Schemat podłączenia tempomatu 1.9 TDI ASV

Masz problem ze swoim VW? Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, grg474, marcin7x5, VIP

adam aa22
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 172
Rejestracja: pt lis 17, 2006 13:40
Lokalizacja: Pajęczno
Kontakt:

Schemat podłączenia tempomatu 1.9 TDI ASV

Post autor: adam aa22 » ndz mar 16, 2025 22:12

Witam Panowie po latach nieobecności.
Przeszukałem forum ale niestety nie znalazłem info które potrzebuję.
Kupiłem manetkę tempomatu i nie mam schematu jak ją podłączyć, przylutować do wiązki

Numery pinów w manetce kolory przewodów we wiązce przy ECU

2 ----- jaki kolor przewodu w wiązce do ECU?
3 ----- jaki kolor przewodu w wiązce do ECU?
5 ----- jaki kolor przewodu w wiązce do ECU?
6 ----- jaki kolor przewodu w wiązce do ECU?
4 i 7 (zwarte) ----- jaki kolor przewodu w wiązce do ECU?



Awatar użytkownika
grg474
_
_
Posty: 5953
Rejestracja: ndz lut 27, 2011 10:56
Lokalizacja: Skarżysko

Re: Schemat podłączenia tempomatu 1.9 TDI ASV

Post autor: grg474 » pt mar 21, 2025 22:56

no witaj - zakładam, że golf a nie np. passat

manetka pin 2 >niebieski T10e/1 > niebiesko/szary T121/45
manetka pin 3 >czerwono/żółty T10e/2 > czerwony T121/44
manetka pin 4 >czarno/żółty T10e/3 > czarno/biały T121/14
manetka pin 7 >czarno/żółty T10e/3 > czarno/biały T121/14 czyli 4 i 7 są zmostkowane
manetka pin 5 >biały T10e/9 > biały T121/46
manetka pin 4 >czarno/niebieski do bezpiecznika 5
Wtyczka T10e to wtyczka w grodzi (przelotka pod mechanizmem wycieraczek) kolor czarny
T121 to wtyczka od sterownika silnika


Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR :(, A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5

adam aa22
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 172
Rejestracja: pt lis 17, 2006 13:40
Lokalizacja: Pajęczno
Kontakt:

Re: Schemat podłączenia tempomatu 1.9 TDI ASV

Post autor: adam aa22 » sob mar 29, 2025 09:18

Seat toledo 1.9 TDI ASV.
Podłączyłem zgodnie ze schematem.
Tempomat nie działa. Po włączeniu na manetce brakuje mi " jedynki" trzecie pole. Piąte "0" nie zmienia się w "1".
Szóste "0" zmienia się w "1".
Sygnały ze sprzęgła i hamulca przychodzą poprawnie.



adam aa22
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 172
Rejestracja: pt lis 17, 2006 13:40
Lokalizacja: Pajęczno
Kontakt:

Re: Schemat podłączenia tempomatu 1.9 TDI ASV

Post autor: adam aa22 » sob mar 29, 2025 09:44

Przydał by się jakiś schemat styków w tej manetce.
Dlaczego nie ma "1" na piątym miejscu po włączeniu tempomatu na manetce? Kontrolka też się nie zapala na zegarach. Nie wiem czy ona tam w ogóle jest...



adam aa22
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 172
Rejestracja: pt lis 17, 2006 13:40
Lokalizacja: Pajęczno
Kontakt:

Re: Schemat podłączenia tempomatu 1.9 TDI ASV

Post autor: adam aa22 » sob mar 29, 2025 13:42

Diesel - nie testowałem w TDI
Wchodzimy za pomocą programu do diagnostyki:
[01] Sterownik silnika -> [08] Bloki pomiarowe -> Grupa 006: Trzecie pole

Jeżeli mamy aktywowany tempomat w ECU, manetkę w pozycji OFF, auto stoi w miejscu i wszystko jest sprawne odczyt powinien wyglądać następująco:
000000

Po włączeniu manetki na pozycję ON
000011

Po przesunięciu w pozycję Cancel / naciśnięciu na kierownicy
000001

Po naciśnięciu lub przesunięciu w zależności od rodzaju manetki w pozycję Set / naciśnięciu na kierownicy
000111

Po naciśnięciu lub przesunięciu w zależności od rodzaju manetki w pozycję RESET / naciśnięciu na kierownicy
001011

Po naciśnięciu sprzęgła
100011

Po naciśnięciu hamulca
010011


Wszystkie sygnały są tylko nie "1" na piątej pozycji
Po włączeniu manetki na pozycję ON
000011



adam aa22
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 172
Rejestracja: pt lis 17, 2006 13:40
Lokalizacja: Pajęczno
Kontakt:

Re: Schemat podłączenia tempomatu 1.9 TDI ASV

Post autor: adam aa22 » sob mar 29, 2025 21:16

grg474 pisze:
pt mar 21, 2025 22:56
no witaj - zakładam, że golf a nie np. passat

manetka pin 2 >niebieski T10e/1 > niebiesko/szary T121/45
manetka pin 3 >czerwono/żółty T10e/2 > czerwony T121/44
manetka pin 4 >czarno/żółty T10e/3 > czarno/biały T121/14
manetka pin 7 >czarno/żółty T10e/3 > czarno/biały T121/14 czyli 4 i 7 są zmostkowane
manetka pin 5 >biały T10e/9 > biały T121/46
manetka pin 4 >czarno/niebieski do bezpiecznika 5
Wtyczka T10e to wtyczka w grodzi (przelotka pod mechanizmem wycieraczek) kolor czarny
T121 to wtyczka od sterownika silnika
Pin 4 z manetki dwa razy opisałeś.
1) 4 i 7 są zmstkowane.
2) manetka pin 4 >czarno/niebieski do bezpiecznika 5
Ja u siebie pin 6 manetki podłączyłem do bezpiecznika.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Techniczne”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości