Strona 1 z 1
Schemat podłączenia tempomatu 1.9 TDI ASV
: ndz mar 16, 2025 22:12
autor: adam aa22
Witam Panowie po latach nieobecności.
Przeszukałem forum ale niestety nie znalazłem info które potrzebuję.
Kupiłem manetkę tempomatu i nie mam schematu jak ją podłączyć, przylutować do wiązki
Numery pinów w manetce kolory przewodów we wiązce przy ECU
2 ----- jaki kolor przewodu w wiązce do ECU?
3 ----- jaki kolor przewodu w wiązce do ECU?
5 ----- jaki kolor przewodu w wiązce do ECU?
6 ----- jaki kolor przewodu w wiązce do ECU?
4 i 7 (zwarte) ----- jaki kolor przewodu w wiązce do ECU?
Re: Schemat podłączenia tempomatu 1.9 TDI ASV
: pt mar 21, 2025 22:56
autor: grg474
no witaj - zakładam, że golf a nie np. passat
manetka pin 2 >niebieski T10e/1 > niebiesko/szary T121/45
manetka pin 3 >czerwono/żółty T10e/2 > czerwony T121/44
manetka pin 4 >czarno/żółty T10e/3 > czarno/biały T121/14
manetka pin 7 >czarno/żółty T10e/3 > czarno/biały T121/14 czyli 4 i 7 są zmostkowane
manetka pin 5 >biały T10e/9 > biały T121/46
manetka pin 4 >czarno/niebieski do bezpiecznika 5
Wtyczka T10e to wtyczka w grodzi (przelotka pod mechanizmem wycieraczek) kolor czarny
T121 to wtyczka od sterownika silnika
Re: Schemat podłączenia tempomatu 1.9 TDI ASV
: sob mar 29, 2025 09:18
autor: adam aa22
Seat toledo 1.9 TDI ASV.
Podłączyłem zgodnie ze schematem.
Tempomat nie działa. Po włączeniu na manetce brakuje mi " jedynki" trzecie pole. Piąte "0" nie zmienia się w "1".
Szóste "0" zmienia się w "1".
Sygnały ze sprzęgła i hamulca przychodzą poprawnie.
Re: Schemat podłączenia tempomatu 1.9 TDI ASV
: sob mar 29, 2025 09:44
autor: adam aa22
Przydał by się jakiś schemat styków w tej manetce.
Dlaczego nie ma "1" na piątym miejscu po włączeniu tempomatu na manetce? Kontrolka też się nie zapala na zegarach. Nie wiem czy ona tam w ogóle jest...
Re: Schemat podłączenia tempomatu 1.9 TDI ASV
: sob mar 29, 2025 13:42
autor: adam aa22
Diesel - nie testowałem w TDI
Wchodzimy za pomocą programu do diagnostyki:
[01] Sterownik silnika -> [08] Bloki pomiarowe -> Grupa 006: Trzecie pole
Jeżeli mamy aktywowany tempomat w ECU, manetkę w pozycji OFF, auto stoi w miejscu i wszystko jest sprawne odczyt powinien wyglądać następująco:
000000
Po włączeniu manetki na pozycję ON
000011
Po przesunięciu w pozycję Cancel / naciśnięciu na kierownicy
000001
Po naciśnięciu lub przesunięciu w zależności od rodzaju manetki w pozycję Set / naciśnięciu na kierownicy
000111
Po naciśnięciu lub przesunięciu w zależności od rodzaju manetki w pozycję RESET / naciśnięciu na kierownicy
001011
Po naciśnięciu sprzęgła
100011
Po naciśnięciu hamulca
010011
Wszystkie sygnały są tylko nie "1" na piątej pozycji
Po włączeniu manetki na pozycję ON
000011
Re: Schemat podłączenia tempomatu 1.9 TDI ASV
: sob mar 29, 2025 21:16
autor: adam aa22
grg474 pisze: ↑pt mar 21, 2025 22:56
no witaj - zakładam, że golf a nie np. passat
manetka pin 2 >niebieski T10e/1 > niebiesko/szary T121/45
manetka pin 3 >czerwono/żółty T10e/2 > czerwony T121/44
manetka pin 4 >czarno/żółty T10e/3 > czarno/biały T121/14
manetka pin 7 >czarno/żółty T10e/3 > czarno/biały T121/14 czyli 4 i 7 są zmostkowane
manetka pin 5 >biały T10e/9 > biały T121/46
manetka pin 4 >czarno/niebieski do bezpiecznika 5
Wtyczka T10e to wtyczka w grodzi (przelotka pod mechanizmem wycieraczek) kolor czarny
T121 to wtyczka od sterownika silnika
Pin 4 z manetki dwa razy opisałeś.
1) 4 i 7 są zmstkowane.
2) manetka pin 4 >czarno/niebieski do bezpiecznika 5
Ja u siebie pin 6 manetki podłączyłem do bezpiecznika.