wrzucil ostatnio digi i mowi ze spalanie mu zauwazalnie spadlo wiec kusi :P



edit:
a jeszcze tak pomyslalem sobie glowice 16v od PL/KR do mnie tez sie da zalozyc myslicie ze lepiej 16v kombinowac czy eg?



michallodz
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 232
Rejestracja: ndz sie 01, 2010 22:03

Przerobienie gaźnika na 16V

Post autor: michallodz » wt maja 10, 2011 16:26

OK olewam EG itd:P
Chcę zostawić mój blok EW 1.6 i założyć główkę od KR/PL , na pewno pasują bo uszczelki te same.
Teraz pojawia się pytanie jakie ciśnienie daje pompa na bloku? :D Bo ta pompa w baku daje tylko 0,24bara wiec moze ta gaznikowa wystarczy i jeden problem mam z glowy :)



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Przerobienie gaźnika na 16V

Post autor: Paweł Marek » wt maja 10, 2011 22:48

http://allegro.pl/pompa-paliwa-seat-vw- ... 80555.html" onclick="window.open(this.href);return false;
6 bar. Ale gdzie ją dasz, pod maską?


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

michallodz
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 232
Rejestracja: ndz sie 01, 2010 22:03

Przerobienie gaźnika na 16V

Post autor: michallodz » wt maja 10, 2011 23:31

Ta pompa co pokazałeś to jest już ta wysokociśnieniowa i jej bym się nie pozbył i faktycznie gdzieś pod maską ją dał, tylko pytanie czy taka pompa co jest na bloku da rade zastąpić tą co zwykle jest w baku?



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Przerobienie gaźnika na 16V

Post autor: Paweł Marek » wt maja 10, 2011 23:40

a źle zrozumiałem me culpa. Teoretycznie ta na bloku daje identyczne ciśnienie jak ta w baku, a w praktyce nie wiem, trochę bym się bał że jak dasz wysokociśnieniową gdzieś pod maską to się za szybko przegrzeje i spali. Ja na twoim miejscu zrobiłbym jak fabryka, myślę że zdobyć niskociśnieniową do baku to już nie problem nawet używaną bo wszystkie mk2 na wtrysku miały taką samą więc dużo tego jest


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

michallodz
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 232
Rejestracja: ndz sie 01, 2010 22:03

Przerobienie gaźnika na 16V

Post autor: michallodz » śr maja 11, 2011 00:12

To już nawet nie chodzi koszt zakupienia pompy tylko to trzeba się narobić! :D kable pociągnąć itd kupa roboty :P
Póki co sobie kalkuluje czy robić go na digi czy nie. Myślałem też nad 100% LPG :) BLOSa wrzucić i dziekuje, tylko obawiam się odpalania zima :)



ODPOWIEDZ

Wróć do „Benzyna”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości